;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

مراقبت بعد از کراتین مو: این کارها رو حتما انجام بدین تا موهای ابریشمی حفظ بشه

مراقبت بعد از کراتین مو:  بسیاری از خانم ها عاشق موهای لخت و ابریشمی هستند به همین دلیل کراتین مو انجام می دهند اما کراتین مو برای بهتر ماندن نیازمند انجام مراقبت هایی است.

ابریشمی و صاف و لخت بودن موها تاثیر زیادی در زیبایی دارد، به همین خاطر خانم های دارای موهای وز و فر برای لخت نمودن موهای خود از روشی به نام کراتین مو استفاده می کنند. در این روش نیمه دائمی برای صاف کردن مو، موها را به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش می دهند.

موهای کراتینه شده نیازمند مراقبت خاص هستند و شما باید پس از کراتین نمودن موهایتان نکاتی که در این بخش از مد و زیبایی گفتنی ارائه می کنیم را رعایت نمایید.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

مراقبت بعد از کراتین مو که باید حتما انجام دهید:

مراقبت بعد از کراتین مو

نرفتن به حمام

یکی از سوالاتی که بعد از کراتینه مو مطرح می شود، این است که چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موی خود را بشوییم، برای اینکه بدانیم چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موی خود را بشوریم بایستی دستور العمل مواد کراتینه مو خود را بخوانیم و طبق آن عمل کنیم یا از متخصص کراتینه مو، که کار را برای ما انجام داده است سؤال نماییم.

حتما امتحان کن: کراتینه طبیعی مو در خانه: بدون هزینه زیاد با این مواد خانگی موهایتان را کراتینه کنید!

برخی موادهای کراتینه مو به اصطلاح سه روز قرنطینه دارند، بعضی یک روز و بعضی اصلا قرنطینه ندارند اما به طور کل توصیه می شود بعد از کراتینه موها را تا 72 ساعت اصلا خیس نکنید و در صورت خیس شدن موها فورا آن‌ها را با سشوار خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت، کراتین موهایتان را خراب کند.

حتما ببینید: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

استفاده نکردن از شامپوهای معمولی

برای مراقبت بعد از کراتین مو، از شامپوهای معمولی استفاده نکنید زیرا سولفات موجود در شامپوهای معمولی به تدریج باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می شود و رفته رفته آن را از بین خواهد برد و ماندگاری کراتین موها را کاهش می دهد.

استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه مو

در مراقبت بعد از کراتین مو از ماسک موهای بدون سولفات استفاده کنید.توصیه می‌کنیم بعد از شستن موها با شامپوی مناسب، به موهایتان نرم‌کننده یا ماسک مو بزنید و بعد آبکشی کنید و به هیچ عنوان از هر مواد چرب کننده و پر از وازلین استفاده نکنید.

این تست رو از دست نده: تست بینایی گربه شهر آبی کجا قایم شده؟ مواظب باش چشمات چهارتا نشه!

نبستن موها

برای این که موهایتان بعد از انجام کراتینه شکسته و حالتدار نشود، بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری کنید و موهایتان را رها و آزاد بگذارید.

کوتاه کردن موها

مراقبت بعد از کراتین مو: اگر بعد از مدتی متوجه موخوره موها شدید و نوک موهای شما دو شاخه شد، حدود یک تا دو سانتی‌متر از انتهای مو را کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

خوابیدن بعد از کراتینه مو

برای جلوگیری از شکنندگی و کشیده شدن موها، در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا درون کاور نرمی قرار دهید تا موها زیر بالش نماند. همچنین ازبالش‌های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش می‌شوند.

پوشاندن موهای کراتین شده

مراقبت بعد از کراتین مو: برای جلوگیری از آسیب اشعه‌های مضر خورشید، کثیفی و آلودگی به موها و محافظت از آنها قبل از بیرون آمدن، موهای خود را با استفاده از کلاه یا روسری بپوشانید.

استفاده از سشوار بعد از کراتینه

بعد از کراتین کردن موهایتان کمتر از اتو مو و سشوار استفاده نمایید زیرا گرمای حاصل از سشوار می‌تواند به بافت موهای شما آسیب برساند و آنها را حتی بیشتر خشک کند.

شستشو موهای کراتین شده با آب داغ

برای مراقبت بعد از کراتین مو از آب داغ برای شستشو موها استفاده نکنید و آب ولرم استفاده نمایید زیرا آب داغ رطوبت پوست سر شما را از بین می‌برد و آن را خشک و آسیب دیده می‌کند.

رژیم غذایی بعد از کراتین نمودن مو

بعد از کراتین موهای شما نیاز به تقویت دارند، پس از یک رژیم غذایی سالم حاوی غذاهای غنی از ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌ها استفاده و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید.

مطالب جالبی که باید ببینید:

خواندنی و مفید: آرایش صورت گرد: خانم هایی که اضافه وزن دارید اینطوری آرایش کنید!

حتما ببینید: رابطه عاشقانه سمی چیست و چطوری آن را تمام کنیم؟

حتما ببین خیلی کاربردیه: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

حتما ببینید: رفع خشکی پوست در زمستان: برای داشتن پوست تمیز و نرم، بعد از شستن صورت اینکارها را انجام دهید!

علت ریزش مژه های اکستنشن چیه؟ چطور جلوی این کارو بگیریم؟!

ترفندهای خفن آرایشگران: چیزهایی که هیچ وقت آرایشگران به شما لو نمی دهند!

معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف چگونه است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا