;
سرگرمی

ساخت و رونمایی از رباتهایی شبیه فیلم ترانسفورمز ها در ژاپن توسط مهندسین این کشور.

ساخت و رونمایی از رباتهایی شبیه فیلم ترانسفورمز ها : ARCHAX، یک ربات مکانیکی با ارتفاع 4.5 متر که توسط شرکت ژاپنی Tsubame Industry ساخته شده است، با قیمت 400 میلیون ین (2.75 میلیون دلار) قابل خریداری است. اگر با تماشای انیمه Gundam یا بازی‌های ویدیویی مانند Armored Core یا Titanfall بزرگ شده‌اید، ممکن است رویای خلبانی یک ماشین غول پیکر را داشته باشید. به لطف شرکت Tsubame، این رویا اکنون می تواند به واقعیت تبدیل شود،البته زمانی که شما بتوانید هزینه آن را بپردازید. این استارتاپ کوچک ژاپنی اخیراً از جدیدترین محصول خود به نام ARCHAX رونمایی کرده است، یک ربات قابل هدایت که از فرهنگ مکانیک ژاپنی الهام گرفته شده است.

ساخت و رونمایی از رباتهایی شبیه فیلم ترانسفورمز ها

رباتهایی شبیه فیلم ترانسفورمز ها: این ماشین واقعی که دارای ارتفاع 4.5 متری و وزن تقریباً 3.5 تنی می باشد، توسط یک باتری 300 ولتی تغذیه می شود. این ربات غول پیکر قابلیت جابجایی از حالت ایستاده به حالت رانندگی با حداکثر سرعت 10 کیلومتر در ساعت را دارد. با این حال، برای تجربه هیجان انگیز این وسیله، باید مایل به سرمایه گذاری 400 میلیون ینی (2.75 میلیون دلار) باشید.

ARCHAX که به نام دایناسور پرنده Archeopteryx نامگذاری شده است، از طریق مجموعه ای از ویدئوهای منتشر شده توسط صنعت Tsubame به نمایش گذاشته شد. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد یک نسخه کاری را در نمایشگاه تحرک ژاپن 2023 در ماه نوامبر ارائه کند. انتظار می‌رود این ماشین ظرف یک سال آینده وارد بازار شود. هدف صنعت Tsubame در درجه اول هدف قرار دادن میلیاردرهای ثروتمند خارجی به عنوان مشتریان بالقوه به دلیل قیمت بالای محصول است.

نمایی از ساخت و رونمایی از رباتهایی شبیه فیلم ترانسفورمز ها

شاسی اصلی ARCHAX با استفاده از آلیاژ آهن و آلومینیوم ساخته شده است، در حالی که پوسته بیرونی عمدتا از پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP) ساخته شده است. علیرغم نصب یک دوربین بزرگ روی سر، این دوربین صرفاً اهداف تزئینی دارد. در حقیقت، خلبانی که با ARCHAX مانور می‌دهد، به فیلم‌های گرفته شده توسط 26 دوربین مختلف که در سرتاسر ربات قرار دارند، تکیه می‌کند که روی مانیتورهای داخل کابین نمایش داده می‌شوند. پنل کنترل شبیه ماشین آلات ساختمانی است و از دو جوی استیک، پدال و یک صفحه نمایش لمسی تشکیل شده است. جالب اینجاست که ARCHAX می تواند از راه دور نیز کار کند.

در حالت ایستاده، ARCHAX می تواند با سرعت 2 کیلومتر در ساعت حرکت کند که در حالت رانندگی به 10 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. اگرچه ممکن است مانورهای هوابردی که در بازی‌های ویدیویی دیده می‌شود را تکرار نکند، اما تحرک بیشتری نسبت به ثابت ماندن فراهم می‌کند. مکانیزم می تواند در حالت ایستاده تا 20 درجه به جلو و در حالت رانندگی تا 30 درجه به جلو متمایل شود تا از واژگونی جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا