;
سینمافرهنگ و هنر

سوال همیشگی طرفداران ارباب حلقه ها: چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟

چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟ این سوال همیشگی طرفداران ارباب حلقه ها بوده و است که چرا آراگورن ارتش ارواح و به سمت موردور و محل حکومت سایرون نبرد تا با قدرت فناناپذیری ارواح با سایرون روبه رو شود و او را شکست دهد؟

اما باید به شما بگوییم که ماجرا به همین سادگی هم نیست و این باگ داستان نیست که تالکین به آن پاسخ نداده باشد! این سناریو تقریبا غیر ممکن بوده است و با در ادامه به صورت کامل این مساله را برایتان شرح می دهیم. پس با ما یک مقاله دیگر از بخش سینما در مجله اینترنتی گفتنی همراه باششید.

جالب است ببینید: تصاویر تغییرات ظاهری دختر محسن یگانه

چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟

چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد 2

به نقل از مجله بازار، دلیل این که آراگورن ارتش ارواح را به موردور نفرستاد به آنچه در کتاب‌ها در مقابل آنچه در فیلم‌ها است، مربوط می‌شود. در آثار اقتباسی پیتر جکسون، آراگورن باید بدون هیچ سوالی ارتش را به موردور می‌فرستاد. نیروهای سائرون ممکن است بسیار برتر بوده باشند و تعداد آن‌ها چندین برابر بیشتر از مخالفان خود باشد، اما هنگام مواجهه با نیرویی که کاملاً از ارواح شکست ناپذیر تشکیل شده است، تعداد آن‌ها در این جا هیچ اهمیتی نخواهد داشت. با این حال، در کتاب‌ها همه چیز متفاوت بود.

این را هم ببینید: یوسف تیموری بازیگر و اعجوبه بیزینس و زن و بچه تایلندی اش

در نسخه تالکین، ارتش ارواح در واقع هارادریم و کورسیرهای اومبار را در پلارگیر شکست دادند، نه ارتش اورک‌ها را در میناس تیریث! به خصوص با توجه به وقایع نبرد این یک تفاوت بزرگ محسوب می‌شود. وقتی کورسیرهای اومبار ارتش ارواح را دیدند، وحشت زده از کشتی‌های خود پریدند و بسیاری در رودخانه آندوین غرق شدند. به عبارت دیگر، ارتش مردگان هیچ کس را نکشتند، زیرا آن‌ها نیازی به این کار نداشتند. آن‌ها فقط توانستند یک تاکتیک ترس را با موفقیت عملی کنند.

اگر ارتش ارواح به ارتش‌های اورک سائرون حمله می‌کردند، احتمالاً نتیجه بیهوده بود. ارتش ارواح وحشتناک بود، اما اورک‌ها بیشتر از ارواح نسبت به سائرون ترس داشتند. بنابراین آن‌ها بر سر موضع خود می‌ایستادند، حتی اگر به قیمت جان آن‌ها تمام می‌شد. با این حال دلیل واقعی این که چرا آراگورن از ارتش ارواح در نبرد موردور استفاده نکرد، می‌تواند به خود ارباب تاریکی مربوط شود. چون سائرون به عنوان یک روح قدرتمند، می‌توانست به لشکر ارواح اسیب جدی برساند.

حتی این احتمال وجود دارد که ارباب تاریکی بتواند راهی برای مقابله با آراگورن و گوندور پیدا کرده باشد. اگر این اتفاق می‌افتاد، موازنه قدرت را به نفع سائرون تغییر می‌داد و میناس تیریث را به ویرانه‌ تبدیل می‌کرد. آراگورن، لگولاس، گیملی و شاید حتی گندالف زنده نمی‌ماندند و در نتیجه فرودو و سم کاملاً در بالای کوه نابودی در معرض دید چشم سائرون قرار می‌گرفتند. حتی اگر عقاب‌ها موفق می‌شدند تا قهرمانان را نجات دهند، باز هم مقدار تلفات بالا می‌شد. با در نظر گرفتن همه این‌ها، فرستادن ارتش ارواح به موردور توسط آراگورن ایده وحشتناکی است و حتی اگر سائرون با قدرتش آن‌ها را تحت کنترل خود درمی‌آورد هم می‌توانست اوضاع را برای لشکر آراگورن بدتر کند.

نظر شما در این باره چیست؟  آیا از مطلب “چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟” خوشتان آمد؟ شما می توانید جدید خبرهای سینما را در گفتنی مطالعه کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

مورگوث در ارباب حلقه ها کیست؟ می دونستی سایرون با اون قدرت خادم مورگوث بود؟

چرا الف ها در ارباب حلقه ها بچه دار نمی شوند و کودک الفی نمی بینیم؟

سال رویایی برای طرفداران ارباب حلقه ها + عناوین و داستان فیلم

سریال ارباب حلقه ها: همه آن چه باید درباره اقتباس جادوی تالکین بدانید-بخش اول

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. تنها دلیلش این بود که ارتش مردگان حاضر نمیشدند برایش بجنگند. مگه فیلمشو ندیدی

  2. درود
    اینهمه توضیح لازم نیست
    فقط و فقط به خاطر صلح بود و اینکه انسان ها با اتکا به خودشون مبارزه کنند و از سیاهی ها رد بشن
    تا نور و انرژی زنده و پیروز بشه
    انسان های شایسته با کمک او به پیروزی میرسن
    نور و انرژی همراهتون باشه
    ❤️♥️❄️☔️🌍🌎🌏🎇🎼🎵🎶🇹🇯🎉🫂

  3. سلام
    اونا قسم خورده بودند که فقط از شهر محافظت کنن و چون به قسمشون عمل نکرده بودند ارواح نفرین شده بودند و بعد از دفاع از شهر به قسمشون عمل کردند و تمام شد و دینی به کسی نداشتن حتی پادشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نه =

دکمه بازگشت به بالا