;
سرگرمی

9 رفتار و کارهایی که نشان می دهد در خانواده ای فقیر بزرگ شدید، حتی اگر مخفی کنید!

نشانه های زندگی فقیرانه: متأسفانه همه مردم نمی توانند دوران کودکی خود را بدون سختی بنامند. برخی از آنها با خانواده خود مشکل داشتند، برخی دیگر – با همسالان خود یا با پول. و حتی اگر مشکلات مالی والدین آنها کوتاه مدت بود، خاطره این دوران برای بسیاری از مردم برای همیشه باقی می ماند.

ما سعی کردیم بفهمیم کدام عادات، آگاهانه یا غیر آگاهانه، نشان می‌دهد که یک فرد در خانواده‌ای فقیر بزرگ شده است. و معلوم می‌شود که ما نیز برخی از این عادات را داریم.

اینم ببین: اگر چشمانت مثل عقاب تیزه 3 تفاوت تصویری اسباب بازی های خندان را در مدت 10 ثانیه پیدا کن؟

نشانه های زندگی فقیرانه

1-نگران غذا

نشانه های زندگی فقیرانه: نگرانی دائمی در مورد غذا و تغذیه یکی از نشانه‌های متمایز است که نشان می‌دهد خانواده‌ای در گذشته با مشکل مالی مواجه بوده است. در نتیجه، افرادی که در این خانواده ها بزرگ شده اند، ممکن است مجبور شوند با اضافه وزن دست و پنجه نرم کنند، ممکن است در نهایت غذا را دور بریزند و همچنان بد غذا بخورند.

  • یک نفر در فضای مجازی نوشت:

    من نمی توانم هر چیزی را که در بشقابم دارم نخورم و اگر مقدار زیادی باقی مانده باشد، در نهایت تا 4 روز آینده همان چیزی را برای ناهار میخورم تا زمانی که یا خراب شود یا از بین برود. ما هرگز در دوران رشد غذای زیادی نداشتیم و اکنون، هدر دادن غذا را غیرممکن می‌دانم.

  • ذخیره قسمت های خوشمزه غذا برای بعد عادت منه. من همیشه خوراکی که دوست دارم رو در مرحله آخر می خورم.

این هم جالبه: آزمون شناسایی موجود شبه انسان،با شناخت موجود شبه انسان تصویر، تیزبینی خود را محک بزنید!

2-نخریدن هیچ چیز “اضافی”

نشانه های زندگی فقیرانه: افرادی که در خانواده‌های فقیر بزرگ شده‌اند، معمولاً هنگام خریدهایی که مستقیماً با بقا مرتبط نیستند، استرس زیادی را تجربه می‌کنند. اغلب، اینها افرادی هستند که از قانون “خرید تاخیری” استفاده می کنند که طبق آن باید قبل از خرید هر کالای مهمی چند روز صبر کنید.

3-نگه داشتن دقیق چیزهایی که برای شماست

نشانه های زندگی فقیرانه: برخی از عادات که نشان دهنده دوران کودکی ضعیف است، به راحتی توسط افراد ثروتمند و متخصصان فروش قابل تشخیص است. روشی که حرکت می کنید، صحبت می کنید، اشاره می کنید، غذا می خورید و حتی یک فنجان قهوه در دست می گیرید می تواند چیزهای زیادی در مورد زندگی شما بگوید.

همچنین ببینید: آزمون هوش تقسیم مربع؛ در 10 ثانیه بگین چجوری میشه با 4 چوب کبریت مربع رو به دو قسمت مساوی تقسیم کرد؟

روایت یکی از کاربران را در ادامه بشنوید:

یک بار من و 3 دوستم خانه ای اجاره کردیم. مهماندار ما یک بازیگر نسبتاً شناخته شده در کشور بود و یک روز عصر مصاحبه ای با او از تلویزیون پخش شد.

کمی کاکائو درست کردیم روی مبل نشستیم و شروع کردیم به تماشا. در مقطعی، آنها در مورد چیزهای کوچکی صحبت می کردند که برای جا افتادن در یک نقش مهم است.

سپس بازیگر از مصاحبه کننده قهوه خواست و سپس گفت: «تو به وضوح در خانواده ای ثروتمند بزرگ شده ای، زیرا فنجان با نوشیدنی را از خود دور می‌کنی. آنهایی که فقیر بودند می‌دانند که چیز دیگری ندارند، پس جام را با تمام دست می‌فشارند.»

دوستانم به من نگاه کردند و یک لیوان کاکائو را با دو دست گرفتند و من به پایین نگاه کردم و گفتم: «درست است. ما خیلی فقیر بودیم.»

4-همه کارها را خودتان انجام می دهید

نشانه های زندگی فقیرانه عکس 1: آدم فقیر و آدم ثروتمند

نشانه های زندگی فقیرانه: شما می توانید فردی را که در فقر بزرگ شده است با تعداد کارهای مختلفی که می توانند به تنهایی انجام دهند شناسایی کنید. تغییر قفل، تعمیر شیرهای آب چکه، کاشی گذاشتن، انجام تعمیرات، کوتاه کردن موی خود جلوی آینه.

درست کردن ناخن، مدل مو و ظاهرتان در خانه و وقت گذاشتن و ساخت چیزهایی که می توان خیلی راحت آن ها را خرید.

شاید جالب باشد: اگه چشمان عقابی داری 3 تفاوت تصویری ناخدا گاو رو در مدت 10 ثانیه پیدا کن!

داستان کاربری دیگر:

من با همسرم نقل مکان کردم. یک بار از او پرسیدم سوزن و نخ کجاست؟ او به من پاسخ داد:
– چرا می پرسی؟
من: باید جورابم رو درست کنم.
او: آنها را دور بریز و خودت را خجالت نده!
او در خانواده ای ثروتمند بزرگ شده است. من حتی نمی دانم چگونه به او بگویم که کفش ها نیز قابل تعمیر هستند.

داستانی دیگر از دختری که در سختی بزرگ شده:

بچه که بودم ما خیلی فقیر بودیم و به همین دلیل پدر و مادرم پولی نداشتند که من را به آرایشگاه ببرند تا آرایش کنم. این وظیفه را پدرم انجام داد. در مدرسه، من به طرز وحشتناکی در مورد آن خجالتی بودم.

و حالا می فهمم که چقدر احمق بودم، زیرا همه دختران نمی توانند به خود ببالند که پدرشان در استفاده از چرخ خیاطی خوب است، می داند چگونه کفش بدوزد، برش دهد، رنگ کند، بسازد، لوله کشی را عوض کند، آشپزی کند. من به او افتخار می کنم.

5-احساس ترس همیشگی

نشانه های زندگی فقیرانه: انتظار یک دستور کار پنهان در هر شرایطی، همیشه هوشیار ماندن و اعتماد نکردن به کسی عادت هایی هستند که در گذشته رنج بار شکل گرفته اند. این همچنین شامل ناتوانی مطلق در پذیرش هدایا، به ویژه هدایای گران قیمت است.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری ظرف غذا؛اگه سه تا تفاوت تصویر رو 7 ثانیه ای پیدا کنی آخرت دیدی!

یکی دیگر از کاربران از استرس و ترس همیشگی اش نسبت به محرک ها میگوید:

از ضربات غیرمنتظره در، تماس شماره های ناشناس و باز کردن صندوق پستم در مقابل دیگران می ترسم.
همچنین من از هدیه گرفتن متنفرم زیرا در کودکی فرصت نداشتم در ازای آن چیزی با ارزش برابر بدهم و به این دلیل احساس وحشتناکی داشتم.

من و خواهرانم هنوز از آن رنج رد نشده ایم، بنابراین وانمود می کنیم که تولد و سال نو وجود ندارد.

6-دور انداختن چیزها برایتان سخت است

نشانه های زندگی فقیرانه عکس 2: دختر پولدار و دختر فقیر

نشانه های زندگی فقیرانه: افرادی که ارزش پول را می دانند به ندرت چیزهایی را دور می اندازند و سعی می کنند از هر طریق ممکن عمر آن ها را طولانی کنند. اگر لباس های آنها دیگر برای پوشیدن بیرون از خانه مناسب نباشد، می توان آنها را به لباس های خانگی تبدیل کرد.

سپس می توانید آنها را برش دهید تا پارچه های ضد گرد و غبار درست کنید و پارچه ها را می توان استفاده کرد و شست تا زمانی که به نخ تبدیل شوند.

شاید جالب باشد: حقیقت عجیب: می دونستی شکل ناف شما نشون می ده چقدر عمر می کنید؟!

7-اتلاف وقت به جای پول

نشانه های زندگی فقیرانه: یکی از بارزترین ویژگی های فقر این است که فکر کنیم پول از زمان ارزشمندتر است. در نتیجه، مردم به جای تماس با تاکسی در ایستگاه اتوبوس یخ می زنند، ساعت ها به دنبال محصولات ارزان، تبلیغات و تخفیف می گردند و تمام آخر هفته ها را در آشپزخانه صرف صرفه جویی در هزینه می کنند.

8-وحشت در صندوق پرداخت

نشانه های زندگی فقیرانه: زندگی فردی که در فقر بزرگ شده پر از اضطراب و ترس است. یکی از رایج ترین دلایل استرس، پرداخت هزینه خرید از سوپرمارکت است. حتی اگر اطمینان کامل وجود داشته باشد که بیش از مقدار کافی پول در حساب بانکی آنها وجود دارد، همه نمی توانند از ترس غیرمنطقی مبنی بر رد شدن تراکنش خلاص شوند.

ببینید: تست هوش ریاضی عدد 3؛ این تست هوش را در 10 ثانیه میتونی حل کنی؟

9-دکتر نرفتن

نشانه های زندگی فقیرانه: مانند زمان، افرادی که در فقر زندگی می کنند احساس می کنند که سلامت آنها منبعی کم ارزش تر از پول است. آن ها اغلب وقتی به پزشک مراجعه می کنند که مشکلاتشان حاد باشد و جلوی کار کردنشان را بگیرد.

به این داستان توجه کنید:

سال گذشته که برای اولین بار کار جدیدی را شروع کردم، مریض شدم، اما به کار ادامه دادم زیرا هرگز در شرایطی نبودم که بتوانم از کار صرف نظر کنم و نگران اخراج یا پرداخت قبوض نباشم.

همه گفتند: «چرا اینجایی؟ برو دکتر و برو خونه.» فهمیدم که واقعا می توانم این کار را انجام دهم و شروع به گریه کردم. هرگز در زندگی ام احساس ثروتمندی نکرده ام.

نکته پایانی

به ما بگویید، با چه نشانه هایی بی تردید متوجه می شوید که یک فرد دوران سختی را پشت سر گذاشته است؟ به نظر شما چگونه می توان از استرس های ناشی از مشکلات مالی عبور کرد؟

این مطالب هم جالب هستند:

تست بیناییی کاسه متفاوت؛اگه تیز باشی میتونی تو 5 ثانیه کاسه متفاوت رو پیدا کنی

آزمون هوش شناخت مادر بزرگ بیخیال؛ به نظر شما کدوم مادر بزرگ بیخیال تره و اصلا سرنوشت نوش براش مهم نیست؟

با کمک تست شخصیت خانه نقاط ضعفتان و تاثیرات آن بر زندگیتان را کشف کنید!

تفاوت تصویری دختر قارچ چین؛ با پیدا کردن تفاوت های تصویر ثابت کن که از دقت بالایی برخوردار هستی

بازی هوش چوب کبریت؛ تو چند ثانیه میتونی با حرکت دادن یک چوب کبریت معادله رو درست کنی؟

آزمون هوش شناخت زوج فقیر؛ فقط یه تیزبین واقعی میتونه بفهمه کدوم زوج فقیر هستن؟

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

    1. بنظرم هممش درست بود تمامشو من تجربه کردم و الان که می خوام تغییرشون بدم با چالش بزرگی روبرو هستم الان ۳۲سالمه ولی هنوز لباسهای ده سالگیمو گاهی استفاده می کنم با اینکه جدید هم می خرم یا ترس کم اوردن برای آینده فقط نیازهای بقا رو برطرف می کنم و حتی نیازهای بقا رو هم با کلی ترس برطرف می کنم فقط با سیلی صورتمونو سرخ نگه داشتیم و هر چی تحقیق می کنم نمی دونم چطور از این منجلاب خودمو بیرون بکشم وقتی حتی یه خونه هم نداشته باشی و ترس اجاره خونه و هزینه های ماشین و تحصیلات دنبالت باشن دیگه غذا خوردن و پیشرفت درست نمی شه داشت آخرش می لنگه

  1. من با اغلب این مطالب مخالفم
    بنده در خانواده یک تاجر پارچه با بریز و بپاش فراوان بزرگ شده ام به شکلی که کلیه البسه، پوشاک و حتی سطح بازی های بنده از بچه های کشورم چند سر و گردن بالاتر بوده.
    با اینهمه تعمیر لوازم شخصی و خانه را پای فقر نمینویسم، و به جایش بعنوان مهارت زندگی مفید میدانم.
    ثروت داشتن به معنای حرام کردن و نابودکردن منابع و نعمات خدا نیست که در کاسه ما قرار داده شده اگر وسایلی داریم که هنوز کاربری خود را از دست نداده اند ولی مد روز نیست، تعویض آنها مصرفانه نیست. برخی از افرادی که کمی قید دینی دارند و اهل اصراقچفند، خود را اینگونه توجیه میکنندکه مثلا آن کالای استفاده شده را به مستحق میدهیم، که در پاسخ به این افراد باید گفت شما از همان وسیله خودت درست استفاده کن و هزینه ای که میخواستی بابت این تغییر و لوکس کردن کنی را به مستحق کمک کن، نه دور ریز خود را به آنها بدهی.
    در مورد دکتر نرفتن، امروزه که اکثر هزینه های پزشکی را بیمه ها متقبل میشوند، تبعات هزینه ای داروو درمان واقعا عددی نیست که کسی نتواندبه دکتر مراجعه نماید پچنانچه فردی به دکتر در هر مورد پیش پا افتاده مراجعه نمیکند، میتواند عوامل دیگری در آن موثر باشد، مثلا با توجه به عوارض درمانهای نوین ترجیح میدهد یک روش خود درمانی را که حس میکند کم خطر و ضرر تر است را امتحان کند نا به خاطر خوب شدن یک کرض در بلند مدت درگیر انواع امراض دیگر نشود و خود را به موش آزمایشگاهی پزشکان تبدیل نکند
    مورد بعدی اینکه فردی همیشه نتواند با تاکسی جابجا شود معنایش فقر نیست. این مقاله بیشتر تلاش کرده به مخاطبین خود بابت هر رفتار مرتبط با مدیریت اقتصادی با عنوان خود فقیر پنداری وی را از درون ناراحت و ناراضی نماید.
    به هر حال این مطلب به شکل کلی مطلبی نادرست است که به چند مورد آن اشاره نموده شد و به سایر موارد نیز نقد وارد می باشد

    1. با سلام و احترام ممنون که نظر خودتونو ابراز کردین. اما طبق مقاله های علمی هم اگر مطالعه کنید، آمار مراجعه به پزشک و خدمات درمانی در میان کارگران و افراد کم درآمد بسیار پایین است. شما نمی توانید تجربه زیسته خودتان را به همه تعمیم دهید. هم چنین بر اساس مطالعات کیفی، اکثر افراد ثروتمند اهل تجمل و خودنمایی هستند. توصیه می کنم کتاب طبقه تن آسا نوشته وبلن رو مطالعه کنید. جامعه ای که در آن رفاه برای کلیه افراد بالا برود معمولا کارها تخصصی می شود و ضرورتی ندارد که افراد خودکفا باشند. خودکفایی بیشتر در روستاها و وجوامع ابتدایی تر دیده می شود. در نتیجه در جهانی که نسبت فقر یا دارایی دقیقا بر اساس تجملات سنجیده می شود، افرادی که قادر نیستند تا وسایل قدیمی خود را به روز کنند احساس نارضایتی می کنند. بخشی از این نیازها هم اساسی ست و لوکس و تجملی محسوب نمی شود از جمله تاکسی رفتن برای مواقعی که افراد خسته هستند یا عجله دارند اما این امکان برای همه وجود ندارد. اگر شما عادات پسندیده ای به عنوان یک مرفه دارید این انتخاب شماست اما فقرا برای نیازهایی که هرگز رفع نمی شود حق انتخاب نداشته اند.

  2. این که نشان پولدارای تازه به دوران رسیدست . من خیلی آدمهای با اصالت و پولدار میشناسم که در زندگی راه قناعت را بلدن و مثل این تازه به دوران رسیده ها پول بریز بپاش نمیکنن

  3. سلام
    من زندگی سختی را داشتم و تمام ویژگی ها و علائم را به طور شدید دارم .
    این رفتار ها به هیچ طریق از بین نمی روند .
    استرس های من بسیار زیاد بود و تاثیرات زیادی داشت و شخصیت من را با ویژگی های که ذکر کردید و ویژگی های دیگر شکل داد و این تاثیرات تغییر ناپذیر است .
    من کتاب های بسیاری خواندم ومشاوره و …. هم امتحان کردم متاسفانه نتیجه ای نداشته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا