;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

پوست بدون لک با 6 روش خانگی + با این 6 توصیه آسان از لک صورت جلوگیری کنید!

پوست بدون لک: آیا تیرگی صورت تان، سبب کاهش اعتماد بنفس تان می شود؟ آیا می خواهید صورتی سفید و زیبا داشته باشید؟ آیا نمی دانید از چه روش های طبیعی برای سفید کردن صورتتان استفاده کنید؟ نگران نباشید که ما در مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی بهترین روش های طبیعی و خانگی برای پوست بدون لک را برای شما معرفی کرده ایم. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن لکه های قهوه ای پوست دست با 4 روش خانگی

این هم مفیده: از بین بردن لک صورت: با این ویتامین ها تا عید پوستتو آینه کن!

پوست بدون لک 8

این مطلب هم واقعا مفیده: ماسک ضد لک فوری: تا عید نوروز به صورتت جلا بده+ طرز تهیه

این هم بدردت می خوره: طرز تهیه تینت لب با لبو: از این به بعد بالم لب هم نخر

 

1. پوست بدون لک مخلوط شکر و روغن

چگونه پوست بدون لک و شفاف داشته باشیم، این مخلوط بدست آمده از ترکیب شکر و روغن را به نرمی بر روی صورت خود مالش دهید. اگر به طور طبیعی دارای پوستی چرب می باشید، از روغن استفاده نکنید. از عسل به جای روغن استفاده کنید. این مخلوط پوست را مرطوب می کند و برای پوست چرب اهمیت بسیاری دارد.

2. پوست بدون لک با ماست

ماست
ماست / پوست بدون لک

به آرامی ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید. دقایقی آنرا روی پوستتان نگه داشته و بعد با آب ولرم آن را شست و شو دهید. در روز این کار را یک بار به مدت چند هفته انجام دهید سبب تغییر قابل توجهی در چهره شما می شود.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، روش دوم این است که، مخلوط نصف قاشق غذا خوری از عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست تازه است. مخلوط به دست آمده را بر روی گردن و صورت خود به مدت ده الی پانزده دقیقه نگه دارید و بعد با آب آن را بشویید. استفاده از این ماسک برای بهبود چهره و پوست شما بسیار مفید می باشد.

بیشتر بخوانید: 8 بهترین مانتوهای الهام حمیدی برای 1403 مخصوص خانمهای باکلاس

۳. پوست بدون لک با لیمو

لیمو ترش
لیمو ترش / پوست بدون لک

برای داشتن پوست بدون لک، پنبه را به آب لیموی تازه آغشته کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید. شما حتی قادرید یک برش لیمو را روی پوست آسیب دیده گذاشته و بگذارید آب آن جذب پوست شود. حدودا بعد یک ساعت، با آب صورت خود را شست و شو دهید. یک بار در روز این کار را انجام دهید.

روش دوم این است که، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یا آب گوجه فرنگی را با سه قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید. سپس بعد نیم ساعت، با آب آنرا شست و شو دهید. یک بار در روز این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل موهای سپیده خداوردی برای سال جدید+عکس

4. پوست بدون لک با عسل

عسل
عسل / پوست بدون لک

این مطلب هم بدردت می خوره: بهترین رنگ لباس برای عید 1403: شیک و باکلاس شو

برای داشتن پوست بدون لک، عسل را به صورت خود مالیده و به مدت چند دقیقه بگذارید روی صورتتان باقی بماند. سپس با آب ولرم آن را بشویید. برای حذف سلول های مرده پوست و روشن تر و تازه تر شدن پوست صورت، این درمان کمک بسیاری می کند. این کار را روزی یکبار انجام دهید تا به نتیجه برسید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، یک قاشق چای خوری از عسل و آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را ترکیب کرده و از مخلوط به دست آمده، مانند ماسک به صورت خود بمالید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، اجازه دهید ماسک ده الی پانزده دقیقه روی صورتتان بماند سپس با آب سرد آن را شست و شو دهید. این کار را یک روز در میان انجام دهید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با آب لوبیا: 4 ترفند پارک شین هه برای لاغر شدن

۵. پوست بدون لک با سیب زمینی

سیب زمینی

سیب زمینی دارای عوامل سفید کننده می باشد که سبب شفاف تر و روشن تر شدن پوست می شود. سیب زمینی خام را خمیر کنید و سپس با شیر ترکیب دهید. مخلوط به دست آمده را به پوست بمالید.

چگونه پوست شفاف داشته باشیم، سپس اجازه دهید پانزده دقیقه روی صورتتان بماند سپس با آب آن را بشویید. شما حتی می توانید برش های سیب زمینی خام را بر روی پوست صورت خود مثل ماسک قرار دهید و بگذارید پانزده دقیقه بماند.

این هم بدردت می خوره: بهترین مانتوهای شهرزاد کمال زاده برای عید 1403

6. پوست بدون لک با پرتقال

پوست بدون لک با پرتقال
پرتقال / پوست بدون لک

با اندکی پودر زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال ترکیب خمیر مانند درست کنید. قبل از رفتن به رختخواب، مخلوط بدست آمده را بر روی صورت و گردن خود را بمالید. شما می توانید آن مخلوط را بر روی دست ها و پاهای خود بمالید. روز بعد با آب آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

روش دوم این است که، یک قاشق غذا خوری از ماست ساده را با پوست پرتقال خشک شده مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوستتان قرار دهید بماند سپس با آب آن را شست و شو دهید.

پوست بدون لک، چگونه پوست شفاف داشته باشیم، چگونه پوست شفاف داشته باشیم، این ماسک به شفاف سازی و روشن شدن نقاط تیره و لکه های دیگر روی صورت کمک می کند. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

این هم بدردت می خوره: رنگ کردن مو در خانه با 8 قدم ساده و کاربردی | آرایشگر حرفه ای خود شوید!

 

لک صورت چیست؟

لک به هر نوع علامت، لکه، تیرگی‌ها، قرمزی‌ها، نقاط تیره یا روشن، جوش‌ها، آکنه، نقاط سفید، خطوط و خشکی‌های قابل لمس یا تغییر رنگی گفته می شود که روی پوست ظاهر شود. این لکه‌ها ممکن است ناشی از مشکلات متفاوتی مانند آکنه، آسیب به پوست، عوامل خارجی مثل آفتاب، ناراحتی‌های داخلی بدن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و استفاده از محصولات آرایشی ناسالم باشند. به عنوان مثال، جوش‌ها، آکنه‌ها و اثرات جانبی آنها معمولاً به صورت لکه‌های قرمز و قهوه‌ای روی صورت ظاهر می‌شوند.

لک صورت 3
لک صورت چیست

عوامل ایجاد کننده لک صورت

لک صورت ممکن است به دلایل متنوعی شکل گیرند و علت دقیق لک در صورت بستگی به نوع و شدت آنها دارد. برخی از عوامل عمده‌ای که می‌تواند لکه‌ها را ایجاد یا تشدید کند، عبارتند از:

  • ویروس‌ها (Viruses): بعضی از لک‌ها می‌توانند ناشی از عفونت ویروسی مانند هرپس ساده (HSV) باشند، که عفونت آن معمولاً بروز تبخال پوستی را به دنبال دارد.
  • عفونت‌ها (Infections): برخی از لک های صورت مانند آکنه، عفونت پوست، یا آفتاب سوختگی ناشی از عفونت‌های باکتریایی، قارچی یا ویروسی باشند.
  • عوامل ژنتیکی (Genetics): برخی از لک‌ها ممکن است به علت وراثت و ژنتیک در فرد وجود داشته باشند. به عنوان مثال، لکه‌های قهوه‌ای (ملانوما) ممکن است به طور موروثی منتقل شوند.
  • آفتاب سوختگی (Sun exposure): قرارگیری در معرض نور و اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید و بدون استفاده از محافظت‌های مناسب می‌تواند به تشدید لکه‌ها، ایجاد لک‌های قرمز و سایر تغییرات رنگ پوست منجر شود.
  • منافذ مسدود شده (Clogged pores): تراکم چربی باکتری و مواد آلوده در منافذ پوست به علت استفاده از محصولاتی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی، ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده‌ها می‌تواند به تشکیل لک صورت و سایر ضایعات پوستی منجر شود.
  • رژیم غذایی (Diet): برخی تحقیقات نشان داده‌اند که برخی مواد غذایی ممکن است بر روی تولید چربی پوست تأثیر داشته باشند و لکه‌های آکنه را تشدید کنند. مثلاً محصولات لبنی، مصرف بیش از حد شیرینی‌ها و مواد پرچرب ممکن است تأثیر منفی بر پوست داشته و منجر به لک پوستی شوند.
  • داروها (Medications): عوارض جانبی برخی از داروها می‌توانند تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر روی پوست داشته باشند و لکه‌ها را تشدید کنند. به عنوان مثال، برخی از مانند کورتیکواستروئیدها، استروئیدهای آندروژنیک، داروهای هورمونی، ضدباکتری‌ها و ضد التهاب‌ها ممکن است این تأثیر را داشته باشند.

 

مطالب جالب دیگر

ماسک پوست پرتقال برای از بین بردن چروک صورت؛ دیگه پوستشو دور ننداز!

بهترین روغنها برای جلوگیری از چروک پوست

مانتو کتی های یانگوم برای عید 1403 که خیلی شیک هستند+ عکس

مادر تعجباتی ایلان ماسک که یه مانکن معروفه!+ عکس

مدل مانتو عید 1403؛ مانتو هایی که عید امسال مده+ عکس

لباس برای خانم های بالاتنه چاق: انتخاب لباس برای مهمانی های عید نوروز

ترفند کاهش وزن ویشکا آسایش:شلوار دم پا گشاد باید بپوشید!

ترلان پروانه دختر پاکدامن شد+ تصاویر جدید و دیدنی

فواید کلروفیل برای پوست و زیبایی بدن: مایع سبزی که معجزه است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا