;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

چگونه موی خود را در خانه کراتینه کنیم؟ + روش های طبیعی و کاربردی

کراتینه کردن مو در خانه: آیا می دانید کراتین پروتئینی است که به تقویت موهای شما کمک می کند تا از مسائلی مانند آسیب گرما، شکستگی و موخوره جلوگیری کند؟ با گذشت زمان، با استفاده از محصولات حالت دهنده حرارتی، درمان های شیمیایی و عوامل محیطی، این پروتئین را از دست می دهیم. نتیجه؟

موهای ما درخشش طبیعی خود را از دست می دهند و آسیب دیده و وز می شوند. امروزه کراتینه درمانی یکی از پر تقاضاترین درمان های مو در سالن هاست. این به این دلیل است که با درمان کراتین، پروتئین ضروری در رشته های ما جایگزین می شود که موهای ما را تقویت می کند و آنها را نرم، صاف و براق می کند.

با این حال، درمان کراتینه گران و زمان بر است. همچنین، درمان تنها با یک بار کامل نمی شود، ممکن است 2 تا 3 جلسه طول بکشد. اگر بودجه و زمان شما نیز کم است و به دنبال راه حلی سریع هستید که بتواند به شما در مقابله با موهای غیرقابل کنترل خود کمک کند، در صفحه مناسبی قرار گرفته اید.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

ما در این بخش از مد و زیبایی مجله گفتنی، یک راهنمای سریع برای شما داریم که به شما کمک می کند کراتینه کردن مو در خانه را با کمترین هزینه انجام دهید و نتایجی شبیه سالن به شما می دهد.

برای کراتینه کردن مو در خانه مقرون به صرفه، شما فقط به 3 ماده نیاز دارید که در حال حاضر بخشی از آشپزخانه شما هستند. بنابراین، شما مجبور نیستید پا را بیرون بگذارید و برای هر گونه مواد پول خرج کنید. این 3 ماده طبیعی برای موهای شما معجزه می کنند!

کراتینه کردن مو در خانه

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

کراتینه طبیعی مو در خانه- مواد لازم

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

(بسته به طول و حجم موهایتان مقدار را افزایش دهید)

مراحل انجام کراتینه کردن مو در خانه:

1- در یک کاسه، هر 3 ماده را اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. یک قوام صاف و خمیر مانند خواهید داشت. پک کراتینه خانگی شما آماده است.
2- موهای خود را به دو قسمت تقسیم کنید و شروع به استفاده از این ماسک موی کراتینه از ریشه تا انتهای موهای خود کنید.
3- اجازه دهید ماسک مو به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت بماند و سپس با آب معمولی بشویید. پس از انجام درمان از استفاده از هرگونه محصول روی موهای خود خودداری کنید.

مفید و موثر: رفع سیاهی آرنج، زانو و زیر بغل با این مواد خانگی در طب سنتی معجزه می کند!

این درمان کراتینه کردن مو در خانه باید دو بار در ماه تکرار شود تا حداکثر نتیجه را داشته باشید. شما فوراً متوجه تغییراتی در بند های خود خواهید شد، آنها بسیار صاف تر، ابریشمی تر و قابل کنترل تر خواهند بود.
به یاد داشته باشید که مانند هر محصول یا درمان دیگری برای مو، این محصول نیز ممکن است زمان خود را ببرد تا نتایج را روی موهای شما نشان دهد.

فواید کراتینه کردن مو در خانه

فواید کراتینه طبیعی مو در خانه

کراتینه کردن مو در خانه از موخوره جلوگیری می کند

وز شدن موها یکی از بزرگترین دلایلی است که باعث می‌شود خانم‌ها این درمان مو را انتخاب کنند. این درمان کراتینه به صاف شدن موهای شما کمک می کند. خواص مرطوب کنندگی آلوئه ورا و عسل به کنترل وز موها کمک می کند و همچنین به آنها درخشندگی زیادی می بخشد.

این تست رو از دست نده: تست بینایی گربه شهر آبی کجا قایم شده؟ مواظب باش چشمات چهارتا نشه!

کراتینه کردن مو در خانه موهای شما را قوی می کند

این درمان خانگی کراتینه فولیکول های مو را قوی تر می کند. خاصیت ارتجاعی موهای شما را افزایش می دهد و از شکستگی مو جلوگیری می کند.

خیلی جالبه: اشتباهات تصویری دیو و دلبر را پیدا کنید اگه دنیای دیزنی رو مثل کف دست می شناسی!

درمان کراتینه آسیب را ترمیم می کند

با گذشت زمان، موهای ما در معرض بسیاری از مواد شیمیایی و عوامل محیطی مضر قرار می گیرند. آنها موهای ما را خشک، کدر و آسیب دیده می کنند. این کراتینه درمانی حاوی مواد طبیعی مانند روغن زیتون، ژل آلوئه ورا و عسل به ترمیم موهای شما کمک می کند. این درمان کراتینه موهای شما را عمیقا تغذیه می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

درمان کراتینه موهای شما را قابل کنترل می کند

کراتینه کردن مو در خانه: اگر موهایی غیرقابل کنترل و درهم دارید، این درمان خانگی کراتینه موهای شما را نرم و صاف می کند. متوجه خواهید شد که موهای شما به راحتی باز می شود و بعد از درمان قابل کنترل تر می شود.

جالب است: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

آیا مطلب برایتان مفید بود؟ تجارب خود را به اشتراک بگذارید. آیا این روش را امتحان کرده اید؟

معایب کراتینه مو

  • مواد شیمیایی موجود در کراتین مو مثل فرمالدهید بسیار مضر و خطرناک هستند و به نوعی یک ماده تحریک کننده ایجاد سرطان محسوب می‌شود.بنابراین در استفاده از کراتین مو باید در رعایت موارد ایمنی بسیار توجه به خرج دهید.
  • کراتینه کردن مو یک فرایند نیمه دائمی به حساب می‌آید و نیاز به ترمیم دارد. ترمیم‌های پی در پی و استفاده مکرر از مواد کراتین علاوه بر
  • هزینه گزاف خود باعث نازک شدن موها و تضعیف ساختمان کوتیکولی‌شان نیز می‌شود.
  • نتیجه به دست آمده از کراتین برای هر فردی با توجه به ساختمان موی شخص متفاوت است و ممکن است پس از استفاده از مواد کراتین
  • دچار آلرژی و یا مشکلات پوستی شوید که توصیه می‌شود در این صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

روش‌‌های کراتینه کردن مو

با یک سرچ و جستجوی مختصر درباره کراتینه کردن مو ممکن است با رو‌ش‌ها و متدهای متنوع و گسترده‌ای روبرو شوید، اما جالب است بدانید اکثر این متدها صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و چندان هم با توضیحات و توصیفات‌شان همخوانی نخواهند داشت.

کراتینه کردن مو به طور کلی 2 روش اصلی و کلی (کراتین برزیلی و کراتین احیا کننده) بیشتر ندارد و شما می‌توانید با توجه به جنس و نیاز موی خود یکی از آنها را انتخاب کنید و صرفا ممکن است مارک ماده کراتین مورد استفاده متفاوت باشد یا تلفیقی از این روش‌ها برای کارایی و نتیجه بهتر مورد استفاده قرار بگیرد.

شاید جالب باشد: لباس دردسر ساز دختر رهبر کره شمالی که خبرساز شده است!

کراتین احیا کننده

هدف اصلی در به کار بردن این متد کراتینه کردن، احیا و تقویت دوباره موهای آسیب دیده و ضعیف شده با حفظ حالت و حجم اولیه آنها است. اگر موهایتان دچار ضعف و شکنندگی شده‌ و یا در اثر استفاده بیش از حد از وسایل حالت دهنده گرمایشی مو، ساقه موهایتان بی‌جان و نازک شده است می‌توانید از این روش برای احیا و ترمیم آنها استفاده کنید.
کراتین احیا کننده برای موهای فر و مجعد نیز توصیه می‌شود. چرا که با حفظ حجم و حالت مو موجب یکدست شدن و از بین رفتن وز در ساختار موهایشان می‌شود. استفاده از این متد کراتینه مو، حجم و حالت طبیعی موهای شما را حفظ خواهد کرد و صرفا سبب ترمیم ساختمان کراتینی و احیا دوباره ساقه موی شما می‌شود و وز موهای شما را تا حد زیادی از بین می‌برد. این روش ظاهر موهای شما را یکدست و یکپارچه خواهد کرد اما آنها را کاملا صاف و لخت نمی‌کند.

بخوانید: درمان خانگی شوره سر با این ۲ روغن معجزه آسا و بسیار ساده!

کراتین مو برزیلی

این روش از کراتینه کردن مو برای کسانی توصیه می‌شود که موهایشان بر اثر استفاده غیر حرفه‌ای و مکرر از دکلره و رنگ مو آسیب دیده و خشک شده و یا در مواردی، ساقه موهایشان به کل سوخته است. کراتین برزیلی نسبت به کراتین احیا کننده بسیار قوی‌تر است و علاوه بر کمک به احیا و ترمیم ساختمان کراتینی ساقه مو، موجب صاف و لخت شدن موها نیز می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که کراتینه برزیلی علاوه بر اینکه موهای شما را صاف و لخت می‌کند، حجم آنها را نیز کاهش می‌دهد و حالت اولیه موهای شما را از بین می‌برد به همین خاطر استفاده از کراتین برزیلی برای افرادی که حجم موهای کمی داند و موهایشان به هر دلیلی کم پشت توصیه نمی‌شود.

مطالب جالبی که باید ببینید:

خواندنی و مفید: آرایش صورت گرد: خانم هایی که اضافه وزن دارید اینطوری آرایش کنید!

خیلی جالبه این تست: تست شخصیت ناراحت کننده که نیمه غمگین شما را نشان می دهد!

این تست جالب رو از دست نده: معمای چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

این مطلب غوغا کرد: ازدواج دیر هنگام سبریتی ها: سلبریتی هایی که سر پیری فیلشون یاد هندستون کرد!

راهنمای عالی برای شیک پوشی: استایل روزانه بلک پینک: با خریدن این چند قلم مثل بلک پینک تیپ بزنید!

فیلم منو (The Menu) اگر به ژانر ترسناک علاقه دارید شما را میخکوب خواهد کرد!

ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

    1. بله ترکیبات طبیعی داره و مو رو تغذیه می کنه. فقط اینکه باید به طور مرتب حداقل سه ماه انجام بشه تا نتیجه بده

  1. با عنوان یه نوجوون 19ساله میگم چپیه خیلی قشنگ و طبیعیه چپیه اصلا قشنگ نیست همش صافه

  2. موهامو پارسال کراتین کردم ریزش شدید گدفته دارم کچل میشم. حالا موهام گره خورده بهمدیکه با بهترین ماسکها و شامپوها هم باز نمیشن و زیاد دست دست کنم بهشون از ریشه میکنن. این ترکیب رو انجام بدم خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یک =

دکمه بازگشت به بالا