;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

ارتباط خنده و چروک: آیا خندیدن باعث چین و چروک صورت می شود؟

ارتباط خنده و چروک: هر وقت چهره خود را تغییر دهید، عضلات کوچک زیر پوست شما محکم شده و باعث ایجاد شیار عمودی در پوست می شوند. بنابراین، به عنوان مثال وقتی ابروهای خود را بالا می برید، عضلات آنها را به سمت بالا می کشید و پوست پیشانی شما به صورت افقی چروک می شود.

هنگام لبخند، عضلات لب های شما را به سمت گوش های شما کشیده می شوند. سپس دو شیار به صورت عمودی روی گونه ها، در امتداد بینی و لبه لب های شما شکل می گیرد. هنگامی که جوان هست ، به دلیل وجود کلاژن قوی، پوست شما الاستیک است. به محض اینکه عضلات خود را شل کنید، چین و چروک از بین می رود.

با گذشت زمان، پوست نازک تر می شود. عضلات به علت آتروفی حالت الاستیک خود را از دست می دهد. از بین رفتن چین و چروک در روی صورت زمان بیشتری طول می کشد و این چین و چروک ها در نهایت دائمی می شوند.

اگر هنوز چین و چروک ندارید ، می توانید با لبخند زدن و اخم کردن در مقابل آینه ، ببینید، چین و چروک در کجای صورت شما ظاهر میشود. حالات صورت شما که به تنهایی مورد استفاده شماست، شبکه ای از چین و چروک های منحصر به فرد و به اندازه اثر انگشت شما مختص شما به حساب می آید.

چین و چروک به خودی خود یک مشکل پزشکی نیست. آنها خطری ایجاد نمی کنند. مشکل این است که بعضی اوقات آنها ناخوشایند تلقی می شوند. از طرف دیگر خواندن بیان صورت در شخصی که چین و چروک داشته باشد دشوارتر است. این می تواند منجر به سوء تفاهم ها ، مشکلات بیشتر در برقراری ارتباط عواطف شود.

آیا برای جلوگیری از چین و چروک پوست لبخند زدن را متوقف کنیم؟

شاید از برخی افراد مشهور شنیده باشید که برای تأخیر در بروز چین و چروک سعی در لبخند نزدن دارند.مشکل این است که با جلوگیری از لبخند زدن، خود را از احساسات دلپذیری که هنگام لبخند زدن نیز تجربه می کنید محروم می کنید.

در واقع ، ما اغلب اعتقاد داریم که لبخند می زنیم زیرا خوشحالیم.می خندیم زیرا خوشحالیم.اما این امر به شکلی دیگر نیز عمل می کند: عمل ساده لبخند زدن باعث ایجاد احساس خوشبختی می شود.علاوه بر این ، وقتی لبخند می زنید ، بیشتر احتمال دارد که دوباره لبخند بزنید. این یک احساس مثبت ایجاد می کند که می تواند به زندگی بهتری برای خود و افراد اطراف شما منجر شود.

آیا به منظور جلوگیری از بروز هرگونه چین و چروک روی صورت، لازم است که دائماً بی تفاوت، سرد، غیر قابل دستیابی به نظر برسید.

تزریق بوتاکس دقیقاً این اثر را دارد: بوتاکس برخی از عضلات صورت را فلج می کنند و توانایی بیان احساسات را در صورت محدود می کنند. این حالت یخ زده ای را نشان می دهد که می تواند به عنوان بی احساسی عنوان شود.

تمرینات صورت برای جلوگیری از چین و چروک

عضلات صورت می توانند مثل سایر عضلات بدن تمرین کنند. و انجام این کار مهم است تا با تمام تحرکات ، صورت ظاهر و جوانی خود را حفظ کند.
در اینجا تمریناتی وجود دارد که می توانید در ماشین یا در خانه انجام دهید:

– ابروها را تا حد ممکن بالا ببرید و ۵ ثانیه نگه دارید.
– تا جایی که ممکن است دهان خود را باز کنید ، تا جایی که می توانید و چند ثانیه به همین صورت بمانید.
– بینی خود را تا حد ممکن از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید.
– ابروهای خود را بالا ببرید ، چشمانتان را باز کنید ، سپس اخم کنید.
– حرف O را با لب های خود تشکیل دهید ، سپس یک لبخند بزرگ بزنید. چندین بار تکرار کنید.
– راحت بنشینید و به سمت سقف نگاه کنید و زبان خود را تا حد امکان به سقف دهان بچسبانید تا بتوانید عضلات را در گردن خود تمرین دهید.

انجام این تمرینات به طور منظم به صافی پوست صورت کمک می کند

صورت شما اتفاقات زیادی را که در بدن شما اتفاق می افتد بیان می کند.بنابر این پزشکان با مشاهده چشم ، پوست صورت (رنگ ، شکل ظاهری) دهان شروع به تخمین می زنند و در نگاه اول وضعیت سلامتی بیمار خود را ارزیابی می کنند.

فردی که از نظر ظاهر خوب است که دارای رنگ صورت خاکستری ، لکه های قرمز ، چشم زرد ، لثه های خونین و زبان باردار نیست! به همین دلیل بهترین راه برای حفظ یا پیدا کردن چهره ای زیبا ، بهبودی در سبک زندگی و به ویژه رژیم غذایی مهم است:

– آب بنوشید: هیدراتاسیون مناسب از لکه دار شدن پوست جلوگیری و باعث تسهیل گردش خون و لنف می شود. به اندازه کافی بنوشید تا ادرار شما زرد رنگ نباشد.

– سبزیجات سرشار از کاروتنوئید بخورید. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که به سبزیجات و میوه های قرمز ، نارنجی و زرد رنگ می دهند. آنها همچنین اغلب در سبزیجات سبز یافت می شوند. قدرتمندترین کاروتنوئید آستاگزانتین است. هرچه رنگدانه های قرمز و زرد بیشتری در پوست شما وجود داشته باشد ، افراد جذاب تر به نظر می رسند.

– خواب کافی و خواب با کیفیت داشته باشید. وقتی از خواب بیدار می شوید ، پوست شما شاداب تر خواهد شد.

– سطح هورمون های خود را استروژن ، پروژسترون و تستوسترون بررسی کنید. عدم تعادل هورمونی اغلب باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود.

– غده تیروئید خود را نیز بررسی کرده باشید: پوست خشک و پوسته پوسته ممکن است نشانه کم کاری تیروئید (عملکرد ضعیف غده تیروئید) یا پرکاری تیروئید باشد.

– مراقب بهداشت دستگاه گوارش و روده خود باشید: روده شما مواد مغذی بدن شما را تأمین کرده و زباله ها را تخلیه می کند. اگر این عملکرد ضعیف عمل کند ، زباله ها جمع می شوند و پوست شما ضخیم ، روغنی و رنگ پریده می شود. پوست صاف و درخشنده نشان دهنده بهداشت خوب روده است.(یبوست روی رنگ پوست تاثیر بد می گذارد)

– مصرف پروبیوتیک ، خوردن غذاهای تخمیر شده ، غذاهای غنی از امگا ۳ ، کربوهیدرات کمتر و به خصوص شیرینی ، به تمیز کردن دستگاه گوارش شما کمک می کند.

– خورشید برای پوست مفید است، اما قرار گرفتن در معرض منظم خورشید (بدون ضد آفتاب) برای سلامتی ضروری است. برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید ، خورشید از پوست محافظت می کند و حتی می تواند به لطف خورشید سطح بالاتر ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.

با این حال، درست است که پوست بسیار نازک صورت در برابر آفتاب آسیب پذیر است. بنابراین صورت شما نیست که باید در اولویت قرار بگیرد بلکه سایر قسمت های بدن شما باشد ، به خصوص که سر دقیقاً بخشی است که اغلب در معرض خورشید قرار دارد.

در بیشتر تمدن ها ، مردم برای محافظت از خود در برابر آفتاب از کلاه های پوشیده استفاده می کنند. من همین کار را توصیه می کنم ، به خصوص اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می کنید.

نکات دیگر در مورد چین و چروک

چین و چروک به خوبی و به راستی با چهره ارتباط دارد. اگر غالباً استرس دارید ، مضطرب هستید ، ممکن است صورت شما غالباً تنش داشته باشد. چین و چروک زودرس ظاهر می شود. بنابراین خوب است که سعی کنید با تکنیک های ریلکسیشن (یوگا ، میانجیگری ، ورزش بدنی ، فعالیت های ملایم) از استرس خود خلاص شوید.

با این حال ، تکنیک ها همیشه کافی نیستند و گاهی اوقات این یک پیشنهاد جهانی است که لازم است در سبک زندگی ، شغل ، محل زندگی خود اواویت ها را در نظر بگیرید. این چالش ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که این مزایا محدود به طولانی شدن جوانی صورت شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا