;
فرهنگ و هنرموسیقی

فوربس منتشر کرد:ریحانا جوانترین زن میلیاردر آمریکا شد

ریحانا جوانترین زن میلیاردر در ایالات متحده در بلندی های منهتن یا هالیوود هیلز بزرگ نشد. در عوض، ریحانا ثروت خود را از موسیقی و سرمایه گذاری‌های کارآفرینی خود به دست آورد.

در این بخش از فرهنگ و هنر در مجله گفتنی، به دارایی های این خواننده مطرح و فعالیت های کاری و خیرخواهانه او می پردازیم.

شاید جالب باشد: آیشواریا رای و دخترش در مت گالای هندی: دخترش به خودش رفته یا آبیشک؟

ریحانا جوانترین زن میلیاردر

اخیراً، خواننده 34 ساله و مدیر اجرایی Fenty Beauty عنوان ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا را برای سومین سال متوالی به ارمغان آورد. او در مجموع رتبه 21 را به خود اختصاص داد و تنها میلیاردر زیر 40 سال این فهرست است. بخش زیادی از ثروت خالص 1.4 میلیارد دلاری ریحانا از حرفه موسیقی موفق او است؛ همچنین بیشتر آن از سه شرکت خرده فروشی او است: Fenty Beauty، Fenty Skin و Savage X Fenty.

در ماه مارس، بلومبرگ گزارش داد که لباس زیر زنانه Savage X Fenty در حال کار با مشاوران بر روی یک IPO است که به طور بالقوه می تواند 3 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. ریحانا مالک 30 درصد از آن شرکت است. او همچنین مالک نیمی از Fenty Beauty است که در سال 2020 550 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد. نیمی دیگر از شرکت متعلق به شرکت فرانسوی مد لوکس LVMH است.

همچنین بخوانید: سلنا گومز کمپینی با عنوان ” حرف های شما مهم هستند” را راه اندازی کرد

ریحانا جوانترین زن میلیاردر- ریحانا با لباس آبی

اعداد قابل توجه هستند، اما ریحانا گفته است که تمرکز او روی ارزش گذاری ها و تحسین ها نیست. در سال 2019، او به مجله تی نیویورک تایمز گفت که چون هرگز برای ثروتمند شدن برنامه ریزی نکرده است، رسیدن به نقاط عطف مالی ”من را از کار کردن باز نمی دارد.”

برنده 9 بار جایزه گرمی همچنین گفت: ”پول من برای من نیست، همیشه این فکر برایم مهم تر است که چگونه می توانم به شخص دیگری کمک کنم”.

ریحانا ادامه داد: ″دنیا واقعاً می تواند شما را به این باور برساند که چیزهای نادرست در اولویت هستند و باعث میشود واقعاً هسته اصلی زندگی یعنی زنده بودن را از دست بدهید.”

در سال 2012، ریحانا یک صندوق بشردوستانه به نام بنیاد کلارا لیونل (CLF) راه اندازی کرد. طبق وب‌سایت آن، هدف آن «حمایت و تأمین مالی طرح‌های نوآورانه آموزش و تاب‌آوری آب و هوا» است.

یکی از اولین ابتکارات آن، که یک سال پس از آغاز به کار این بنیاد راه اندازی شد، 60 میلیون دلار برای زنان و کودکان مبتلا به HIV/AIDS از طریق فروش از خط رژ لب این خواننده با MAC Cosmetics جمع آوری کرد. و در ماه ژانویه، CLF با ابتکار #SmartSmall یکی از بنیانگذاران توییتر جک دورسی همکاری کرد تا مجموعاً 15 میلیون دلار به 18 گروه مختلف عدالت جو اهدا کند.

طبق وب‌سایت CLF، این پول برای سازمان‌هایی در نظر گرفته شده است که «برای زنان، جوانان، سیاه‌پوستان، بومی‌ها، رنگین‌پوستان و جوامع LGBTQIA+» در ایالات متحده و کارائیب هدایت می‌شوند.

ریحانا در بیانیه ای در ژانویه گفت: ″در [CLF]، بسیاری از کارها ریشه در این درک دارد که بلایای آب و هوایی، که از نظر فراوانی و شدت در حال افزایش است، همه جوامع را به طور یکسان تحت تاثیر قرار نمی دهد و جوامع رنگین پوست و کشورهای جزیره ای با بار عمده تغییرات آب و هوایی مواجه هستند.”

ریحانا جوانترین زن میلیاردر

میلیاردرهای بعدی فهرست: باز هم خانواده کارداشیان

جوانترین زن میلیاردر- کیم کارداشیان و کایلی جنر

جوان‌ترین میلیاردر بعدی در فهرست فوربس، کیم کارداشیان 41 ساله است که دارایی خالص 1.8 میلیارد دلاری دارد. کارداشیان و خواهرش کایلی جنر – که در سن 24 سالگی، جوانترین غیر میلیاردر در لیست است، با دارایی خالص 600 میلیون دلار – هم در سرگرمی و هم در خرده فروشی، از جمله خطوط آرایش مربوطه خود موفق بوده اند.

لینک های مرتبط:

معروف ترین گروه های موسیقی در دنیا که هر جوان امروزی باید بشناسد

امبر هرد می گوید که هنوز جانی دپ را دوست دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا