;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

آرایش عجیب در ایران؛ ترند دهه 80 و پلنگ های دیروز

تقریبا 20 سال پیش برای خوشگل شدن دردسرهای زیادی داشتیم. نوع آرایش آن روزها برای تینیجرهای امروزی خنده دار است اما آن ها نمی دانند که ما برای زیبا شدن چقدر زحمت می کشیدیم و به قول معروف بسیاری از پلنگ های امروز پیش دیروزی ها کم می آوردند. حالا گذشته از شوخی استایل روزانه در طی سال ها تغییرات زیادی می کند و شما بایستی اقتضای هر منطقه ودوره را همیشه در نظر داشته باشید. بسیاری از ترندهای امروزی هم عجیب و غریب هستند. بنابراین با درک درست می توان قضاوت بهتری کرد.

سال ۸۷ بود که برای استفاده از سایه صورتی‌رنگ مادرم حتی به اندازه یک نوک انگشت اشاره، ساعت‌ها گریه کرده‌بودم. عروسی عمویم بود و دوست داشتم مثل باقی دخترهای مجلس ترگل و ورگل به نظر برسم. گریه‌ها بالاخره جواب دادند و یک سایه صورتی جیغ را پشت پلک‌هایم مالیدم که با لباسم ست شود و دلبری کنم. الان اما روزی نیست که به سوزاندن عکس‌های آن مراسم فکر نکنم!

آرایش عجیب در ایران؛ خانم‌ها در دهه هشتاد

آرایش عجیب در ایران

اولین باری که تصویر زیر را دیدم شوکه شدم و با چشم‌های از حدقه درآمده در دلم «یا خدااا»یی گفتم و متعجب ماندم. اما یکهو یاد همان عکس‌های عتیقه‌ام در عروسی افتادم و مدل آرایش و استایل خانم توی تصویر برایم منطقی و قابل باور شد.

بله، متاسفانه این تصویر هم حقیقت دارد. و بله، این خانم توی تصویر احتمالا یکی از خوشتیپ‌ترین و دلبرترین خانم‌های آن روزها بوده. روزهایی که ابروها از مرحله نازک کردن هم گذر کردند و به مرحله تیغ زدن رسیدند. احتمالا خانم‌ها در دهه ۸۰ دلشان می‌خواسته هرروز شکل جدیدی به ابروهایشان بدهند و متنوع‌تر به‌نظر برسند.

روزهایی که مانتوهای کوتاه عنصر اصلی خوشپوشی به حساب می‌آمدند و اصلا هرکسی مانتوی کوتاه‌تر و جذب‌تر می‌پوشید، کشته مرده‌های بیشتری داشت. و البته روزهایی که سایه‌های چشم سبز و آبی حرف اول را می‌زدند و رژلب‌های براق و شدیدا نود به زیباتر شدن خانم‌ها کمک می‌کردند.

شلوار قد ۹۰؟ خیر، شلوارها باید بلند و گشاد می‌بودند؛ نه از این گشادهای بگی و مام‌استایلی که امروز می‌پوشید. گشادهای راسته‌ای که همه‌جایشان چین می‌خورد. قد شلوارها اینقدر بلند بودند که اکثرا مجبور می‌شدند پایین شلوار را تا بزنند تا پاچه‌ها روی زمین کشیده نشوند. خلاصه که از زیبایی‌های استایل‌ها در دهه ۸۰ هرچه بگویم، کم گفتم! اگر سنتان قد بدهد، حتما شما هم استایلی مشابه خانمی که در تصویر دیدید، داشته‌اید. پس نیازی به توضیح بیشتر نیست.

مطالب جالب پیشنهادی:

حتمن ببیند: رنگ سال 2024 انتخاب شد؛ سال ۱۴۰۳ چه رنگی مد میشه؟

قانون پوست کره ای که باید در 3 ثانیه آن را انجام دهید!

آرایش با رژ لب قرمز باید چگونه باشد؟

چرا مردان عاشق زنان با موهای قهوه ای می شوند؟

اگر ریزش مو و شوره ی سر داری از فواید زنجبیل غافل نشو+ روش مصرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا