;
سرگرمی

قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

عجیب ترین اختیارات ملکه الیزابت: ملکه الیزابت نیاز به معرفی کمی دارد زیرا او اکنون مسن ترین ملکه جهان است. ملکه انگلیس از سال 1952 تا به امروز بر تمام بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند حکومت کرده است. با گذشت زمان، با افزایش نفوذ سیاسی پارلمان بریتانیا، امتیازات ملکه کاهش یافت، اما هنوز هم ملکه در برخی شرایط استثنایی بالاتر از قانون است!

در این بخش از سرگرمی به حیطه اختیارات و آزادی عمل ملکه انگلستان اشاره می کنیم. خیلی از کارهایی که برای مردم عادی ممنوع است برای او نیست. در مجله گفتنی خواهیم گفت او چه قدرت و نفوذ عجیبی دارد. پس تا آخر با ما باشید!

عجیب ترین اختیارات ملکه الیزابت

همچنین بخوانید: پروتئین در غذا بدون گوشت: با این غذاهای گیاهی گوشت را کنار بگذارید

او می تواند گوشت قو بخورد و دلفین را به عنوان حیوان خانگی بگیرد

عجیب ترین اختیارات ملکه الیزابت-دیدن دلفین

در بریتانیا، شکار یک قو غیرقانونی است و خوردن گوشت آن عواقب بدی به دنبال دارد، اما نه برای ملکه! ملکه آزاد است اگر بخواهد با یک وعده غذایی مجلل از قوهای کباب شده میل کند زیرا قانوناً مالک تمام قوهایی است که در تیمز شنا می کنند. همچنین داشتن دلفین به عنوان حیوان خانگی در انگلستان غیرقانونی است، زیرا ملکه مالک تمام نهنگ‌ها و دلفین‌هایی است که در آب‌های بریتانیا شنا می‌کنند.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت آدم ربای کودک؛ کدام فرد یک آدم ربا می باشد و قصد دارد کودک را برباید.

نیازی به گواهینامه رانندگی ندارد

آزادی های ملکه الیزابت- ملکه الیزابت در حال رانندگی

از آنجایی که تمام گواهینامه های رانندگی انگلستان به نام ملکه صادر می شود، دیگر منطقی نیست که ملکه خودش گواهینامه را صادر کند! این باعث می شود ملکه الیزابت حق رانندگی بدون گواهینامه را داشته باشد. گزارش شده است که ملکه در زمان سفر پادشاه عربستان سعودی به بریتانیا در سال 1998، لندرور خود را سوار کرد.

بدون محدودیت سرعت

علاوه بر موارد فوق، ملکه در رانندگی با ماشین با هر سرعتی، حتی اگر از حد قانونی که همگان به آن مقید هستند، بیشتر باشد، آزاد است، بدون اینکه مشمول تخلف شود.

نیازی به پاسپورت ندارد

اختیارات ملکه الیزابت- معافیت مالیاتی

 

ملکه الیزابت یکی از معدود افرادی در جهان است که برای سفر به دور دنیا نیازی به پاسپورت ندارد. دلیلش شبیه این است که چرا او نیازی به مجوز ندارد، در بریتانیا همه پاسپورت ها به نام ملکه صادر می شود، به این معنی که او نیازی به صدور مجوز ندارد.

عجیب ترین اختیارات ملکه الیزابت

معافیت از ارائه اطلاعات

مطبوعات در بریتانیا از آزادی زیادی برخوردارند و از حق پرسیدن سؤال و درخواست اطلاعات در محدوده معقول برخوردارند، اما خانواده سلطنتی از قدرت خود برای جلوگیری از چنین اقدامی تحت بند آزادی اطلاعات استفاده کرده است، بنابراین ملکه امور خصوصی خود را بدون رعایت بند حفظ می کند. کسی که او را مجبور به گفتن چیزی کند

معافیت مالیاتی

معافیت مالیاتی- اختیارات ملکه الیزابت

همه در بریتانیا باید از درآمدهای خود مالیات بپردازند، اما ملکه نه، اگرچه او تا سال 1992 به طور داوطلبانه مالیات پرداخت می کرد.

توانایی اعلام جنگ

عجیب ترین اختیارات ملکه الیزابت- ملکه الیزابت در جنگ جهانی

ملکه دارای اختیارات کافی برای اعلام جنگ یا امتناع از برقراری صلح با هر کشوری در جهان است. معمولا مسائل مربوط به جنگ توسط پارلمان مورد بحث قرار می گیرد، اما بدون رضایت ملکه نمی توان آن را انجام داد. ملکه همچنین در صورت تمایل می تواند برای دولت استرالیا یا کانادا قوانینی وضع کند.

حق وتو قوانین

ملکه این حق را دارد که هر قانونی را که مجلس پارلمان تصویب کرده قبل از اجرای آن رد کند و در نتیجه باطل تلقی می شود. اما احتمالاً پس از اینکه پادشاه بریتانیا در سال 1708 قانونی را که توسط پارلمان در مورد استقرار شبه نظامیان در اسکاتلند تصویب شد، مخالفت نمی کرد.

از ملکه نمی توان شکایت کرد

اگر کسی به فکر شکایت از ملکه باشد، کار نمی کند زیرا او مصونیت دارد از شکایت و فرستادن به زندان.

او می تواند هر قانونی را زیر پا بگذارد

ملکه الیزابت به معنای واقعی کلمه می تواند هر قانونی را زیر پا بگذارد. به عنوان مثال، او می تواند تابلویی را رد کند یا بدزدد یا پول چاپ کند (او قبلاً یک دستگاه باجه خصوصی در کاخ باکینگهام دارد)، می تواند در مورد سن خود هر طور که می خواهد دروغ بگوید، و حتی اگر کسی را بکشد، پاسخگو نخواهد بود. برای آن، اما او قطعا جرات انجام آن را ندارد، مگر اینکه همه چیز در اختیار او قرار گیرد.

 

لینک های مرتبط: 

عجیب ترین قوانین کره شمالی که به شما نمی گویند!

تست شخصیت: آیا شما قابل اعتماد هستید؟

تست شخصیت: آیا فردی رمانتیک هستی؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا