;
فرهنگ و هنرسینما

خلاصه فیلم ترغیب: اقتباسی نادرست از رمان کلاسیک جین آستن

خلاصه فیلم ترغیب: فیلم ترغیب، فیلم زیبایی است. بازیگران خیره‌کننده، مکان‌های محلی بریتانیایی نفس‌گیر، لباس‌های آراسته، طراحی تولید اشرافی، و امتیاز پس‌زمینه‌ای بی‌وقفه که یک بازگویی سینمایی از رمان به یاد ماندنی جین آستن در سال 1817 است، آخرین رمان او که پس از مرگش منتشر شد.

در این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی درباره این فیلم جدید نتفلیکس و میزان موفقیت اقتباس آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

 

خلاصه فیلم ترغیب

خواندنی و عجیب: فیلم جذاب: با دیدن این فیلم ها باهوش تر می شوید!

عدم شباهت آن الیوت به رمان

خلاصه فیلم ترغیب_ بازیگران فیلم ترغیب

همچنین بخوانید: رمان های عاشقانه برای خواندن بعد از دیدن سریال “بریجرتون

این فیلم نیز مانند متن اصلی خود، در اوایل دهه 1800 م می گذرد. اگر چه زیبایی‌شناسی آن دوران را دارد، اما حساسیت‌های آن نیز زیاد است. در طول سال‌ها، چندین فیلمساز به طرز درخشانی دنیاهای کاملاً جدید و فریبنده‌ای را  آشنا ساخته‌اند. اما بیرون کشیدن یک شخصیت داستانی دوست داشتنی – که قهرمان آستن نیز هست – از بافت او و سپس جدا کردن او به طرزی غیرقابل تشخیص چیزی جز توهین نیست.

آن الیوت از فیلم نتفلیکس هیچ شباهتی به شخصیت آرام و متفکر رمان آستن ندارد. آن با بازی داکوتا جانسون، هوس باز، شوخ و بداخلاق است، قبل از اینکه فکر کند صحبت می کند و نمی تواند در مقابل پوزخند زدن و ایجاد موقعیت های ناخوشایند بیشتر مقاومت کند و او عاشق صحبت با دوربین است.

فیلمنامه این فیلم توسط ران باس و آلیس ویکتوریا وینسلو نوشته شده است.

همچنین بخوانید: داکوتا جانسون: بیوگرافی+همه چیز درباره بازیگر پنجاه طیف خاکستری

شخصیت‌ها در مورد چیزهایی مانند درمان، عشق به خود، نگه‌داشتن دفتر قدردانی صحبت می‌کنند و از جمله‌هایی مانند «او برای من فهرست پخش درست کرد»، «آیا درست است که او واقعاً وقتی زنان صحبت می‌کنند گوش می‌کند؟» استفاده می‌کنند. یا «زن بدون شوهر مشکلی نیست که حل شود». به طور جدی؟ اگر واقعاً در زمان آستن چنین بود، همه رمان‌های او طرح خود را از دست می‌دادند، که اساساً حول محور یافتن یک همسر مناسب زناشویی می‌چرخد.

ترغیب، که اولین فیلم کارگردان بریتانیایی تئاتر کری کرانل است، هیچ ارزشی را برای تماشاگرانش قائل نیست. در واقع، دیالوگ‌های آن و خواندن آن از آن چنان در تضاد کامل با زمان و جامعه‌ای است که در آن قرار دارد، که هرگز آنقدر دنیا را باور نمی‌کنید که در آن غرق شوید.

خلاصه فیلم ترغیب_داکوتا جانسون
اگر فرض کنیم، فراموش کنیم که این اقتباسی از یک متن ادبی مشهور است، فیلم حتی به عنوان یک فیلم مستقل هم کار نمی کند. ناهماهنگی ها بسیار زیاد است. به عنوان مثال، پدر آن و خواهرانش او را نادیده می گیرند و او را برابر به حساب نمی آورند، اما شما هرگز به خوبی متوجه نمی شوید که چرا. زیرا در این فیلم، او به عنوان زیباترین، همدل‌ترین و معقول‌ترین فرد مورد توجه قرار گرفته است.

خلاصه فیلم ترغیب

به اندازه کافی رمانتیک نیست

علاوه بر این، فیلم زمان و فضای قابل توجهی را در اختیار می‌گذارد تا شیفتگی لوئیزا دخترعموی آن به کاپیتان فردریک ونت‌ورث ایجاد شود. اما تغییر ناگهانی وفاداری به سمت پایان آنقدر شتابزده است که احساس می‌کند مجبور است. همچنین، دلتنگی بین فردریک و آن هرگز واقعاً باعث نمی‌شود احساسی داشته باشید در حالی که باید محسوس باشد. به اندازه ای نیست که وقتی آنه آخرین نامه فردریک را در چند دقیقه آخر فیلم می خواند، به شدت با آن گریه کنید.

بازی هنری گلدینگ،لهجه داکوتا جانسون و ترکیب نژادی عالی است

داکوتا جانسون و هنری گلدینگ در فیلم ترغیب

با این حال، این اقتباس نتفلیکس چند چیز را درست می کند. همانطور که جانسون اشتباه گرفته شده است – او یک شخصیت مدرن ذاتی دارد که کاملاً با محیط Persuasion در تضاد است – لهجه بریتانیایی او بی عیب و نقص است. تصمیم برای ساختن فیلم از نظر نژادی نیز همینطور است. کراکنل به طرز شگفت انگیزی محو شدن اشراف انگلیسی (با بازی بازیگران سفیدپوست) و ظهور طبقه متوسط ​​کارگر (که عمدتاً توسط بازیگران رنگین پوست بازی می شود) را در کنار هم قرار می دهد.

نیکی آموکا برد، در نقش لیدی راسل، بهترین دوست مادر مرده آن و تنها معتمد او، بازی خوبی دارد. همینطور نیا تاول به عنوان یک لوئیزای جوان و باشکوه. میا مک‌کنا-بروس نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهد که مری، خواهر کوچک‌تر و متاهل آن است. اما ستاره واقعی این فیلم هنری گلدینگ در نقش پسر عموی خلع سلاح و جذاب آن، آقای الیوت است. او خیلی خوب است، او باید از قالب رام-کام خارج شود و در فیلم های جدی تر و بیشتری باشد که پتانسیل باشکوه او را به نمایش بگذارد.

لینک های مرتبط:

ستاره هایی که توسط کوسه گاز گرفته شده و آسیب دیده اند!

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری: رمانتیک، اکشن، به سبک جیمز باند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا