;
فرهنگ و هنرهنرمندان

پرند زاهدی بازیگر خوشگل فیلم پاکباخته بعد از 29 سال در آلمان جذابتر هم شده!+ عکس خانوادگی

پرند زاهدی (زادهٔ ۱۳۵۷ در تهران) فیلمساز و نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. او بازیگر خوش چهرهٔ دههٔ هفتاد تلویزیون ایران است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی پرند زاهدی و تصاویر جدیدش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بیوگرافی کامل پانیذ برزعلی بازیگر نقش حنانه در سریال لحظه گرگ و میش و کار مدلینگ!+ عکس

بیوگرافی پرند زاهدی

وی دختر ابراهیم زال‌زاده روزنامه‌نگار و ناشر فعال ایرانی و فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشگاه آزاد است و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۴ با فیلم شیرین و فرهاد آغاز کرد. همچنین در سال ۱۳۸۱ برای فیلم زیر خاکستر کاندید دو جایزه در بخش مسابقه بین‌الملل و فیلم کوتاه ملی در جشنواره فیلم فجر شد.

پرند زاهدی2

خانواده

نام خانوادگی اش زال زاده است که به زاهدی تغییر داده اند، مادرش پزشک متخصص زنان بود و حالا همه اعضای خانواده اش در خارج از کشور زندگی می کند.

شروع فعالیت

فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ وقتی ۱۶ ساله بود با بازی در سریال یک سبد گل شروع کرد اما بیشتر علاقه اش به فیلمسازی بود برای همین به سمت علاقه خود رفت.

پرند زاهدی

پرند زاهدی و همسرش

پرند زاهدی سال ها پیش ازدواج کرده است که ثمره آن یک دختر زیبا بنام آوا می باشد، رابطه ای این زوج بعد از سال ها به جدایی و طلاق ختم شده است.

پرند زاهدی1
پرند زاهدی و شوهر سابق و دخترش

دوره فیلمسازی

خانوم زاهدی سال ۷۴ با فیلم شیرین و فرهاد سپس با فیلم اسکادران عشق به سینما رفت، سپس به مدت ۲ سال دوره فیلمسازی را در شهر کلن آلمان گذراند. او حالا به عنوان فیلمساز فعالیت می کند.

کارهای سینمایی

اسکادران عشق
پاک‌باخته
شیرین و فرهاد
گارد ویژه

مجموعه تلویزیونی

۱۳۷۴ فرار (رحیم رحیمی پور)
۱۳۷۶ شن‌های کف رودخانه (یوسف سیدمهدوی)
۱۳۷۸ مثل باران (سیدمحسن موسویان)
۱۳۷۹ آوایی در گلستان (رامین لباسچی)
۱۳۸۲ باغچه مینو (رضا صفدری)

کارگردانی

عروس زندان
آبی، گاهی آسمان
فرزند ایران
آلونک
زیر خاکستر
هستی

نویسندگی

حال چرند یک پرند عنوان کتابی از پرند زاهدی است. این کتاب با حضور جمعی از هنرمندان سینما و اهالی فرهنگ، شهریور ۱۳۹۶ در خانه سینمای ایران رونمائی شد. سعید حاجی‌میری کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس در مورد این کتاب می‌گوید: «من به او غبطه خوردم که خیلی راحت تر از من و باقی بچه‌های سینما می‌تواند احساساتش را بیان کند. به نظرم او در روانی ادبیات و کلمات به یک اجتهاد رسیده‌است»

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا