;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگران پس از باران که دیگر زنده نیستند+ علت مرگ

بازیگران پس از باران: سریال پس از باران یکی از خاطره انگیزترین مجموعه های تلویزیونی است که در فهرست سریال های ماندگار رسانه ملی قرار دارد. پس از باران ساخته سعید سلطانی که روایتی از روابط ارباب و رعیتی زمانه خود ارائه می‌دهد، این شب ها از شبکه آی فیلم بازپخش می شود تا خاطرات اواخر دهه 70 و اوایل 80 دوباره زنده شود.

در سریال پرمخاطب پس از باران بازیگران نام آشنای زیادی ایفای نقش نموده اند که متاسفانه برخی از این هنرمندان این روزها دیگر در قید حیات نیستند و نامشان در این اثر هنری جاودانه شده است. در فرهنگ و هنر مجله گفتنی به معرفی بازیگران فوت شده سریال پس از باران می پردازیم.

جالب است ببینید: تصاویر تغییرات ظاهری دختر محسن یگانه

جمیله شیخی در نقش عمه اقدس

جمیله-شیخی

این را هم ببینید: فلامک جنیدی با همسر و فرزندان در خارج کشور+ چقد تغییر کرده!

جمیله شیخی، بازیگر برجسته ایرانی، در تاریخ 9 اردیبهشت 1309 به دنیا آمد. او مادر آتیلا پسیانی، بازیگر فقید کشورمان و مادربزرگ ستاره پسیانی است. دکترای افتخاری تئاتر بوده و در سالهای جوانی اش، با همکاری با افرادی همچون حمید سمندریان، محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی و جعفر والی، گروه جدید تئاتر را تأسیس کرد.

در سال 1339، جمیله شیخی با کارگردانی علی نصیریان به تلویزیون آمد و با اجرای تله تئاتر خودکشی، توانایی هنری خود را به نمایش گذاشت و مدتی بعد در سال 1343 به عنوان کارگردان، نمایش “قلب سرگشته” را برای تلویزیون ساخت.

جمیله شیخی به علت سکته قلبی در سن 71 سالگی و در روز دوم خرداد 1380 درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

نیکو خردمند؛ خاله خانم (خاله ارباب)

نیکو خردمند

این هم جالبه: جدیدترین تصاویر علی شادمان و خواهر جذابش

نیکو خردمند خواهر بزرگ‌تر آهو خردمند، در تاریخ 19 آبان 1311 در تهران به دنیا آمد. هنرنمایی او از سال 1337 با گویندگی در رادیو آغاز شد. او گویندگی فیلم را از شهریور سال 1339 با هدایت هوشنگ لطیف‌پور و سعید شرافت شروع کرد.

فعالیت سینمایی نیکو خردمند با بازی در فیلم “پرده آخر” به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی در سال 1369 آغاز شد. در این فیلم، نیکو نقش تاج‌الملوک، بازمانده‌ای از یک خانواده اشرافی را بازی کرد که رو به زوال بود.

همچنین بازی او در “خانه خلوت” به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، در کنار عزت‌الله انتظامی، یکی از زمینه‌های برجسته حضور او در سینما بود. علاوه بر این، بازی‌اش در مجموعه‌های تلویزیونی “آوای فاخته” و به‌ویژه “دزدان مادربزرگ” نیز به یاد مانده‌است. نیکو خردمند در تاریخ 26 آبان 1388 در سن 77 سالگی، دار فانی را وداع گفت.

کیومرث ملک مطیعی؛ نصرالله (پیشکار ارباب و برادر شمس‌الله)

کیومرث-ملک-مطیعی

کیومرث ملک مطیعی در تاریخ 13 دی سال 1315 در بندرانزلی به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه بود و فعالیت در تئاتر را از سال 1347 در رشت و در سینما از سال 1350 آغاز کرد.

از نیمه دوم دهه هفتاد، ملک مطیعی وارد عرصه تلویزیون شد و با نقش محبوب غلام شیش‌لول بند در مجموعه طنز “زیر آسمان شهر” به کارگردانی مهران غفوریان شناخته تر شد. مرحوم کیومرث ملک مطیعی در روز شنبه 21 فروردین 1389، به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

نادیا دلدارگلچین؛ نرگس (همسر یونس)

نادیا-دلدارگلچین

نادیا دلدار گلچین در تاریخ 18 اردیبهشت 1339 در شهر رشت به دنیا آمد. او فرزند نادر گلچین، خواننده آواز سنتی بود. نادیا دلدار گلچین در زمینهٔ موسیقی تحصیلات خود را در هنرستان عالی موسیقی ادامه داد و موفق به دریافت دیپلم در این رشته شد.

ابتدا به عرصهٔ تئاتر وارد شد و به تدریج به بازیگری در صنعت سینما پیوست. در سال 1369 با بازی در فیلم “ابلیس” به کارگردانی احمدرضا درویش، به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت. نادیا دلدار گلچین در تاریخ 25 مرداد 1391 و پس از سپری کردن 9 روز در حالت کما، در سن 52 سالگی دار فانی را وداع گفت.

فتحعلی اویسی؛ صادق مهرپرور (پدر مرضیه و مسعود)

فتحعلی-اویسی

فتحعلی اویسی فردویی در 21 دی 1324 بدنیا آمد. بازیگری که دارای مدرک کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال 1353 بود و همان سال به ایران بازگشت و به عنوان عضو تلویزیون ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم “قدغن” به کارگردانی علیرضا داوودنژاد در سال 1357 آغاز شد. اویسی در طول 40 سال حرفه‌ای خود در فیلم‌های متنوع نقش‌آفرینی کرد و برای نقش‌های کمدی و دراماتیک خود شهرت یافت. علاوه بر بازیگری، او چند فیلم را نیز کارگردانی کرد. در سال 1371، فیلم “مریم و میتیل” را ساخت و جایزهٔ دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

فتحعلی اویسی در روز سه‌شنبه 13 مهر 1400 به دلیل سکته مغزی در بیمارستان جان سپرد و در روز چهارشنبه 14 مهر 1400 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

برایتان جالب خواهد بود

زندگی عاشقانه نجم الدین شریعتی پاکترین مرد ایران+ عکس خانوادگی

چهره جدید مرجان محتشم خانوم کوچیک پس از باران در ۵۳ سالگی

تغییر چهره باورنکردنی بازیگر شیرین در سریال پس از باران بعد 23 سال

عکس خانوم بزرگ 62 ساله و خانوم کوچیک 54 ساله بیرون سریال پس از باران

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا