;
سرگرمی

سوال ریاضی: فقط با یک حرکت چوب کبریت معادله رو درستش کن!

سوال ریاضی چوب کبریت: یک معادله تشکیل شده با چوب کبریت که دارای یک اشتباه بزرگ است و تساوی را خراب کرده است. آیا برای یک چالش جذاب ریاضی آماده ای؟ شما می توانید ضریب هوشی خود را با بازی جالب با چوب کبریت ارزیابی کنید. یک معادله صحیح که با حرکت دادن تنها 1 چوب کبریت باید اصلاح کنید. با یک مطلب دیگر از بخش سرگرمی مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه ببینید: چیستان: کدام یک از حبوبات را واروونه کنیم نام یکی از وعده های غذایی می شود؟

این هم جالبه: چیستان حبیب: چطور می شه که 4 نفر زیر چتر باشن و خیس نشن؟

سوال ریاضی چوب کبریت

خود را ارزیابی و تست کنید و آنچه را که در چنته دارید به ما نشان دهید! ببینید آیا می توانید این معادله را در زمان تعیین شده 10 ثانیه ای حل کنید و دوستان خود را نیز با این تست هوش مورد ارزیابی قرار دهید. پس با دقت به تصویر تست هوش معادله با چوب کبریت که برایتان در ادامه قرار داده ایم دقت کنید:

سوال ریاضی چوب کبریت 1

این مطلب هم جالبه: بازی حدس کلمه: غیرممکنه بار اول بتونی بگی کلمه در تصویر چیه؟!

.

.

.

این هم جالبه: کدوم ظرف سنگین تره؟ می دونی فقط 1 درصد افراد پاسخ درست میدن!

..

.

.

.

اگر هنوز پاسخ را نیافته اید به خودتان 10 ثانیه دیگر فرصت دهید و سپس به پایین صفحه مراجعه کنید!

.

.

.

این هم جالبه: چیستان حبیب لیسانسه ها: اگه گفتی چرا مار نمی تونه به مسافرت نمی تونه بره؟

پاسخ سوال ریاضی چوب کبریت

فقط کافی است با یک حرکت علامت + را تبدیل به – کنید، و چوب کبریت اضافه اش برای تغییر 6 به 8 استفاده کنید!

سوال ریاضی چوب کبریت 2

این هم جالبه: اگه بتونی 3 تفاوت تصویر کوچولوهای دونده رو در 3 ثانیه پیدا کنی خیلی خوبی!

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انوال پازل ها و معماها را می توانید ببینید و لذت ببرید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مانند ایسنتاگرام و فیس بوک گفتنی ما را دنبال کنید.

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

1.باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود

در بازی‌های فکری، باید دائما همه چیز را در نظر بگیریم و به آنها فکر کنیم. رفتار رقبا، شرایطی که در آن گیر افتاده‌ایم، تصمیماتی که باید در مقابل رفتار طرف مقابل بگیریم و حتی، شرایطی که ممکن است بعد از هر انتخاب برایمان رخ بدهد. این یعنی، استفاده کامل از سلول‌های مغزی.

بهتر است بدانید که هر چقدر بیشتر به سلول‌های مغزتان استراحت بدهید، آنها را تنبل‌تر می‌کنید. وقتی از آنها استفاده نشود، می‌میرند و این باعث می‌شود تا در معرض کندی ذهن یا آلزایمر قرار بگیریم.

اگر روال زندگی شما یک چیز روتین شده است و در طول روز، کاری ندارید که بخواهید برای انجامش، به مغزتان فشار بیاورید، باید به فکر یک جایگزین خوب باشید. چه چیزی بهتر از  بازی فکری! شما هرروزه می توانید مطالب متنوعی از تست های هوش و چیستان ها و معمای و تست های بینایی را در مجله گفتنی مشاهده کنید و با حل آنها قدرت تمرکز و فکری را تقویت کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

هر آنچه در نگاه اول ببینی اسرار شخصیتی شما را فاش می کند + تفسیر

حکایت دختر زیبا و سه خواستگار جذابش!

 اگر در این تست بینایی پلنگ کوهستان را در 3 ثانیه پیدا کنی آخر تیزبین هایی!

دقت و تمرکزت رو با پیدا کردن گربه مخفی میان سگها به رخ بکش!

بخشنده ای یا حسود؟ کافیه بگی کدوم فنجون رو برای خوردن قهوه انتخاب می کنی!

چیستان: آن چیست که هر چه بیش‌تر می‌کشیم، کوتاه‌تر می‌شود؟

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا