;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عکس جدید شوکه کننده از علی اکبر ولایتی!

علی‌ اکبر ولایتی تغییر ظاهر شوکه کننده ای داشته است و این باعث حواشی زیادی شده است. چند وقتی است که تغییر ظاهر او و ظهور علائم بیماری بر چهره و قامتش، خبر ساز شده است. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: عکس های جدید پارک مین یونگ در سریال جومونگ 3 + بیوگرافی

عکس تغییر ظاهری علی اکبر ولایتی

بیوگرافی علی اکبر ولایتی

علی اکبر ولایتی (متولد ۴ تیر ۱۳۲۴) سیاستمدار اصولگرا، دیپلمات و پزشک ایرانی است. او دوران دبستان و متوسطه اول را در رستم آباد، محل تولدش گذراند، و دوران متوسطه دوم را در دبیرستان جم قلهک پشت سر گذاشت. در کودکی و نوجوانی علاقه زیادی به مطالعه داشت، و زمان زیادی را به خواندن کتاب به ویژه کتب تاریخ اختصاص می داد. پس از آن که در سال ۱۳۴۲ دیپلم گرفت در مدرسه قائمیه و سپس در دبیرستان جهان‌آراى قلهک تا سال ۱۳۵۰ به تدریس مشغول شد.

خیلی جالبه از دست ندین:  عکس خانوم بزرگ 62 ساله و خانوم کوچیک 54 ساله بیرون سریال پس از باران

علی اکبر ولایتی سیاستمدار اصولگرا، دیپلمات و پزشک ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، عضو مجمع جهانی اهل بیت و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری فعالیت می‌کند. وی همچنین رئیس سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران، سخنگوی وقت جبهه متحد اصول‌گرایان و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال ۱۴۰۰ بوده‌است.

علی اکبر ولایتی مدرک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان را از دانشگاه جانز هاپکینز گرفته و هم‌اکنون رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تهران است. وی فعالیت‌های سیاسی خود را در قالب مبارزات با حکومت پهلوی آغاز کرد. در دور اول مجلس شورای اسلامی به نمایندگی مردم انتخاب شد. پس از عدم موفقیت در کسب مقام نخست‌وزیری به واسطه رأی مخالف مجلس وقت، به عنوان وزیر امور خارجه رأی اعتماد گرفت و در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ به مدت ۱۶ سال این سِمَت را عهده‌دار بود. پس از آن بیشتر در نقش یک سیاستمدارِ مشاور تا امروز به ایفای نقش پرداخته‌است. وی را یکی از بنیادگذاران سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌خوانند.

در سال ۱۳۹۲ وی جزء هشت نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ احراز صلاحیت شد. در پایان رقابت انتخاباتی، ولایتی با کسب ۲٬۲۷۲٬۱۲۲ رأی (۶٫۳۸ درصد) رتبهٔ پنجم را به خود اختصاص داد. پس از آن وی با حکمی از جانب اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌است. علی اکبر ولایتی در ۳۰ دی ۱۳۹۵، از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران به سمت رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

 

برایتان جالب خواهد بود

عکس های قدیمی از خانواده هاشمی رفسنجانی

محل کار محمد جواد ظریف+ عکس همسر و فرزندان!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام من دانشجوی پزشکی مغز اعصاب از دانشگاه آکسفورد هستم،نظر بنده برای بیماری تشخیصی آقای ولایتی بیماریALSاست.یک نوع بیماری پیشرونده که به سرعت به سلول ها و نورون های بدن ومغزآسیب میزنه.من راجب این موضوع یک مقاله رو ترجمه کردم و پایان نامه نوشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا