;
سرگرمی

شهر متروکه و لوکس چینی ها که به حال خود رها شده است.

شهر متروکه و لوکس چینی ها: در اعماق کوهپایه‌های شن یانگ، شهری صنعتی در شمال شرقی چین، پروژه مرموز State Guest Mansions قرار دارد. این مجموعه املاک و مستغلات از بیش از 250 عمارت مجلل تشکیل شده است که همه آنها اکنون متروکه و خالی از سکنه هستند و شهر متروکه و لوکس چینی ها را بوجود آورده است.

شهر متروکه و لوکس چینی ها

داستان شهر متروکه و لوکس چینی ها در سال 2010 و در دوران اوج شکوفایی صنعت املاک و مستغلات چین آغاز شد. گروه معروف ساختمان سازی گرینلند، برنده مناقصه هکتارها زمین در اطراف شن یانگ شد و قصد داشت یک خلوتگاه انحصاری برای افراد ثروتمند و با نفوذ منطقه ایجاد کند. با شروع ساخت و ساز، 260 ویلا به سبک اروپایی ساخته شد که دارای کف مرمری مجلل و لوسترهای طلاکاری شده نفیس بودند. با این حال، به دلایلی که همچنان در هاله ای از رمز و راز باقی مانده است، ساخت و سازها به طور ناگهانی در سال 2018 متوقف شد و این مکان متروک و خالی از سکنه شد.

شهر متروکه و لوکس چینی ها 1

یکی از ساکنان اخیراً این صحنه را توصیف کرد و گفت: “همه چیز اینجا رها شده است و همه چیز کاملاً وحشتناک است.”

سازنده ملک هرگز بیانیه رسمی در مورد رها شدن پروژه State Guest Mansions یا شرایط پشت آن صادر نکرده است. با این حال، بسیاری از مردم محلی معتقدند که فساد نقش مهمی ایفا کرده است. به گفته یکی از کشاورزان نزدیک، «راستش، به دلیل فساد رسمی بود. بودجه قطع شد و تحولات کنترل نشده سرکوب شد، بنابراین کار نیمه کاره رها شد. این عمارت‌ها میلیون‌ها دلار به دست می‌آوردند، اما برای مردم عادی نبودند و حتی ثروتمندان هرگز آنها را نخریدند.»

شهر متروکه و لوکس چینی ها محل اقامت گاوها شده است

در حالی که دلایل دقیق شکست این پروژه همچنان نامشخص است، این شهرک مجلل متروکه، که تقریباً در 400 کیلومتری پکن قرار دارد، نمادی از چالش های پیش روی بازار مسکن چین شده است ،که به دلیل زیاده روی های خود متوقف شده است.

سال‌ها پس از رها شدن، عمارت‌های مجلل ناتمام به تدریج تسلیم احیای طبیعت و اشغال کشاورزان عادی شده‌اند که هرگز نمی‌توانستند چنین عظمتی را در سر بپرورانند. گاوها اکنون در میان این سازه های در حال پوسیدگی چرا می کنند و گهگاه در گاراژهای بکر خود سرپناهی پیدا می کنند. علاقه مندان به شهر ارواح اغلب برای کشف این منظره وهم انگیز به اینجا می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 5 =

دکمه بازگشت به بالا