;
سرگرمی

اگه ضریب هوشی بالایی داشته باشی فقط می تونی فرد چپ دست رو شناسایی کنی!

بازی فکری شناسایی فرد چپ دست: ایا می توانید فرد چپ دست را در بین 5 کارمند را در این معمای تصویری شناسایی کنید؟ این معمای تصویری چندان سخت نیست. فقط نیاز است که با دقت، جزئیات تصویر را مورد بررسی قرار دهید. یک مسئله جزئی کوتاه می تواند به شما کمک کند تا راه حل را پیدا کنید. سوالات هوش شبیه بازی فکری شناسایی فرد چپ دست به شما کمک می کنند که جزئی نگر شوید. با بازی فکری شناسایی فرد چپ دست و بخش سرگرمی مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بازی فکری: اگه باهوشی در حد لالیگا بگو کدومشون خنگه در حد بوندسلیگا؟!

بازی فکری شناسایی فرد چپ دست

سوالات هوش تصویری، شکل جالبی از پازل های هوش است که برای حل آن شما نیازمند استفاده از تمام مهارتهای شناختی خود هستید. یعنی ددن، دقت کردن، فکر کردن و تمرکز کردن . برخی از سوالات هوش بدیهی به نظر می رسند، چرا که ما مغز خود را عادت داده ایم که کمتر بدیهیات را مورد توجه قرار دهد. اما در بسیار از مواقع بدیهیات و استدلال منطقی تنها راه حل ارائه پاسخ به سوالات هوش تصویری است.

به این ترتیب شما با توجه به این تصاویر معمایی، فکر و ذهن خود را از چهارچوب رایج خود خارج کرده و از تمام پتانسیل‌های ذهنی خود استفاده می کنید. آزمون امروز یکی از جدیدترین بازی‌های فکری است که در رسانه‌های اجتماعی بسیار همرسانی شده و ذهن بسیاری را مشغول کرده است.

در تصویر بازی فکری شناسایی فرد چپ دست، 5 فرد متفاوت دیده می شود کههرکدام دارند کارهای خود را انجام می دهند. اما یکی از این افراد، برخلاف بقیه که راست دست هستند چپ دست هستند. شما باید در یک نگاه بتوانید این فرد را شناسایی کنید. فقط یک نشانه کوچک می تواند به حل این معما کمک کند. اگر ذهنتان آرام است و می توانید تمرکز کنید، آماده باشید تا تصویر را ببینید. اما قبل از دیدن تصویر نفس عمیقی بکشید. چشمان خود را برای چند ثانیه ببندیدو بعد آن را باز کنید. اکنون به تصویر زیر نگاهی بیندازید!

بازی فکری شناسایی فرد چپ دست 1

این هم جالبه: چیستان حبیب: اگه خنگ نیستی بگو چرا آب هنگام جوشیدن قُل قُل می‌کنه؟

.

.

.

.

.

این هم جالبه: شباهت فوتبالیست ها به شخصیت های کارتونی+ ویدیو را ببینید!

.

.

.

.

پاسخ بازی فکری شناسایی فرد چپ دست

اگرپاسخ را پیدا نکردید، اشکالی ندارد. می تواند یکبار دیگر تصویر را بررسی کنید. می توانید هر چند بار که می خواهید و می توانید آن را امتحان کنید.

.

.

.

.

.

.

این هم جالبه: اگه ادعای هوش و ذکاوت داری و فکر می کنی باهوشی، ببین می تونی بگی 5+3×0-4 چند میشه؟

.

.

.

جواب بازی فکری شناسایی فرد چپ دست: فرد شماره 5

گارسون سینی را با دست راستش گرفته است. از اینجا می توان گفت که گارسون چپ دست است. به این دلیل که یک گارسون همیشه سینی را با دستی که کمترین مهارت را دارد می گیرد تا با دستی که قدرت و هماهنگی حرکتی بیشتری دارد غذا را سرو می کند، تمیز می کند و ظرف ها را برمی دارد.

بازی فکری شناسایی فرد چپ دست 2

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انواع پازل ها و معماها را می توانید ببینید و لذت ببرید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک گفتنی ما را دنبال کنید.

این مطلب هم جالبه: تست شخصیت شناسی | بگو اول چی دیدی تا بگم در آینده نه چندان دور چی در انتظارته!

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

بازی فکری: سلاطین نکته سنجی بگن کدوم سیب سمی نیست و میشه خورد؟!

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

 

این مطالب هم جالبن:

شبیه سازی فوتبالیست ها با استایل 40 سال قبل! + عکس های جالب

چیزی در نگاه اول می بینی نشان می دهد که رویاپردازی یا منطقی!

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 12 =

دکمه بازگشت به بالا