;
سرگرمی

عجیب ترین کاربردهای موی انسان در طول تاریخ: از گلدوزی تا دور کردن اجنه!

عجیب ترین کاربردهای موی انسان: در طول تاریخ، استفاده های عجیب و مرموز زیادی از موهای انسان وجود داشته است که برخی از آنها شاهراهی برای ثروتمند شدن بودند! در این قسمت از دانستنی ها و عجایب به این ماجرا جالب خواهیم پرداخت. با وب سایت گفتنی همراه باشید.

6 تا از عجیب ترین کاربردهای موی انسان

 

جالبه: آزمون شناخت سایه هواپیما؛کدوم سایه با هواپیما یکی می باشد جوابو در 5 ثانیه بگو

آثار مقدس

عجیب ترین کاربردهای موی انسان- فروش موی جاستین بیبر
برای چندین دهه، فروش آثار جعلی یکی از اولین گام ها برای ثروتمند شدن بود. این آثار می تواند شامل یادگارهای بیماری مانند دندان، یک تکه پارچه، انگشت یا حتی یک دسته مو باشد. چنین اشیایی در گذشته برای مقاصد مذهبی استفاده می شد. اگرچه اکثر آنها جعلی بودند، اما بسیاری از آنها نیز متعلق به افراد واقعی بودند و فقط کلاهبرداران از آن مطلع بودند.

حتمن ببین: تست هوش ریاضی دنباله اعداد؛ به نظر شما در این تست هوش چه عددی باید قرار بگیرد؟

امروزه پدیده عجیب فروش موهای سلبریتی ها در حال گسترش است. می توانید قفلی از جاستین بیبر، جورج واشنگتن، مرلین مونرو، پل مک کارتنی، جی اف کی، یا حتی خود الویس پریسلی بخرید!

در مورد واقعی بودن یا نبودن آن، تنها یک راه برای فهمیدن وجود دارد! بیایید از خود جاستین و کندی در مورد آن بپرسیم!

شاید جالب باشد: اگر زرنگ هستید سریعا بگویید مرد با کدام یک ازدواج خواهد کرد؟!

بخور دادن

کاربرد عجیب مو در دوز کردن جن ها
معمولاً بخور را با بوی مطبوعش می شناسیم، زیرا از مرغوب ترین انواع عود، مشک، کندر و سایر گیاهان معطر مانند اسطوخودوس، زنجبیل، برگ میوه و غیره تهیه می شود. اما نوع دیگری که مردم در مناسک دینی به کار می بردند بخور مو بود، خواه موی انسان یا موی دم اسب و غیره. این نوع بخور بدلیل بوی نامطبوعش به عنوان جن گیر و دیو تبلیغ می شد.

همچنین ببینید: آزمون شناخت نام فرزند سوم؛فقط یک نابغه میتونه در 5 ثانیه نام فرزند سوم مرد را بگه

میراث خانوادگی

عجیب ترین کاربردهای موی انسان- مو به عنوان میراث خانوادگی در چین
یک قبیله کوچک در چین با استفاده عجیب از موهای مادربزرگ های خود استفاده کردند. آنها فقط پس از مرگ مادربزرگ ها قیطان ها را جمع می کردند و سپس آنها را به شکل طناب در می آوردند و آنها را به شکل شماره 8 گره می زدند تا به چیزی شبیه شاخ حیوانات روی سر تبدیل شود.

از دست ندهید: معادله هوش ریاضی 6+3؛جواب معادله چهارم چه می شود،حل این معادله ساده نیست!

هنر گلدوزی با موی انسان

کاربرد عجیب مو- هنر گلدوزی با مو یا دانگتای
این هنر که با نام دانگتای شناخته می شود، بیش از هزار سال پیش در چین آغاز شد، جایی که آنها از موهای سیاه و سفید طبیعی برای دوختن نقاشی های بودا استفاده کردند. اگرچه این هنر تقریباً منقرض شده است، اما برخی از هنرمندان با بازاریابی حدود 30 شرکت برای این هنر دستی در استان جیانگ سو چین، زادگاه گلدوزی موی انسان، سعی در احیای آن دارند.

پیشنهاد می شود: تست تفاوت تصویری دخترک بازیگوش،اگر چشمان تیزی داری تفاوتها را در مدت 15 ثانیه پیدا کن؟

بخیه های پزشکی

کاربرد مو در بخیه های پزشکی

موی انسان سابقه طولانی در زمینه دوخت دارد، اما از زمان ظهور شیوه های مدرن محبوبیت خود را از دست داده است. تا اوایل قرن بیستم، پزشکان از موهای انسان برای دوختن زخم استفاده می کردند. در آن زمان، بیماران از عفونت زخم یا هیچ مشکل دیگری شکایت نداشتند. این امید را ایجاد می کند که موهای انسان به عنوان یک ماده بخیه پزشکی موثر در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار گیرد و آزمایشات واقعی در این مورد وجود دارد و نتایج امیدوارکننده است.

آلات موسیقی

کاربرد مو در آلات موسیقی
در جزیره میندورو در فیلیپین، قبیله مانگیون زندگی می‌کند که سنت موسیقی خاصی در استفاده از ابزاری به نام جیت گیت داشتند، سازی که بسیار شبیه به عود است، اما سیم‌های آن از موی انسان ساخته شده است.

از موی انسان می توان برای ساخت سیم هایی از آلات موسیقی استفاده کرد که نیازی به زیر و بم صدا ندارند، بنابراین با موسیقی محلی با هماهنگی زیادی کار می کند.

عجایب جهان

از زمان‌های قدیم تا به امروز فهرست‌های مختلفی به عنوان عجایب جهان برای معرفی تماشایی‌ترین شگفتی‌های طبیعی و همچنین ساختهٔ بشر در جهان تدوین شده‌اند.

عجایب هفت‌گانه باستان اولین فهرست شناخته‌شده از برجسته‌ترین ساخته‌های دوران کلاسیک است. این فهرست بر اساس کتاب‌های راهنمای سفر شناخته‌شده در بین گردشگران یونان باستان نوشته شده و تنها شامل آثاری است که در محدودهٔ دریای مدیترانه بنا شده بودند. عدد هفت به این دلیل انتخاب شده بود که یونانیان آن را نماد کمال و فراوانی و همچنین آن را نشانگر پنج سیاره شناخته شده دوران باستان به اضافه خورشید و ماه می‌دانستند. فهرست‌های مشابه زیادی ایجاد شده‌اند

لینک های مرتبط:

عجیب ترین رشته های دانشگاهی که تا به حال نام آنها را نشنیده اید

تست شخصیت شغل رویایی شما چیست؟ چه کاری برای شما بهتر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا