;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین روغن های ترک لب اگر لبهایتان پوسته پوسته می شود حتما امتحان کنید!

بهترین روغن های ترک لب: پوست لب نيز مانند ساير اعضاي بدن احتياج به مراقبت و زيبايي دارد .در صورت عدم توجه به آن ترک برداشته و پوسته پوسته مي شود و لبخند شما را با مشکل رو به رو مي کند.براي جلوگيري از ترک خوردن لب بابخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشيد.

بهترین روغن های ترک لب:

طبيعي است که از روغن کرچک براي لبهاي خشک و ترک خورده استفاده شود.هم چنين ممکن است انواع روغن هاي طبيعي ديگري موجود در خانه پيدا شود که به راحتي بتوانند لبهاي خشک و ترک خورده شما را درمان کنند. روغن زيتون، يکي از اين روغن هايي است که بسياري از زنان براي رژيم غذايي سالم و کاهش کلسترول استفاده مي کنند.

شاید جالب باشد: بهترین ماسک لک صورت که تیره‌ترین لک روی پوست را محو می کند!

فوايد روغن زيتون در حفاظت از لب ها:

روغن زيتون يک روش مناسب براي درمان لب هاي شما خواهد بود. به خاطر شرايط آب و هوايي، لب هاي شما خشک مي شوند، حتي اگر براي تعطيلات جايي که شرايط آب و هوايي اش متعادل نباشد، برويد، روغن زيتون يک جز عالي براي حفاظت از لب هاي شما بدون ايجاد هيچ نوع آسيبي خواهد بود.خوب است که قبل از خوابيدن کمي از آن را بزنيد صبح روز بعد مي بينيد که لب هايتان چقدر نرم و زيباشده است.

تهيه لوسيون هاي خانگي براي ترک لب ها:

حدود 15 قطره روغن کندر و روغن اسطوخدوس را با يک قاشق چاي خوري روغن نارگيل مخلوط کنيد و در يک بطري قرار دهيد. از اين مخلوط براي ترک و خشکي لب هايتان استفاده کنيد.

با يک مسواک نرم برس بکشيد: اگر زدن عسل و قند بر روي لبهايتان خوب به نظر نمي رسد، با يک مسواک نرمي که مي توانيد پيدا کنيد، يک تا دو بار در روز روي لب هايتان بکشيد.

روغن هاي گياهي براي اسکراب لب ها با هدف جلوگيري و درمان ترک‌خوردگي

‌اگر سلول هاي پوست لبتان بيش از حد مرده است، بهترين راه، استفاده از يک اسکراب طبيعي است.براي اين کار به روغن زيتون نياز داريد. بايد شکر و روغن زيتون را با هم ترکيب کنيد، تا خمير سفتي بسازيد. کمي از خمير را برداريد و آن را روي لب هاي خود بماليد تا لايه پوست مرده آن را پاک کنيد سپس لب هاي شما با حذف لايه هاي پوست مرده بسيار نرم خواهند شد. علاوه بر اين روش در ادامه ی بخش مد و زیبایی گفتنی به معرفي و بررسي روش هاي استفاده از روغن هاي گياهي مخصوص ترک لب خواهيم پرداخت.

بخوانید: پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

روش استفاده از بهترین روغن های ترک لب:

1.روغن نارگيل

سال ها است که مردم از روغن نارگيل براي تغذيه رساني به مو و پوستشان استفاده مي کنند. هم چنين اين ماده مي تواند يک مرطوب کننده طبيعي براي لب هاي شما نيز باشد.اگر لب هايتان ترک دارند و خوني مي شوند، اين اتفاق مي تواند به علت خشکي شديد باشد.به جاي ليسيدن لب هاي خود مي توانيد روغن نارگيل را بر روي آنها بماليد و تفاوت را احساس کنيد. استفاده از اين روش بسيار آسان است.فقط يک قطره روغن نارگيل را مستقيماً بر روي لب هاي خود بماليد.

2. روغن بابونه و روغن گل شمعداني

مهم ترين بخش براي دور نگه داشتن لب ها از ترک خوردن و خشک شدن، مرطوب نگه داشتن آنها در طول روز است.علاوه بر روغن نارگيل و روغن کرچک، روغن هاي ديگري نيز وجود دارند که مي توانند براي درمان لب هاي خشک و ترک خورده استفاده شوند.

چنانچه در اين بخش از سلامت پوست و موي در نمناک گفته شده است برخي از روغن هاي گياهي را مي توان براي التيام ترک لب که زخمي و دردناک مي شوند، به کار برد.نصف پيمانه روغن آلوئه ورا را با يک قطره روغن بابونه و دو قطره روغن گل شمعداني را ترکيب کنيد و براي تسکين درد و ناراحتي لب هاي خشک ترک خورده استفاده کنيد.

شاید جالب باشد: اسپری بدن خانگی که عاشقش می شوید، دیگر دئودورانت نخرید!

3. روغن کرچک

مي توانيد به راحتي روغن کرچک را در خانه و يا در بازار مثل روغن نارگيل و روغن زيتون تهيه کنيد.بايد يک قاشق چاي خوري روغن کرچک را با چند قطره آب ميوه تازه و يک قاشق چاي خوري گليسيرين مخلوط کنيد سپس آن را روي لب هاي خود بماليد. بعد از 10 دقيقه آن را با آب ولرم گرم تميز کنيد.

4. روغن دانه گل رز

روغن دانه گل رز معمولاً به عنوان يک روغن ضروري در نظر گرفته مي شود که به توليد الاستين و کلاژن کمک مي کند که در فرآيند به تاخير انداختن رشد علائم زودرس پيري موثر است. دو قطره از اين روغن را با يک قاشق روغن نارگيل يا روغن زيتون يا هر روغن حامل ديگر ترکيب کنيد و آن را چهار بار در روز روي لب هاي خود بماليد. از اين روش براي درمان لب هاي خشک استفاده کنيد، که مانع از خشک شدن لب ها مي شود و باعث توليد پوست جديد مي شود. از آسيب ناشي از اشعه هاي خورشيد بر روي لب ها نيز با اعمال اين روغن جلوگيري کنيد.

5. روغن کنجد

روغن کنجد، نيز غني از ويتامين هايي است که نقش حياتي در حفاظت از پوست دربرابر چندين مشکل ايفا مي کنند هم چنين در درمان ترک خوردگي لب هاي خشک مفيد است.

6. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا يکي از بهترين روغن هاي مغذي است که مي تواند از ترک لب جلوگيري کند.به تغذيه سلول هاي پوست و احياي رطوبت از دست رفته لب ها کمک مي کند.چند قطره روغن جوجوبا را روي لب هايتان بماليد و بگذاريد حدود 15 دقيقه بماند.

ببینید: حجیم و خوش‌فرم شدن لب‌ها با روش های خانگی

7. روغن بادام

روغن بادام غني از پروتيين، مواد معدني و چربي هاي سالمي است که به حفظ رطوبت لب ها کمک مي کنند و از خشک شدن و ترک خوردن آن ها جلوگيري مي کنند. جلوي آسيب آفتاب را مي گيرد و به حفظ نرمي و سلامت آن ها کمک مي کند.چند قطره روغن بادام را چهار تا پنج بار در روز، روي لبهايتان بزنيد.

8. روغن خردل

روغن خردل به شدت غني از اسيدهاي چرب امگا 3 و 6، آنتي اکسيدان ها و ويتامين E است. اين محتويات، روغن خردل را عامل مرطوب کنندگي کامل براي درمان ترک خوردگي و خشکي لب ها مي کند. قبل از رفتن به رختخواب يا در طول روز بعد از حمام، کمي روغن خردل روي ناف قرار دهيد ؛ خواص روغن خردل از ناف وارد بدن خواهد شد و خيلي زود لب هاي شما را نرم خواهد کرد.

شاید برایتان جالب باشد:

بوتاکس دور چشم به صورت خانگی چگونه انجام می شود؟

روغن رزماری برای ابرو و روش استفاده از آن را یاد بگیرید!

روغن کرچک باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود!

آموزش وکس خانگی برای رفع همیشگی موهای زائد صورت و دانه‌های سرسیاه

ماسک ضد ریزش مو که با آن ریزش موی شما قطع می‌شود!

بهترین روغن های ابرو: با این روغن ها ابروهای خود را پر پشت کنید!

مام ضد عرق خانگی در منزل درست کنید و نگران عوارض استفاده از آن نباشید!

ماسک دارچین برای چروک پوست: با این ماسک دوباره جوان می شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا