;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

عفونت روده را با این گیاهان دارویی درمان کنید!

درمان عفونت روده: عفونت معده و روده زمانی اتفاق می‌افتد که یک باکتری، ویروس یا انگل وارد معده یا روده شود. این عفونت به دلایل مختلفی مانند سایر عفونت‌های باکتریایی، استرس زیاد، مصرف الکل و برخی داروها می‌تواند اتفاق بیفتد. در این بخش درمان خانگی و گیاهان دارویی از سری مطالب سلامت مجله اینترنتی گفتنی  تمرکز ما روی درمان عفونت روده است تا بهترین راهکارهای طب سنتی را ارائه کنیم.

بهترین گیاه دارویی برای عفونت روده را می شناسید، اصلا از این مطلب شناخت و اطلاعاتی دارید؟ بهترین گیاهان موثر را شناسایی کرده و در این مقاله به شما عزیزان معرفی می کنیم. گیاه نارون بهترین گیاه داروئی برای عفونت روده است. با مصرف چند نوبت از این دمنوش گیاهی به تعداد دو الی سه بار در روز بسیاری از عفونت های روده ای شما درمان خواهد شد. بذر کتان با خواص ملینی خود و رفع یبوست به درمان عفونت های روده ای کمک زیادی می‌ کند. مصرف این بذر پرخاصیت را در برنامه درمانی خود قرار بدهید قطعا به نتایج عالی خواهید رسید. عطاری آنلاین دیجی عطار مهمترین عرضه کننده بذر کتان با کیفیت است.

بهترین انتخاب برای درمان عفونت روده

خاکشیر بهترین گیاه دارویی برای عفونت روده است. با مصرف چند نوبت از این گیاه داروئی خودتان شاهد اثرات مثبت آن بر درمان مشکلات روده ای تان خواهید بود.

درمان عفونت های روده ای

عوامل بیماری زای مختلفی باعث ایجاد عفونت های روده ای می‌شوند. برای درمان این عفونت ها بهتر است ابتدا زیر نظر پزشک متخصص باشید تا علت بیماری شما تشخیص داده شود. از گیاهان داروئی نیز برای درمان های تکمیلی استفاده نمایید.

بسیاری از متخصصین طب سنتی معتقدند هستند که بسیاری از عفونت های روده ای به علت سردی روده و معده رخ میدهند، پس با انتخاب بهترین گیاهان دارویی می‌ توان این سردی را برطرف نموده و مشکل عفونت های روده ای را حل نمود.

زنجبیل

زنجبیل ترکیبی عالی برای درمان عفونت های روده ای است. با مصرف گیاه زنجبیل روده شما به طور کامل از تمامی عفونت ها پاک می شود.‌ مصرف سیب یا آب سیب به همراه زنجبیل اثرات مثبت درمانی بیشتری در درمان عفونت های روده ای دارد.

درمان عفونت روده-1

دمنوش ترکیبی تخم بارهنگ و اسفرزه

دمنوش ترکیبی تخم بارهنگ و اسفرزه بهترین گیاه دارویی برای عفونت روده است. ترکیب این دو گیاه داروئی را به صورت ناشتا مصرف نمایید و اثرات عالی آن را در کنترل عفونت های رده ای مشاهده خواهید کرد.

برگ سنا

مصرف دمنوش برگ سنا انتخابی عالی برای درمان یبوست و کلیه دردهای روده ای است. این دمنوش انتخابی عالی برای درمان عفونت های حاد روده ای است‌.

درمان عفونت روده-2

لیستی از بهترین گیاهان داروئی موثر در عفونت های روده ای

اگر به دنبال لیستی از بهترین گیاهان موثر در کنترل عفونت های روده ای هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. با قرار دادن این گیاهان داروئی در سبد غذایی تان تا حدود زیادی از شر عفونت های روده ای خلاص خواهید شد. مثلا می توانید از گیاهان داروئی آویشن و کاکوتی به همراه ماست استفاده کنید و بیشترین بهره مفید را از آن ها در درمان بیماری های عفونی روده ای ببرید. گیاهان معطر انیسون و بادیان نیز فواید مفید بسیاری برای کنترل عفونت های روده ای دارند و بهترین گیاه دارویی برای عفونت روده ای هستند‌. ‌راستی از مصرف اسطوخودوس غفلت نکنید، این گیاه خواص دارویی فراوانی برای درمان این مدل عفونت ها دارد و در بسیاری از مقالات معتبر علمی به آن اشاره شده است.

• زیره

• زنیان

• رازیانه

• نعناع

عصاره برگ آلوئه ورا انتخابی عالی برای پاکسازی روده

بخشی از عفونت های روده ای به علت رشد باکتری های مضر و فعالیت بیشتر آن ها در روده است. ترکیب ژله مانند داخلی برگ آلوئه ورا انتخابی عالی برای پاکسازی کامل روده از تمامی عوامل عفونت زا است. ترکیب ژله آلوئه ورا به همراه آب لیمو و عسل ترکیبی معجزه آسا برای پاکسازی روده از تمامی عوامل عفونت زا است.

رازیانه

رازیانه بهترین گیاه داروئی برای عفونت روده ای است. این گیاه را می توانید هم به صورت دمنوش برگ هایش و هم مصرف دانه های آن استفاده کنید. مصرف دمنوش برگ های رازیانه حداکثر تا سه در بار در روز مفید گزارش شده است.

ریشه شیرین بیان

گیاه داروئی شیرین بیان فواید زیادی در بهبود عملکرد روده ها دارد با مصرف این گیاه ریه های شما در طول زمان عملکرد بهتری خواهند داشت.

دانه چیا

حتما تا به حال نام دانه چیا را شنیده اید. این دانه خواص زیادی دارد. یکی از این خواص کنترل عفونت های روده ای و کارایی بهتر روده در برخورد با عوامل مزاحم است.

گل پامچال

یکی از علایم عفونت های روده ای اسهال های عفونی است. با مصرف دو الی سه بار در روز از دمنوش گل پامچال تمامی علائم اسهال های عفونی برطرف خواهد شد و مشکلات روده ای شما بهبود پیدا خواهد کرد.

درمان عفونت روده-3

گل پنیرک و برگ بو و عناب

جوشانده گل پنیرک نیز برای درمان عفونت های روده ای مفید است. بهترین کیفیت گل پنیرک را از دیجی عطار تهیه نمایید. ‌با تهیه گیاهان داروئی از دیجی عطار از بابت کیفیت مواد موثره آن ها کاملا خیالتان راحت خواهد بود. دمنوش برگ بو نیز از بهترین گیاهان داروئی برای عفونت های روده ای است. جوشانده عناب نیز در بسیاری از افراد برای کنترل عفونت های روده ای اثرات مثبتی داشته است.

نکته پایانی

طب سنتی معتقد است که عفونت روده در اثر غلبه سردی در معده است و تا معده سرد نشود این میکروب رشد نمی کند. اگر گرمی معتدل و صفرای معتدل در معده داشته باشد، بلغم نخواهد بود. این میکروب‌ها در رطوبت سرد رشد می‌کنند، پس با حضور مقدار کمی صفرا در معده این مشکل از بین خواهد رفت و بهترین درمان آن همان فرمول عرق نعنا و بارهنگ است.

اما اگر این دو در دسترس نبودند، نمک قبل و بعد از غذا لایه نازکی از صفرا را همیشه در معده نگه می‌دارد و زمینه بروز هلیکوباکتر را از بین می‌برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا