;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

خوش رنگ کردن لب های تیره با عسل و توت فرنگی

خوش رنگ کردن لب های تیره: برای روشن شدن لب‌های تیره و داشتن لب‌های خوش‌رنگ راه‌های مناسبی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در منزل انجام دهید. لب‌های سرخ یکی از عنصرهای مهم برای خانم‌ها است و در این هیچ شکی نیست که لب‌های قرمز و صورتی باعث جذابیت افراد می‌شود ولی گاهی این زیبایی به‌واسطه تیرگی مختل می‌شود. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

خوش رنگ کردن لب های تیره با روش های ساده:

خوش رنگ کردن لب های تیره با عسل

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

خوش رنگ کردن لب های تیره2: عسل

عسل یکی از مواد طبیعی است که تیرگی لب‌ها که بر اثر سالخوردگی و فاکتورهای دیگر ایجاد شده را از بین می‌برد. لب‌ها را نرم، صورتی و درخشان می‌کند، هرشب روی لب‌ها عسل بمالید و بگذارید تا خشک شود.

 خوش رنگ کردن لب های تیره با لیمو

لیمو به از بین بردن لک‌های صورت معروف است. علاوه‌بر این لیمو لب‌ها را روشن‌تر می‌کند، برای این کار شب‌ها قبل از اینکه بخوابید آب لیمو را بگیرید و روی لب‌ها بمالید و ماساژ دهید.

باهوش ها بشتابید: بازی فکری حاصل یک ها: حتی کسانی که باهوش اند معمولا جواب اشتباه می دهند!

خوش رنگ کردن لب های تیره با تمشک

  چه توت‌فرنگی و چه تمشک برای از بین بردن تیرگی لب مفید است. به همین منظور خمیری از تمشک، عسل و ژل آلوئه‌ورا درست کنید و ۵ دقیقه روی لب‌ها بمالید و بعد بشویید. تمشک حاوی ویتامین و مواد معدنی بسیار عالی است که در سلامت لب‌ها موثر است.
آب توت فرنگی و خوش رنگ کردن لب های تیره
خوش رنگ کردن لب های تیره1: توت فرنگی

برای نرم و صورتی شدن لب‌ها یک قاشق غذاخوری آب توت‌فرنگی را با دو قاشق غذاخوری وازلین ترکیب و روی لب‌ها بمالید تا به همین سادگی تیرگی لب‌های خود را کاهش دهید.

خوش رنگ کردن لب های تیره با روغن زیتون

 بعضی از روغن‌ها مثل روغن زیتون، روغن درخت چای، روغن خردل و میخک برای لب‌های تیره و ترک‌خورده مناسب است. روغن زیتون از بین همه این‌ها مفیدتر است و هیچ‌گونه ضرری ندارد. قبل از خواب یکی از این روغن‌ها را روی لب بمالید تا به روشن‌تر شدن رنگ لب‌ها کمک کند.

خوش رنگ کردن لب های تیره با روغن کرچک

روغن کرچک و بادام را روی لب‌ها ماساژ دهید تا به‌طور طبیعی صورتی شود. با انجام این نکات به‌طور منظم به هدف خود که لب‌های خوش‌رنگ است خواهید رسید.

شابد جالب باشد: فواید آب برنج: اگر می خواهید موهایتان بلند شود و پوستی روشن پیدا کنید+ از این به بعد آب برنج را دور نمی ریزید!

چه عواملی باعث تیرگی لب می‌شوند؟

متفاوت بودن رنگ لب‌ها در افراد مختلف یک ویژگی کاملاً طبیعی است. رنگدانه‌ای به نام ملانین (melanin) این رنگ را به پوست می‌دهد. هر چقدر ملانین کمتر باشد، پوست روشن‌تر و در مقابل، مقدار بیشتر آن به معنی پوستی تیره‌تر است. در صورتی که پوست بیش از حد ملانین تولید کند، ممکن است منجربه هایپرپیگمنتیشن (Hyperpigmentation) یا تغییر در رنگ پوست شود.

آفتاب

با قرارگرفتن پوست در معرض آفتاب، بدن تولید ملانین را در پوست افزایش می‌دهد تا پوست بتواند اشعه‌های ماوراء بنفش را جذب کند. به این ترتیب پوست در برابر آسیب‌هایی که ممکن است از جانب آفتاب بر آن وارد شود، محافظت می‌شود.

مانند سایر بخش‌های بدن، لب‌ها نیز در صورت قرارگیری در معرض نور آفتاب باید با ضدآفتاب پوشانده شوند. بالم‌های لب حاوی ضدآفتاب با درجه SPF 30 یا بالاتر می‌توانند از لب‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت کنند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر این‌که برای سلامت کلی بدن مضر است، می‌تواند تأثیرات منفی نیز بر پوست به ویژه پوست و تیرگی لب‌ داشته باشد. نیکوتین (nicotine) و بنزوپیرن (benzpyrene) موجود در دخانیات می‌توانند تولید ملانین را در پوست تشدید کنند. در نتیجه لب‌ها به تدریج کدر و تیره‌تر خواهند شد.

بارداری

برخی از خانم‌ها ممکن است در طول دوران بارداری خود تغییراتی را در پوست خود تجربه کنند. این اتفاق به دلیل تغییر در سطح هورمون‌های بدن رخ می‌دهد که در نتیجه آن ممکن است پوست برخی از نواحی بدن مانند لب‌ها، پیشانی، گونه‌ها و بینی تیره‌تر شوند. البته معمولاً این تغییرات پس از طی شدن دوره بارداری برطرف خواهند شد.

داروهای خاص

برخی از داروها می‌توانند باعث بروز هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی لب‌ شوند. از جمله این داروها می‌توان به داروی ضد مالاریا (antimalarial) و آنتی‌بیوتیک خوراکی مینوسایکلین (minocycline) اشاره کرد. پس از اتمام دوره دارو، معمولاً پوست به رنگ عادی خود برمی‌گردد. اما در برخی موارد این امکان وجود دارد که لک و تیرگی‌ها همچنان باقی بماند.

بیماری

برخی از اختلالات و بیماری‌ها می‌توانند باعث بروز هایپرپیگمنتیشن شوند. یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها بیماری آدیسون (Addison) یا نارسایی غدد فوق کلیوی است.

این بیماری نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن است که جلوی تولید هورمون‌های ضروری توسط غدد فوق کلیوی را می‌گیرد. این شرایط می‌تواند باعث تیره شدن پوست، لب‌ها یا لثه‌ها شود. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به کمبود انرژی، ضعف، کج‌خلقی و افسردگی اشاره کرد.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

شاید بپسندید: معمای تصویری اسب در خانه: اگر ظرف 3 ثانیه پیداش کنی سلطان تیزچشمایی!

ماسک صورت طبیعی با آب پیاز برای رفع جای جوش و خشکی پوست

کرم ضد چروک خانگی بسازید و معجزه اش را در یک هفته ببینید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا