;
سرگرمی

معمای کارآگاهی: چه کسی دختر بزرگ خانواده را به قتل رسانده؟!

معمای کارآگاهی: صبح روز جمعه ، بزرگترین دختر یک خانواده به قتل رسید. پدر داشت روزنامه می خواند، مادر در آشپزخانه مشغول پختن صبحانه بود و برادر دختر مشغول بازی های ویدئویی بود. خواهر نیز کنار پدر کتاب می خواند. عمو حشمت در حال گرفتن نامه بود. چه کسی دختر را به قتل رساند؟

معمای کارآگاهی1

همچنین ببینید: چیستان خروس بیوه یعنی چه؟ جواب این چیستان به عقل جن هم نمی رسد!

.

.

.

.

اینم جالبه: تست روانشناسی قلب: چه چیز در رابطه عاشقانه از همه چیز برایتان مهم تر است؟

.

.

.

.

.

اینم ببین: به نظر شما در معمای برداشتن شمش طلا بدون خطر ،کدام یک از تُنگها ایمن تر است؟

پاسخ معمای کارآگاهی:

قاتل عمو حشمت است، چون جمعه بود و پست جمعه چیزی تحویل نمی‌دهد.

چرا معماها بهترین چالش سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب میشن؟

معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد. چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

مغز همه‌ی ما قابلیت‌های زیادی برای حل مسئله‌های پیچیده داره. این‌قدر قدرتمند که محاسبات و مسئله‌های پیچیده رو در حالی که تابه‌حال تجربه نکرده، در طول چند دقیقه حل کنه. تا به حال به این فکر کردی که چطور مغز می‌تونه همه‌ی این پیچیدگی‌ها رو مدیریت کنه؟ یا از خودت پرسیدی که زمان حل معما، چه قسمت‌هایی از مغز درگیر میشه؟

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

اثر معما بر تقویت حافظه

معما یکی از بهترین راه ها برای فعال نگه داشتن مغزمونه. تمام فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدیم، باعث افزایش توان مغز ما میشه. مغز ما باید همیشه تحرک داشته باشه و بهترین گزینه برای این کار، حل‌کردن معماست.

ما با انجام یک سری تمرینات ساده، می‌تونیم ذهنمون رو درگیر کنیم و قابلیت‌های مغزمون رو افزایش بدیم. برای این کار، حل معما بهترین کاریه که می‌تونیم انجام بدیم.

افزایش مهارت استدلال با طراحی معما

قطعاً هممون توی زندگی با مسائلی مواجه شدیم که ذهنمون رو درگیر کرده؛ اما مهم اینه که بتونیم مسئله‌هایی که باهاش مواجه می‌شیم رو حل کنیم. حل معما مهارت استدلال رو در ما تقویت می‌کنه.

با توسعه‌ی این مهارت، می‌تونیم موقع مواجه شدن با چالش‌های روزمره، بهترین راه‌حل رو انتخاب کنیم. معما باعث رشد مهارت تفکر منطقی در ما می‌شه و ضریب هوشی‌مون رو افزایش میده.
البته علاوه بر مهارت استدلال برای فعال کردن قسمت‌های خاصی از مغز می‌شه تعدادی از معماها رو به کار برد. مثلاً جدول کلمات متقاطع نواحی مربوط به زبان رو توی مغز فعال می‌کنن و معماهایی که جنبه‌های تفکر منطقی دارن به قدرت پردازش منطقی شما رو بالا می‌برن.

افزایش تمرکز با حل معما

معما باعث میشه کمی تیزبین‌تر باشیم و زمان مواجهه با مسائل تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتونیم به جواب درست برسیم، چرا که زمان حل معما، باید به تک‌تک جزئیات توجه داشته باشیم.

حل کردن معما ارتباط بین سلول‌های مغزی رو افزایش میده که باعث میشه سرعت مغز ما برای حل مسائل افزایش پیدا کنه. به همین خاطر معما بهترین گزینه برای بهبود حافظه کوتاه مدته.

همچنین ببینید:

در تست شناسایی فرد نجات یافته به نظر شما احتمال نجات از مرگ کدوم فرد بیشتر است؟!!!

تست ایموجی تشخیص فیلم؛با توجه به ایموجی،به نظر شما به کدام فیلم اشاره دارد؟

تست بینایی پیدا کردن صورت پنهان شده در 7 ثانیه! آیا می بینیش؟

اکتشاف جدید و شگفت انگیز: مشاهده اثرات کیهانی بر اختلالات اینترنت و فضای مجازی!

آزمون تمرکز اعداد: آیا چشم سالمی دارید؟ پس در 9 ثانیه 288 را پیدا کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا