;
سرگرمی

چرا بریتانیایی ها در چای شیر می ریزند؟! ربطی به مزه ندارد

معمولا با سردتر شدن هوا، بیشتر مردم به کاکائو داغ، پی اس ال و سایر نوشیدنی های دنج روی می آورند. با این حال، بعضی از ما شرقی ها به خصوص ایرانیان یک فنجان چای داغ را ترجیح می‌دهیم – چه سبز، چه گیاهی یا سیاه، نمی‌توانیم راه بهتری برای بیدار شدن از خواب پیدا کنیم. به علاوه، فواید سلامتی زیادی دارد.

در این بخش از سرگرمی در وب سایت گفتنی به این عادت بریتانیایی ها اشاره می کنیم و می گوییم که چرا آن ها این کار را انجام می دهند.

اما مخلوط کردن شیر با چای کمی عجیب است و با ذائقه همه سازگار نیست. چرا شیر را در چای قرار دهیم؟ به نظر می رسد، این یک کار بسیار بریتانیایی است، و هیچ ربطی به طعم و مزه ندارد. دلیل نوشیدن چای به همراه شیر توسط بریتانیایی ها در اینجا آمده است.

 

چرا شیر را در چای می ریزیم؟

بریتانیایی ها روش خاص خود را برای انجام کارها دارند (مثل رانندگی در طرف مقابل جاده در مقایسه با آمریکایی ها)، و این شامل نحوه تهیه چای خود نیز می شود. عادت بریتانیایی ها به ریختن شیر در چای به قرن هجدهم بازمی گردد، از زمانی که چای در قابلمه دم می شد.

در آن زمان چای یک معامله بزرگ بود و مردم تمایل داشتند آن را از فنجان های چینی بنوشند. با این حال، اکثر مردم نمی‌توانستند ظروف چینی استخوانی فانتزی بخرند و فنجان‌های موجود از گرمای چای داغ در حال جوش ترک می‌خورد.

راه حل؟ ابتدا شیر را در فنجان بریزید سپس چای را اضافه کنید. شیر سرد چای را به اندازه‌ای خنک کرد که مانع از شکستن چینی شود، و خب، کاهش تلخی آن فقط یک مزیت اضافه بود! بر اساس برخی منابع، چای نیز در آن زمان ارزش فوق‌العاده‌ای داشت، بنابراین خانواده‌هایی که توانایی خرید مقادیر زیادی از آن را نداشتند، مقدار زیادی شیر و چای به آن اضافه می‌کردند، در حالی که خانواده‌های ثروتمند برعکس این کار را انجام می‌دادند.

آیا روش درستی برای نوشیدن چای با شیر وجود دارد؟

این چیزی است که ممکن است پس از خواندن این مطلب تعجب کنید، اما پاسخ این است: واقعاً نه. می‌توانید به مقدار دلخواه یا کم اضافه کنید، اگرچه اضافه کردن شیر ابتدا و سپس ریختن چای روی آن ممکن است طعم آن را بهتر کند. این به این دلیل است که وقتی چای داغ را به شیر سرد اضافه می‌کنید، شیر را به دمای چای می‌رسانید و طعم را به طور یکنواخت‌تر پخش می‌کنید. با این حال، اگر شیر را به چای اضافه کنید، چای را خنک می کنید و ممکن است طعم خوبی نداشته باشد.

 

لینک های مرتبط:

آیا کسی که عاشقشی مورد اعتماده؟! با این تست بفهمید

جالب ترین رسم های ازدواج در سراسر جهان که عجیب به نظر می رسند!

10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 18 =

دکمه بازگشت به بالا