;
سرگرمی

۵ ترفند برای تمیز کردن لکه‌های حمام که خیلی راحت میشی!

تمیز کردن لکه‌های حمام: اغلب اوقات در حمام بر اثر استفاده از صابون و مواد شوینده لکه‌های سفید روی سطوح مختلف ایجاد می‌شود. لکه‌های سفید صابون معمولاً از جریان آب و رسوبات موجود در صابون ناشی می‌شوند.

این لکه‌ها بر روی سطوحی مانند کاشی‌ها، وان‌ حمام و حتی دیوارهای حمام شکل می‌گیرند. برای پاک کردن این لکه‌ها و بازگرداندن زیبایی و درخشندگی به سطوح حمام، می‌توان از ترفندهای مختلفی استفاده کرد.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی روش هایی برای تمیز کردن لکه‌های حمام را ارائه می‌دهیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: خوردن هفت سین: هفت سین را بخوریم یا نه؟

راهکارهایی برای تمیز کردن لکه‌های حمام

پاک کردن لکه‌های به جا مانده از صابون روی کاشی و سرامیک، دوش یا وان حمام شاید کمی مشکل به نظر برسد اما با روش‌های خانگی می‌توان این لکه‌ها را پاک کرد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

تمیز کردن لکه‌های حمام1

۱- پاک کردن با پولیش اسانس لیمو

تمیز کردن لکه‌های حمام، پولیش اسانس لیمو پاک‌کننده‌ای قوی برای از بین بردن جرم صابون به شمار می‌رود که با کمک آن می‌توانید جرم ایجاد شده بر اثر لکه صابون بر روی کاشی، سرامیک، دوش یا وان حمام را پاک کنید.

در این روش پولیش اسانس لیمو را روی سرامیک و وان حمام ریخته و بگذارید مدتی بماند. سپس با استفاده از پارچه نرم روی این قسمت را بسابید و برای جرم‌های کهنه و بیشتر نیز می‌توانید از جاروی یا فرچه مخصوص استفاده کنید.

این هم جالبه: بازی فکری: نوابغ خون آشام شناس بیان بگن کدوم یکی خون آشامه؟!

۲- ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین

تمیز کردن لکه‌های حمام، برای تمیز کردن کاشی و سرامیک از لکه‌های صابون می‌توانید سرکه سفید و جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و روی کاشی اسپری کنید و چند دقیقه‌ای بگذارید بماند و سپس با جارو یا فرچه آن قسمت‌ها را بشویید.

۳- استفاده از جوش شیرین و سلیس و اسانس لیمو

تمیز کردن لکه‌های حمام، با استفاده از جوش شیرین و سلیس و اسانس لیمو نیز می‌توانید لکه و جرم ناشی از صابون را از بین ببرید. ابتدا همه مواد را با هم ترکیب کرده و روی سطوح مورد نظر بریزید. سپس با استفاده از اسفنج سطوح مختلف را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه‌های حمام2

۴- استفاده از آمونیاک برای رفع جرم صابون از سنگ و سرامیک

تمیز کردن لکه‌های حمام، سنگ مرمر و سرامیک‌ها سطوح صافی هستند که گاهی نیاز می‌شود با استفاده از آمونیاک و آب آن‌ها را از جرم صابون پاک کنید. در این روش ۲/۱ فنجان آمونیاک را در یک گالن آب ریخته و سنگ مرمر را با آن بشویید.

دقت کنید از آمونیاک برای پاک کردن سطح کاشی و سرامیک استفاده نکنید چون سطح سنگ را زبر و خشن می‌کند. و بعد از هربار حمام کردن می‌توانید سطح سرامیک و سنگ را با یک حوله خشک کنید تا جرم نگیرد.

۵- استفاده از واکس ماشین

تمیز کردن لکه‌های حمام، می‌توانید برای تمیز کردن کاشی و سرامیک از واکس ماشین استفاده کنید. به این صورت که کاشی و سرامیک را با استفاده از اسفنج و واکس ماشین جلا دهید تا مانند روز اول بدرخشند.

پاک کردن لکه‌های سفید صابون از حمام با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این روش‌ها شامل استفاده محلول‌های خانگی و ترکیب آن‌ها با هم است.

هر یک از این روش‌ها می‌تواند به نحو موثری لکه‌های سفید صابون را از سطوح حمام پاک کند، اما حتماً از این مواد به‌طور صحیح و با ایمنی استفاده کنید. همچنین پس از پاک کردن لکه‌ها، سرامیک یا وان و دوش حمام را با آب شستشو داده و از هر گونه محلولی پاک کنید.

 

این هم جالبه: بازی فکری: کدوم دختر مرگش حتمیه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا