;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

آموزش گریتینگ روغن برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی!

گریتینگ روغن: تماشای تخلیه جوش‌های سرسیاه می‌تواند رضایت‌بخش باشد اما برای پوست خودتان ممکن است ترجیح بدهید روش کم‌دردتری را انتخاب کنید. گریتینگ پوست یا گریتینگ روغن (Oil gritting) یک ترند تیک‌تاکی جدید است که ظاهراً به از بین بردن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند.

این هم جالبه: معجزه سفید شدن پوست در یک روز که پوستتان را مثل برف می کند+ عکس

گریتینگ روغن چست؟

اما آیا این ترند واقعاً جواب می‌دهد یا مثل‌ خیلی‌های دیگر زود فراموش می‌شود؟ در ادامه مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی هر آنچه باید درباره تکنیک گریتینگ روغن بدانید آمده است. گریتینگ روغن چیست و چگونه به از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می‌کند؟ با مجله گفتنی همراه باشید.

4 مرحله ی گریتینگ روغن

۱. یک روغن صورت یا پاک‌کننده روغنی را روی صورت، به‌ویژه ناحیه T که محل اجتماع جوش‌های سرسیاه است، بمالید و با انگشتان خود به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

۲. یک ماسک – معمولاً ماسک زغال یا خاک رس – را روی محل مورد نظر قرار داده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا به‌خوبی خشک شود.

آموزش گریتینگ روغن 2

۳. ماسک را به آرامی و به کمک یک پارچه گرم و مرطوب بردارید و سپس روغن صورت را برای بار دوم روی همان ناحیه بمالید.

۴. روغن را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه دیگر ماساژ دهید.

آن‌طور که اینفلوئنسرهای تیک‌تاکی می‌گویند در نقطه‌ای از مرحله چهارم دانه‌های بسیار ریز سیاهی را زیر انگشتانتان احساس می‌کنید. تئوری این است که این‌ها جوش‌های سرسیاه یا رشته‌های سباسه (رشته‌های چربی) هستند که از منافذ پوست خارج شده‌اند.

گریتینگ روغن چگونه به از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می‌کند؟

آموزش گریتینگ روغن 1

دکتر کیران ستی بنیانگذار مرکز زیبایی ایسیا آئستیکز در هند توضیح می‌دهد: «خاک رس وقتی خشک می‌شود به بیرون کشیدن آلودگی‌ها ازجمله جوش‌های سرسیاه که طی مرحله قبلی شل شده‌اند کمک می‌کند. وقتی ماسک برداشته می‌شود برخی ادعا می‌کنند که ذرات بسیار کوچک شن‌مانندی را که از منافذ خارج شده روی آن می‌بینند.»

دلیل نام‌گذاری «Oil Gritting» نیز همین است، زیرا یکی از معانی Gritting (گریتینگ) پاشیدن دانه‌‌های ریز شن‌مانند روی سطح جاده است.

به گفته دکتر وارشینی ردی، بنیانگذار کلینیک گِلو، هیچ داده قابل‌توجهی وجود ندارد که ثابت کند رسوبات شن‌مانند که از پوستتان جدا می‌شوند در واقع رشته‌های چربی هستند. او در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید که این رسوبات می‌توانند سلول‌های مرده پوست باشند که به لطف لایه‌برداری مکانیکی پوست در حین ماساژ، شل می‌شوند.

آیا گریتینگ روغن برای همه انواع پوست مناسب است؟

دکتر ستی توضیح می‌دهد: «استفاده از محصولات خشن یا اعمال فشار بیش از حد در طول ماساژ با روغن می‌تواند پوست را تحریک کند و منجر به قرمزی، حساسیت یا حتی التهاب شود. همچنین استفاده بیش از حد از روش گریتینگ پوست یا استفاده از محصولاتی که بیش از حد خشک‌کننده هستند، می‌تواند عملکرد سد طبیعی پوست را مختل کند و آن را بیشتر در معرض آسیب و کم‌آب شدن پوست قرار دهد.»

باآنکه افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند از این تکنیک بیشتر سود می‌برند، مهم است توجه داشته باشید که ممکن است تشدید آکنه یا جوش را تجربه کنید، به‌خصوص اگر از محصول مناسب استفاده نکنید یا محصول مورد استفاده زیاد از حد ساینده باشد.

به‌علاوه همیشه بهتر است نسبت به مواد تشکیل‌دهنده چیزی که استفاده می‌کنید آگاه باشید زیرا برخی افراد ممکن است آلرژی داشته باشند که منجر به واکنش‌هایی مانند خارش، قرمزی یا تورم می‌شود. کسانی که دارای بیماری‌های پوستی مانند روزاسه یا اگزما هستند باید از گریتینگ روغن به طور کلی اجتناب کنند، زیرا می‌تواند باعث تشدید شرایط شود.

دکتر ردی می‌گوید: «برای کسانی که پوست حساسی دارند، ماساژ ۱۵ دقیقه‌ای روغن می‌تواند زیادی شدید باشد، من آن را توصیه نمی‌کنم». این کار می‌تواند منجر به افزایش حساسیت شده و اگر از روغن کومدوژنیک استفاده کنید می‌تواند باعث التهاب و آکنه شود. ترکیب کومدوژنیک باعث بستن منافذ پوست شده و به ایجاد جوش به‌ویژه جوش‌های سرسیاه می‌انجامد. او استفاده از روغن صورت غیر کومدون‌زا را توصیه می‌کند.

بهترین روغن‌ها برای گریتینگ پوست

روغن جوجوبا: به دلیل شباهت به روغن‌های طبیعی پوست شناخته شده است که آن را برای اکثر انواع پوست مناسب می‌کند.

روغن معدنی: غیر‌کومدون‌زا در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند به از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سایر ناخالصی‌ها کمک‌کند.

روغن آفتابگردان: سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست، سبک وزن است و به راحتی جذب می‌شود؛ خواصی که آن را برای این تکنیک مناسب می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا