;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

ترفندهای تثبیت رنگ مو را یاد بگیر و کیفیت و زیبایی روز اول را حفظ کن

ترفندهای تثبیت رنگ مو: برای بسیاری اتفاق افتاده است که پس از گذشت مدتی از رنگ کردن مو، رنگ آن به کیفیت و زیبایی روز اول نیست. در این مقاله مد و زیبایی مجله گفتنی تمامی ترفندهای تثبیت رنگ مو را بررسی می‌کنیم.

پاک شدن رنگ مو یا کمرنگ شدن آن عوامل مختلفی می‌تواند داشته باشد. این عوامل ممکن است مربوط به مراقبت‌های کلی مو یا مربوط به مراقبت‌های بعد از رنگ کردن مو باشند. در ادامه به صورت خلاصه هر کدام از این عوامل را معرفی می‌کنیم.

شاید جالب باشد: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

پس از مرور دلایل عدم ماندگاری رنگ مو، تمامی نکاتی که نیاز است هنگام دکلره و رنگ کردن مو بدانید را مرور خواهیم کرد. در انتها به سراغ معرفی کرم تثبیت کننده مو و روش استفاده از آن می‌رویم.

ترفندهای تثبیت رنگ مو

خیلی جالبه امتحان کنید: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

ترفندهای تثبیت رنگ مو1

۱. رنگ کردن موهای خشک و وز و آسیب دیده

ترفندهای تثبیت رنگ مو: از مهم ترین دلایل بدرنگ و کدر شدن رنگ مو، آسیب دیدگی و ورز بودن موهاست. اگر موهای شما آسیب دیده و خشک است با یک بار شستن آن پس از رنگ کردن، تغییر رنگ خواهد داد و کدر می‌شود. به همین دلیل قبل از رفتن به آرایشگاه حداقل به مدت یک ماه از تمامی عوامل مؤثر در داشتن مویی شاداب استفاده کنید تا آسیب دیدگی‌ها جبران شود. در این مدت به تغذیه خود دقت کنید و از محصولاتی مانند نرم کننده، شامپوی مناسب و روغن گیاهی استفاده کنید.

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

حتما ببینید: ماسک صورت طبیعی با آب پیاز برای رفع جای جوش و خشکی پوست

۲. قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده می‌کنید

بهتر است یک تا دو روز قبل از رنگ کردن از هیچ محصول مراقبتی مو از جمله نرم کننده استفاده نکنید. دلیل آن ایجاد یک لایه محافظی اطراف مو و نفوذ نکردن رنگ دانه درون آن است.

شاید برایتان جالب باشد: متولدین کدام ماه ها بیش از بقیه حرف می زنند؟

۳. رنگ مو را از کاتالوگ انتخاب می‌کنید

ترفندهای تثبیت رنگ مو: به کاتالوگ رنگ مو اعتماد نکنید! رنگ‌هایی که در کاتالوگ مشاهده می‌کنید بر روی هر نوع مو با توجه به رنگی و جنسی که دارد یک نتیجه متفاوت را به وجود می‌آورد. هنگام انتخاب رنگ مو به زمینه موها و تناژ رنگ پوستتان دقت کنید. برای مثال استفاده از رنگ‌های روشن بر روی موهای مشکی یا شرابی نتیجه دلخواه را به شما نمی‌دهد. در این زمینه می‌توانید با آرایشگر مورد اعتماد خود مشورت کنید.

حتما امتحان کنید: خط چشم طبیعی در منزل بسازید، نتیجه واقعا جذاب و هیجان انگیز است!

۴. رنگ‌های فانتزی انتخاب می‌کنید

رنگ‌های فانتزی نسبت به رنگ‌های طبیعی فولیکول بسیار بزرگ تری دارند به همین دلیل نمی‌توانند در مو نفوذ کنند. در نتیجه به سرعت پاک می‌شوند و بعد از مدتی نیز تغییر رنگ می‌دهند.

۵. مدام رنگ موهایتان را عوض می‌کنید

ترفندهای تثبیت رنگ مو: اگر مدام در حال عوض کردن رنگ موهایتان هستید و برندهای مختلف یا رنگ‌های مختلف را امتحان می‌کنید و نتیجه دلخواهتان به دست نمی‌آید، دلیل آن همین عوض کردن مداوم رنگ مو است. بهترین کار این است که برای رنگ کردن یا از بین بردن رنگ موهایتان به یک آرایشگر زبردست مراجعه کنید و خودتان در خانه این کار را انجام ندهید.

همچنین ببینید: انتخاب پالت سایه چشم که بدرد بخور و کاربردی باشه+ اگر قصد خرید سایه چشم دارید از دست ندهید!

۶. حنا استفاده می‌کنید

ترفندهای تثبیت رنگ مو: اگر از دسته افرادی هستید که مدام موهایشان را رنگ می‌کنند، حنا نزنید. حنا به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما استفاده از آن در فواصل رنگ کردن مو کار اشتباهی است. حنا موها را تیره می‌کند و از بین بردن آن به آسانی انجام نمی‌شود. از همین رو، رنگ کردن پس از حنا زدن، باعث می‌شود نتیجه حاصل شما را راضی نکند و موهایتان کدر شوند.

۷. از وسایل حرارتی زیاد استفاده می‌کنید

استفاده مداوم از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود. در این زمینه استفاده از وسایل مراقبتی مو نیز نمی‌تواند به طور کامل آسیب مو را جبران کند. این وسایل باعث خشکی مو شده و درخشندگی مو را از بین می‌برند.

نکات مهم جهت ترفندهای تثبیت رنگ مو و دکلره

مراقبت‌های بعد از رنگ کردن مو تأثیر زیادی در ماندگاری و کیفیت آن دارد. با رعایت ده نکته ای که در ادامه می‌آید، رنگ موی شما مدت طولانی تر و با درخشش و زیبایی بیشتری باقی خواهد ماند.

۱. عدم شستشو بعد از رنگ کردن

ترفندهای تثبیت رنگ مو: موهای سر را تا سه روز پس از رنگ کردن نشویید. همچنین تا جای ممکن پوشش‌های ضد آلودگی مو در این سه روز استفاده کنید تا رنگ مو به خوبی تثبیت شده و اثر آن را ببینید. پس از گذشت زمان لازم، رنگ دانه‌ها به مو نفوذ کرده اند و به راحتی پاک نمی‌شوند.

۲. استفاده از شامپوی تثبیت کننده رنگ مو

ترفندهای تثبیت رنگ مو: به جای استفاده از شامپوی معمولی، از شامپوی تثبیت کننده مو استفاده کنید. تهیه کردن این نوع شامپو آسان است و در هر داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی یافت می‌شود. این شامپوها علاوه بر اینکه فرمولاسیون طبیعی و ملایمی دارند، باعث بازسازی و ترمیم مو نیز می‌شوند.

۳. استفاده از نرم کننده مخصوص

ترفندهای تثبیت رنگ مو: نرم کننده مو می‌تواند به تثبیت رنگ موهایتان کمک زیادی کند. نرم کننده‌ها رنگ دانه‌های کمی دارند. این رنگ دانه‌ها به لایه بیرونی مو چسبیده و باعث درخشندگی مو می‌شوند. برای تمامی رنگ‌های مو، بلوند، رنگ تیره یا رنگ روشن یک نرم کننده به خصوص وجود دارد. استفاده از رطوبت رسان نیز از تغییرات ناخوشایند رنگ قرمز یا زرد جلوگیری می‌کند.

۴. استفاده از ماسک موی مخصوص

ترفندهای تثبیت رنگ مو: ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده نیز مانند دیگر محصولات مراقبتی باعث می‌شود درخشندگی و زیبایی رنگ مو حفظ شود. ویژگی‌های یک ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده مانند یک ماسک مو برای موهای خشک است. از این جهت که رطوبت مو را حفظ می‌کند. این نوع ماسک مو ویتامین‌های مفید برای مو مانند آ،‌ ایی و بی را در ترکیبات خود دارند و از ترکیبات اصلی آن‌ها پروتئین‌های هیدرولیز شده، هیالورنیک اسید، روغن گیاهی و آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند.

۵. عدم شستشوی زیاد مو در هفته

ترفندهای تثبیت رنگ مو: با هر بار شستن موها کمی رنگ آن تغییر می‌کند. در نتیجه شستن مو در عوض شدن رنگ آن تأثیر زیادی دارد. تا آنجا که ممکن است کمتر موهای خود را بشویید. در صورت نیاز می‌توانید تنها بدن خود را بشویید و از خیس شدن موها خودداری کنید.

۶. عدم استفاده از آب داغ

ترفندهای تثبیت رنگ مو: آب داغ نیز از دیگر مواردی است که مانع تثبیت رنگ مو می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام حمام از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم و حرارت کوتیکول‌های مو را باز کرده و باعث می‌شوند مو سریعاً تغییر رنگ بدهد. در عوض استفاده از آب ولرم یا سرد باعث می‌شود رطوبت مو از بین نرود و موهایی درخشان تر و صاف تر داشته باشید.

۷. خشک کردن مو به روش طبیعی

ترفندهای تثبیت رنگ مو: بهترین روش خشک شدن مو به روش طبیعی و در جریان آزاد هواست. حتی از حوله نیز برای گرفتن آب اضافی موها استفاده نکنید. همچنین کاربرد سشوار و دیگر وسایل حرارتی را در این مدت به حداقل برسانید.

۸. استفاده از اسپری موی تثبیت کننده بعد از حمام

ترفندهای تثبیت رنگ مو: اسپری‌های تثبیت کننده رنگ مو از اکسیداسیون رنگ و کمرنگ شدن آن جلوگیری می‌کنند. همچنین به چسبیدن رنگ دانه‌ها به مو کمک می‌کنند. در نتیجه عمر و ماندگاری رنگ موها بیشتر می‌شود.

۹. استفاده از روغن بعد از حمام

ترفندهای تثبیت رنگ مو: با وجود استفاده از نرم کننده مو باز هم احتمال خشک شدن موی رنگ شده و از بین رفتن رنگ آن وجود داد. از همین رو می‌توانید از روغن‌های مخصوص این کار مانند جوجوبا، نارگیل، زیتون یا آرگان استفاده کنید. این روغن‌ها خاصیت آبرسانی دارند.

کلر موجود در آب استخر رنگ موها را تغییر می‌دهد.کلر باعث از بین رفتن روغن طبیعی مو و در نتیجه خشک شدن آن می‌شود. در مرحله بعد مو اکسیده شده و رنگ آن پاک می‌شود. برای حل این مشکل قبل از رفتن به استخر با آب تمیز موهای خور را شسته و بعد از استخر در سریع ترین زمان ممکن شامپو و سپس نرم کننده بزنید. در همین راستا توصیه می‌شود به استخر آب شور بروید و در حین شنا حتماً از کلاه شنا استفاده کنید.

اشعه‌های نور خورشید تأثیر مخربی بر رنگ مو دارد. از همین رو برای تثبیت رنگ مو تا آنجا که ممکن است طولانی مدت و بدون پوشش مو زیر نور آفتاب نمانید. همچنین می‌توانید از اسپری محافظ UV استفاده کنید تا آسیبی از اشعه نور خورشید به مو نرسد.

مطالبی که نباید از دست بدهید:

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

خیلی کاربردی:جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

تست بینایی آرش غذای سگشو گم کرده، اگه گفتی کجاست؟!

تست روانشناسی آینه: اونی که دوست داری انتخاب کن تا بگم عیب بزرگت چیه؟

نقاط ضعف مردان را بشناسید و لطفا روی آن ها دست نگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا