;
سرگرمی

10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود!

غذای های گران قیمت: از زمان های بسیار قدیم، غذا نوعی تمایز طبقاتی را نشان می دهد و همیشه تفاوت زیادی بین غذای مصرف شده توسط ثروتمندان و فقرا وجود دارد. این تفاوت به قدری فاحش بود که با وضعیت مادی مردم مرتبط بود. نکته عجیب اینجاست که با گذشت زمان، طبقه بندی بسیاری از غذاها متفاوت شده و برخی از غذاهای فقرا در گذشته تبدیل به غذایی لوکس شده که این روزها با قیمت های بالایی عرضه می شود!

در مقاله امروز وب سایت گفتنی 10 نوع غذای لذیذ و گران قیمتی را که در گذشته به دلیل ارزانی و متوسط ​​بودنشان به فقرا محدود می شد و توسط ثروتمندان مصرف نمی شد را مرور می کنیم! با بخش سرگرمی همراه باشید.

10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود:

این هم جالبه از دست نده: جالب ترین رسم های ازدواج در سراسر جهان که عجیب به نظر می رسند!

1. خرچنگ

غذای های گران قیمت-خرچنگ

در قرن نوزدهم پس از میلاد، خرچنگ غذای ارزانی بود که فقط فقرای بدون درآمد آن را می خوردند! پس از اختراع قطار، خرچنگ در حال حاضر به یکی از محبوب ترین محصولات کنسرو شده در بازار تبدیل شده است. امروزه یک غذای نادر و بسیار گران قیمت محسوب می شود.

همچنین بخوانید: چیستان: آن چیست که بالا می رود و هرگز پایین نمی آید؟

2. کینوا (خاویار گیاهی)

غذای های گران قیمت-کینوا

کینوا در گذشته حدود 20 سال پیش برای پرویی ها یک غله ارزان بود. ثروتمندان تمایلی به خوردن آن نداشتند و در آن زمان با یک انگ رایج همراه بود. محبوبیت کینوا پس از این که مردم فواید بی‌شمار آن را برای سلامتی کشف کردند، افزایش یافت. امروزه از آن برای تهیه سالاد و غذاهای لذیذ استفاده می شود.

3. سیر

غذای های گران قیمت-سیر

مصریان باستان جزو اولین مردمانی بودند که به جز هندی ها از سیر برای خواص دارویی آن استفاده کردند. به نظر می رسد که مصریان به بردگان خود سیر می دادند تا آن ها را قوی و قادر به انجام کارهای بیشتر کنند. ارزش پولی آن بعداً زمانی افزایش یافت که مهاجران ایتالیایی، آلمانی و لهستانی سیر را برای طعم آن رایج کردند.

این خیلی جالبه: علت قلقلکی نبودن:چرا برخی افراد قلقلکی هستند و برخی دیگر نه؟

4. صدف-غذای های گران قیمت

غذای های گران قیمت-صدف

صدف در همه جا وجود داشت، آن قدر رایج و به قدری در دسترس بود که طبقه کارگر و فقیر که غذایی برای خوردن نداشتند، به دریا می رفتند و یک سطل صدف می گرفتند. پس از صنعتی شدن، کارخانجات و صنایع باعث آلودگی زیادی شدند. صدف هایی که در معرض آلودگی قرار می گرفتند شروع به کاهش کردند که به تدریج قیمت آن ها افزایش یافت و دیگر برای همه طبقات قابل تهیه نبود.

5. خاویار-غذای های گران قیمت

غذای های گران قیمت

خاویار یکی از غذاهای لوکس امروزی در جهان است. اما همیشه این طور نبود. حدود 100 سال پیش، کافی شاپ ها آن را به صورت رایگان همراه با ساندویچ سرو می کردند. وقتی ثروتمندان شروع به توجه بیشتر به آن کردند، قیمت آن بالا رفت.

6. ماهی سالمون

غذای های گران قیمت-ماهی سالمون

 

تا دهه 1950 در انگلستان و ایرلند، ماهی قزل آلا به قدری ارزان بود که خدمتکاران در قراردادهای خود نوشتند که فقط یک بار در هفته ماهی سالمون می خورند.

7. کره بادام زمینی

غذای های گران قیمت-کره بادام زمینی

زمانی بادام زمینی را فقط برای فقرا و دام های آمریکای شمالی مناسب می دانستند. تقاضای آن فقط در سال های اخیر افزایش یافته است و این روی هزینه کره بادام زمینی نیز تاثیر گذاشته است.

8. قارچ پورتوبلو

غذای های گران قیمت-قارچ پورتوبلو

قارچ پورتوبلو تا دهه 1980 برای فروش بسیار زشت و خشن در نظر گرفته می شد. قیمت آن پس از تولد دوباره با نامی فانتزی ایتالیایی و جایگزینی سالم برای گوشت با پنیر، سبزیجات و آرد سوخاری سر به فلک کشیده است.

9. مارماهی

زمانی مارماهی های آب شیرین در ژاپن فراوان بودند. امروزه این نوع موجودات دریایی به قدری محبوب شده است که در 3 دهه از تعداد آن ها به میزان قابل توجهی کاسته شده و به فهرست ماهیان در خطر انقراض اضافه شده است. اکنون قیمت مارماهی پرورشی بالاتر از همیشه است.

10. گوشت سینه دودی

غذای های گران قیمت-گوشت سینه دودی

سینه دودی به سبک تگزاس زمانی یک غذای ارزان قیمت بود که می‌توانستید حتی در کنار جاده بخورید. با راه یافتن به رستوران های فست فود، محبوبیت و قیمت آن افزایش یافت.

لینک های مرتبط:

8 راز مرموز در مورد بدن انسان که هنوز توضیح داده نشده است!

10 تا از خاص ترین شکل های درختان در طبیعت: زیبا و مسحور کننده

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا