;
سرگرمی

تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

تست هوش حقیقت یابی: برای چالش امروز، کاربران می گویند که سطح پیچیدگی از حد مجاز فراتر رفته و حتی با ذره بین نمی توان راه حل را پیدا کرد. فقط خردمندترین افراد موفق به حل آن می شوند.

 این آزمون سرگرمی ذهن شما را به چالش خواهد کشید، پس حسابی دقت کنید و این سوال هوش تصویری را دست کم نگیرید. این نوع از آزمون های هوش به تازگی در فیس بوک و توئیتر ترند شده است.

از دست ندهید: کدام نوشیدنی را انتخاب می کنید؟ بگو تا بگم تو وجودت چی می گذره؟

ما در گفتنی برای ورزش مغز شما معماهای جذابی از این دست را قرار داده ایم تا شما هم از قافله عقب نمانید.

باهوش ها ببینن: معمای قاتل خانوم بینوا کدوم اسکیت سواره؟ افراد تحلیلگر می تونن بگن!

تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

این تست هم جالب است: کدوم بازیکن فوتبال دچار حمله قلبی شده و زنده نیست؟ اگر بلافاصله بفهمی شدید باهوشی!

تست هوش حقیقت یابی

خیلی جالبه: اگر زرنگ هستید سریعا بگویید مرد با کدام یک ازدواج خواهد کرد؟!

.

بشتابید: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

.

تست هوش حقیقت یابی:

مطلب زیبایی پرکاربرد: 4 روش هایلایت طبیعی مو در خانه: عسل و بابونه به شما موهای خوش رنگ هدیه می دهد!

طرز فکر ما به این بستگی دارد که کدام سمت مغز ما در هر فردی غالب است. بنابراین سوالات هوش تصویری نشان می دهد که درک شما در چه سطحی قرار دارد.

.

از دست نده: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

.

.

جواب تست هوش حقیقت یابی

از دست نده: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

جواب تست هوش حقیقت یابی

زن سمت راست یک کارمند ساده است. او به طور کلیشه ای فکر می کند آدم های ثروتمند نباید جواهرات اغراق آمیز بپوشند و یا بی ادبانه رفتار کنند در حالی که منش و اخلاق ربطی به جیب افراد ندارد. زن سمت چپ استایل هزار رنگ دارد و با اصول ست آشنا نیست با این حال این دلیل نمی شود ثروتمند نباشد، اتفاقا همه افراد پولدار خوشتیپ نیستند. زن کارمند واقعیت را نفهمیده است.

مفید و جالب: تست هوش ریاضی 3 ها رو با هم جمع بزن اگه واقعا ریاضیت خوبه!

مجله گفتنی هر روز در بخش سرگرمی تست های مختلفی را به اشتراک می‌گذارد:

جالب است: معمای انجمن جادوگرها: تفاوت های جزئی در دو تصویر است که فقط نابغه ها تشخیص می دهند!

معماها در دوران همه گیری

تست هوش حقیقت یابی: در طول همه گیری، اینترنت کارکرد مدرسه، اداره، پارک و کارگاه آموزشی را انجام داد. شبکه های اجتماعی نه تنها منبع سرگرمی بودند، بلکه محتوای سرگرم کننده و اوقات فراغت نیز فعال باقی ماندند.

مطلب مفید: 4 روش هایلایت طبیعی مو در خانه: عسل و بابونه به شما موهای خوش رنگ هدیه می دهد!

نمرات خوب آزمون به میزان زمانی که برای حل چالش ها سرمایه گذاری می کنید بستگی دارد. افرادی هستند که به طور طبیعی از ناشناخته ها لذت می برند، از انجام کارهای جدید لذت می برند، و عاشق غلبه بر موانع هستند. برای همه کسانی که این موهبت را ندارند، بهترین جایگزین این است که سعی کنند کارهایی را انجام دهند که کمی خارج از محدوده آسایش آنها باشد و عادت به کار کردن تحت فشار و همیشه آزمایش کردن خود را ایجاد کند.

آیا معماهای منطقی و معماهای تصویری یکی هستند؟

 اگر زرنگی بگو: تست بینایی کلید: اگه تو همون نگاه اول دسته کلید اتاقو دیدی چشمای یه ابرانسانو داری!

تست هوش حقیقت یابی: به طور کلی می توان بین معماهای منطقی و معماهای تصویری تمایز قائل شد. اولی بازی هایی هستند که راه حل معما از طریق استدلال و شهود قابل دسترسی است. این نوعی سرگرمی است که به دانش قبلی بستگی ندارد، بلکه یک تمرین ذهنی برای خواندن بین خطوط داده های ارائه شده در توضیحات است.

معمای جالب: آزمون شناسایی طلاق: کدام زوج در آستانه طلاق گرفتن هستند؟

تقویت حافظه با انجام تست های جدید امکان پذیر است!

تست هوش حقیقت یابی: وقتی خودتان را به انجام مداوم یک کار جدید عادت می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغز شکل می‌گیرند که موجب می‌شوند در انجام کارهای جدید، کارآمدتر و پرسرعت‌تر ظاهر شوید. مطمئن باشید تشکیل مسیرهای عصبی جدید در مغز به تدریج آغاز می‌شود.

با ادامه‌ی این روند، به تدریج از فردی تنبل که عادت دارد انجام هر کاری را به لحظه‌ی آخر موکول کند، به فردی زبر و زرنگ تبدیل خواهید شد که هر کاری را به وقتش انجام می‌دهد.

حتمن ببین: معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

عجیب ترین ویژگی های افراد باهوش

ببینید: آزمون بینایی گل های زرد: سه گل نرگس کوچک در میان گل ها مخفی شده که فقط تیزبین ها می بینند!

1. از خود انتقاد می‌کنند

تست هوش حقیقت یابی: افراد باهوش از خودشان انتقاد می‌کنند! همه ما همه‌جا افرادی خودشیفته را می‌بینیم که مرتب دروغ می‌گویند چقدر خوب هستند. با این وضع اگر فردی را ببینیم که انتقادپذیر است و مرتب خودش را نقد می‌کند، نفس راحتی می‌کشیم.

همین‌که فردی به دنبال فخرفروشی و تحت‌تأثیر قراردادن دیگران نیست و پیوسته دنبال عیب‌های خود و اصلاح آنهاست، هوش او را نشان می‌دهد.

اگر زبلی از دست نده: تست قدرت بینایی خوک را تیز بین ها حل می کنند، آیا می توانید دو تا خوک شبیه به هم را پیدا کنید؟

۲. ساکت‌اند

تست هوش حقیقت یابی: از جمله ویژگی افراد باهوش ساکت بودن آنهاست. همه فکر می‌کنند آدم‌های ساکت درون‌گرا هستند و به لحاظ روابط اجتماعی ضعیف عمل می‌کنند. این مسئله همیشه صحیح نیست.

جالبه: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

نمی‌توان گفت که همه آدم‌های ساکت باهوش‌اند، اما افراد باهوش سعی می‌کنند اگر موقعیتش فراهم باشد گوشه‌ای ساکت بنشینند. این افراد به حرف‌هایی که زده شده گوش می‌دهند، فکر می‌کنند و خود را برای پاسخ آماده می‌کنند و همیشه سکوت را به گفت‌وگوهای بی‌هدف ترجیح می‌دهند.

۳. از مشکلاتشان فرار نمی‌کنند

تست هوش حقیقت یابی: فرد باهوش اجازه نمی‌دهد مشکلات فراوانی که در زندگی‌اش وجود دارند او را شکست بدهند. او پیش از اینکه مشکلاتش از کنترل خارج شوند، آنها را اولویت‌بندی می‌کنند و یکی‌یکی سراغشان می‌روند. اگر شما هم به‌راحتی با مشکلات مواجه می‌شوید، چالش‌های زندگی را با آغوش باز می‌پذیرید، به نظر می‌رسد آدم خیلی باهوشی هستید.

جالب است: معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

 

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

جالب است ببینید: آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

شاید جالب باشد: تست شخصیت قفل صفحه نمایش موبایل شما چطوری باز می شود؟ خودتو بیشتر بشناس!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

ببینید: تست شخصیت ماه: میخوای بدونی قراره چطوری عاشق بشی؟ کافیه یکی از ماه ها رو انتخاب کنی!

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

پیشنهاد می شود: تست شخصیت شناسی کارت: یه کارت انتخاب کن و یه پیشگویی خفن درباره خودت بخون! ببین چی در انتظارته؟

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

همچنین بخوانید: حکایت ملانصرالدین و ثروت بادآورده

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

ممکن است برای شما جالب باشد:

عالی ترین طالع بینی جدید: احساساتی ترین ماه های سال: متولدین کدوم ماه نمی تونن عشق سابقشونو فراموش کنن و بر می گردن؟!

کاربردی حتما ببین: رفع موهای زائد با ماسک خانگی: این ترکیبات موهای زائدتان را از ریشه بیرون می کشد!

مفید و کاربردی: آیا با رژیم غذایی پالئو آشنایی دارید؟ روش اجداد ما برای لاغری و مبارزه با دیابت و سرطان!

ببینید: آزمون بینایی گربه اشرافی رو پیدا کنید و بینایی قوی تونو به رخ ملت بکشید!

آزمون ریاضی ویرانگر:بازی فکری ریاضی جدید آتش به پا کرده و بین علما اختلاف انداخته: حاصل چند میشه؟!

عالی و کاربردی: رفع مشکلات پوستی با کشک: انواع ماسک ها با کشک که مشکلات پوستی تان را درمان می کند

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

دیدنی و جالب: آزمون هوش کلینیک زیبایی: کدام زیباجو جانش در خطره و باید جیم شه؟!

خواندنی و جالب: راز جوانی سونگ هه کیونگ در 42 سالگی: برای کاهش پف صورت و چروک کدو حلوایی بخورید!

حتما ببین: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

آزمون هوش مرد فقیر رو شناسایی کن؟ کدوم شرایطش اوکی نیست؟

آزمون هوش گل و برگ: آیا شما فردی باهوش هستید؟ پاسخ معادله چند می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا