;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

تفاوت بین کرم و لوسیون بدن چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟

تفاوت بین کرم و لوسیون بدن چیست؟ هم کرم و هم لوسیون بدن به نفع سلامت پوست هماهنگ هستند. اما هر دو گزینه با توجه به نیازهای پوست متمایز می شوند. ما به شما نشان می دهیم که هر کدام برای چه چیزی مفید است. با بخش مد و زیبایی گفتنی همراه باشید.

تفاوت بین کرم و لوسیون بدن چیست؟

 

انواع کرم و لوسیون بدن برای هر نوع پوستی وجود دارد. اگرچه این دو جایگزین عملاً اهداف مشابهی را دنبال می کنند، اما این ویژگی های پوست است که تعیین می کند کدام یک باید استفاده شود.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

متخصصان پوست بر اهمیت درم به عنوان یک سد مکانیکی با خواص دفاعی ایمنی تاکید می کند که در ارتباط با بقیه بدن عمل می کند. اگر این مانع اثر آن را کاهش دهد، خشکی یا بیماری های پوستی ظاهر می شود.

این زمانی است که هم کرم‌ها و هم لوسیون‌های بدن وارد عمل می‌شوند، زیرا آنها محصولاتی هستند که لایه محافظتی بیشتری در برابر خشکی و آلاینده‌های محیطی ارائه می‌دهند. بدانید این مواد چگونه عمل می کنند.

حتما ببینید: 14 تا از کاربردهای وازلین در زیبایی که شما را متعجب خواهد کرد!

کرم بدن چیست و چه مزایایی دارد؟

کرم های بدن فرمول هایی هستند که با مخلوطی از روغن، آب و نرم کننده تٌ ته ت ه. قوام در مقایسه با سایر گزینه ها ضخیم تر است. این منبع آب است که بین 60 تا 70 درصد و همگنی بیشتر را ارائه می کند.

آنها قدرت مرطوب کنندگی را روی پوست اعمال می کنند و عمیقاً نفوذ می کنند تا از دست دادن آب جلوگیری کنند. فرمول سنگین این کرم ها بر خلاف بافت های ظریف مانند پوست صورت، برای خدمت به پوست ضخیم طراحی شده است.

به طور کلی موادی که کرم های بدن را با هم مخلوط می کنند از طبیعت می آیند. روغن نارگیل ، گل ها و گیاهان در میان عصاره های انتخاب شده برای مرطوب کردن، نرم کردن و تسکین شرایط پوستی برجسته هستند.

کرم ها می توانند جذب کننده باشند، یعنی پوست را جذب کند. همچنین می‌تواند وجود داشته باشد که برای افزودن به پوست آسیب دیده از خشکی پیشنهاد می‌شود.

از کرم های بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 از تحریک پوست جلوگیری می کنند: خارش یا بثورات را می توان با استفاده از لوسیون بدن چند بار در روز برای بازگرداندن نرمی به درم درمان کرد.

درخشش و ویتامین ها را فراهم می کنند: درست مانند پوست، پوست بقیه بدن به تغذیه نیاز دارد. وقتی عادت به استفاده از کرم ها را ایجاد می کنید، در پاسخ پوستی جذاب، بدون ظاهری کدر و سالم دریافت می کنید.

از اشعه بنفش (UV) محافظت می کنند: بسیاری از کرم های بدن شامل ضد هستند تا از لکه و آسیب های ناشی از اشعه جلوگیری کنند. با این حال، جایگزین ضد آفتاب آب می شوند.

ایده‌آل برای نواحی ناهموار: پاها، پاها، دست‌ها و آرنج‌ها بیشتر از سایر نواحی بدن ترک می‌خورند. به خصوص در زمان های سرد، کرم های غلیظ کمک می کنند و از اثر ترک خوردگی جلوگیری می کنند.

کرم های پوست

کرم ها چسبناک تر و کمتر آبکی هستند. این به آنها توانایی بیشتری برای ایجاد موانع در پوست می دهد.

لوسیون بدن چیست و چه مزایایی دارد؟

پوست این مخلوط ها را جذب می کند و اثر آبی را تبخیر کند و حس طراوت، نرمی آرامش را به جا می گذارد. ترکیبات اصلی این دسته از محصولات نرم افزاری پوستی هستند. گاهی اوقات با مواد مسدود کننده مانند روغن ترکیب می شود. اسید هیالورونیک ، اسید لاکتیک و اسکوالن از عوامل موثر در لوسیون هاد تُب.

 فواید لوسیون ها :

برای روزانه هستند: به لطف سبک، می توانید آن را هر روز کنید.

سد دفاعی می‌سازند: دارای ترکیبات قدرتمندی هستند که در برابرعوامل خارجی و تحریک کننده پوست مانع می‌شوند.

مناسب پوست چرب: آنها چسبنده نیستند، بنابراین آنها به پوست چرب علاقه دارند. در واقع می توان لوسیون را روی قسمتی از بدن که نیاز به آبرسانی زیادی ندارد و روی قسمتی دیگر از کرم استفاده کرد.

توصیه هایی برای تاثیرات بهتر کرم و لوسیون بدن

وقتی پوست را از درون به بیرون درمان کنید، سلامت بهتری را نشان می دهد. این بدان معناست که همه کارها را به کرم ها یا لوسیون ها بسپارید. هر روز بین 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید. برخی افراد از این عادت فرار می کنند، اما این درست نیست.

همچنین، استراحت کافی داشته باشید . تا زمانی که حداقل 8 ساعت در روز بخوابید، به سلامت پوست کمک می کنید. از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید تا بدن ویتامین ها و مواد معدنی موثر بر سلامت پوست را دریافت کند.

کدام را انتخاب کنیم؟ کرم یا لوسیون بدن؟

هم کرم و هم لوسیون بدن خشکی پوست را التیام می بخشد و به آن نرمی و یکنواختی می بخشد. برای هیدراتاسیون روزانه توصیه می شود از لوسیون ها استفاده کنید. کرم ها برای مواردی که نیاز به مرطوب کنندگی شدید دارند در نظر گرفته شده است. تاکید بر این نکته ضروری است که این یک قاعده یا محدودیت نیست. نکته کلیدی این است که حداقل از یکی استفاده کنید.

به گفته آکادمی پوست آمریکا ، شما باید در مورد ماده مناسب با نوع پوست خود با یک متخصص مشورت کنید و در هنگام انتخاب، شدت خشکی را که تجربه می کنید در نظر بگیرید.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

فواید میسلار واتر: چرا بهترین انتخاب برای شماست؟

5 دلیل برای این که چرا موهای رنگ نشده بهتر اند؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا