;
سرگرمی

دریانورد و سگ استرالیایی پس از دو ماه سرگردانی در اقیانوس آرام نجات یافتند!

نجات ملوان و سگ استرالیایی: یک ملوان استرالیایی و سگ وفادارش اخیراً پس از دو ماه سرگردانی در اقیانوس آرام و با خوردن ماهی خام و آب باران که توانستند زنده بمانند، نجات یافتند.

تیم شادوک، مردی 54 ساله اهل سیدنی و سگش بلا، در ماه آوریل از مکزیک به سمت پلینزی فرانسه حرکت کردند. با این حال، چند هفته پس از سفر 6000 کیلومتری آنها، کاتاماران آنها در طوفان به شدت آسیب دید و آنها را بدون هیچ وسیله ای برای دریانوردی سرگردان کرد.

طوفان همچنین وسایل الکترونیکی آن‌ها را نابود کرد و هیچ راهی برای تماس با کسی برای کمک یا پخت و پز نداشتند. آخرین باری که شادوک خشکی را دید در اوایل ماه مه بود که از دریای کورتز خارج شد و در طول ماه کامل به اقیانوس آرام رفت. از آن زمان، او و بلا در اقیانوس آرام در حال حرکت بودند، به دنبال سرپناهی زیر سایه بان و با خوردن ماهی خام و نوشیدن آب باران زنده بودند.

نجات ملوان و سگ استرالیایی 1

نجات ملوان و سگ استرالیایی: پس از نجات یافتن، شادوک گفت: «مبارزه بسیار سختی را در دریا پشت سر گذاشتم و به استراحت و غذای خوب نیاز دارم، زیرا مدت طولانی در دریا تنها بودم. مدت زیادی است که غذای کافی ندارم.من دوستان و خانواده بسیار خوبی دارم و به خوبی از من مراقبت می شود.»

هنگامی که از او پرسیده شد که چرا در ماه آوریل از شبه جزیره باجا مکزیک برای عبور از اقیانوس آرام به پلی‌نزی فرانسه حرکت کرد، شادوک نتوانست پاسخ روشنی ارائه دهد. او به سادگی گفت که عاشق دریانوردی و “مردم دریا” است. در طول دو ماه در دریا، او مشغول تعمیر چیزهای مختلف در قایق بود و گهگاهی در آب شنا می کرد.

اولین نشانه تماس انسانی در سه ماه گذشته زمانی رخ داد که شادوک هلیکوپتر یک قایق تن ماهی را در حال پرواز در دوردست مشاهده کرد.
خوشبختانه هلیکوپتر او را شناسایی کرد و پس از پرتاب نوشیدنی توسط خلبان، او با یک قایق تندرو از کشتی ماهیگیری ماریا دلیا بازگشت.
بر اساس گزارش ها، شادوک و سگش در وضعیت نامطمئنی بودند و نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند.

تیم شادوک و سگش بلا

جالب اینجاست که بلا، مسافر سگ کاتاماران، بلافاصله با خدمه ماریا دلیا خو گرفت. شادوک هنگام سفر از طریق مکزیک او را گرفته بود. در طول نجات آنها، بلا حاضر به ترک قایق قبل از رفتن همدم انسانی اش نشد. شادوک اشاره کرد که بلا با او به استرالیا نخواهد رفت و یکی از خدمه ماریا دلیا او را به فرزندی قبول خواهد کرد.

شادوک از کاپیتان و شرکت ماهیگیری که جان او را نجات داد تشکر کرد و گفت: «من خیلی ممنونم. من زنده‌ام و واقعاً فکر نمی‌کردم به آن برسم.» پس از اینکه به طور تصادفی در بیش از 2000 کیلومتر (1200 مایل) از نزدیکترین ساحل پیدا شد، قدردانی او بیش از حد قابل درک است.

متأسفانه، اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه فراتر از آنچه در مقاله اصلی گزارش شده، در دسترس نیست. با این حال، شایان ذکر است که زنده ماندن دو ماه در اقیانوس آرام یک شاهکار قابل توجه است و تیم شادوک و سگش بلا فوق العاده خوش شانس هستند که نجات یافته اند.

ملوان استرالیایی نجات یافته

نجات ملوان و سگ استرالیایی: اقیانوس آرام بسیار وسیع است و گیر افتادن در وسط آن بدون هیچ وسیله ای برای تماس با کسی برای کمک یک موقعیت فوق العاده خطرناک است.
این گواهی بر تدبیر و مصمم بودن شادوک است که او توانست در چنین شرایط چالش برانگیزی زنده بماند.

همچنین شنیدن این موضوع که بلا در طول نجات به خوبی مورد مراقبت قرار گرفت و توسط یکی از خدمه کشتی ماهیگیری ماریا دلیا به فرزندی قبول شد، خوشحال کننده است. حیوانات خانگی می توانند منبع قابل توجهی برای راحتی و همراهی باشند، و واضح است که بلا نقش مهمی در حفظ روحیه شادوک در طول مدتی که در دریا بود ایفا کرد.

در مجموع، این داستان یادآور انعطاف پذیری روح انسان و اهمیت عدم قطع امید، حتی در چالش برانگیزترین شرایط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نه =

دکمه بازگشت به بالا