;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین و نحوه استفاده درست

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیریناز بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین: داشتن شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند و دنبال درمان آن هستند. اگر شما هم با این مشکل رویه‌رو هستید، همراه ما باشید.افراد برای از بین بردن شوره سر هزینه‌های بسیاری می‌کنند و در نهایت نتیجه مطلوب را نمی‌گیرند. برای یک‌بار هم که شده، برای درمان شوره سر خود از یک ماده طبیعی و قابل‌دسترس استفاده کنید.با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید مفید باشد: مثل آدری هپبورن لباس بپوشید: خانم های ریزه میزه و لاغر اینجوری خیلی دلبرتر می شوید!

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین:

طی تحقیقاتی که انجام شده است جوش‌شیرین یکی از بهترین مواد برای ازبین‌بردن شوره سر است.

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین و آبلیمو

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین: یکی از بهترین ترکیبات برای ازبین‌بردن شوره سر، سلول‌های مرده پوست و روغن اضافی پوست، ترکیب جوش‌شیرین و آبلیمو است. این ترکیب موهای شما را نیز بسیار براق و شفاف می‌کند.

برای استفاده از این ترکیب باید ابتدا یک قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین را با آبلیمو ترکیب کرده و به‌خوبی هم بزنید تا زمانی که یک ماسک یکدست حاصل شود.

حالا این مواد را روی سر خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد شست‌وشو دهید. اگر دوست دارید جوان شوید به مطلب لذت جوانی با بوتاکس دور چشم به صورت خانگی مراجعه کنید. این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید تا زمانی که شاهد رفع شوره سرتان باشید.

مفید و خواندنی: گوجه سبز چین‌ و چروک را از بین می برد و روند پیری عضلات را غیرفعال می کند!

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین1: از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین و آبلیمو

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین و آب نعناع

این ترکیب شوره سرتان به‌علاوه خارش آن را از بین برده و باعث ایجاد بوی خوب روی پوست و موهایتان می‌شوید.

از بین بردن شوره سر با جوش‌شیرین: برای استفاده از این ماسک ابتدا یک قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین را با مقداری آب نعناع ترکیب نمایید، به‌خوبی هم بزنید تا زمانی که مخلوطی یکدست حاصل شود حالا از این ماسک روی موهایتان استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک روی سرتان بماند و به‌آرامی پوست سرتان را ماساژ دهید. از این درمان را دو بار در هفته تکرار نمایید.

عواملی مانند سن افراد، وضعیت آب‌وهوا، سطح استرس، بیماری‌های زمینه‌ای و محصولات پوست‌و‌مو می‌توانند بر احتمال بروز شوره اثر بگذارند. تمیز یا کثیف بودن موها و پوست سر اثری بر بروز شوره ندارد.

همچنین بخوانید: رشد ناخن با آب نمک و زیتون: با این روش مقاومت ناخن ها را بالا می برید!

انواع شوره سر

شوره سر چرب

پوست سر و صورت نوعی چربی خاص تولید می‌کند که با نام سبوم شناخته می‌شود. در افرادی که پوست سر چرب دارند ممکن است سبوم بیش‌ازحد طبیعی تولید شود؛ درنتیجه سبوم اضافی و سلول‌های مرده‌ی پوست به یکدیگر می‌چسبند و شوره سر را تشکیل می‌دهند. رنگ این نوع شوره سر به زرد متمایل است و ممکن است با خارش همراه باشد.

شوره سر خشک

شوره سر خشک شایع‌ترین نوع شوره است و اغلب در زمستان دیده می‌شود. هوای سرد و همچنین رطوبت کم هوا می‌توانند باعث خشکی پوست شوند. استفاده از آب داغ هنگام شستشوی سر یکی دیگر از علل رایج شوره سر خشک است. شستشو با آب داغ می‌تواند پوست را خشک کند.

شوره سر بر اثر قارچ مالاسزیا

این نوع شوره سر بر اثر گسترش نوعی قارچ به نام مالاسزیا ایجاد می‌شود. این قارچ به‌طور طبیعی روی پوست سر وجود دارد و در شرایط معمول هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ ولی در مواقعی که سبوم (چربی طبیعی پوست) بیشتر از حد طبیعی شود این مخمر نیز رشد می‌کند. گسترش بیش‌ازحد مالاسزیا می‌تواند باعث شود سبوم به شکل شوره سر تجمع پیدا کند و به هم بچسبد.

شوره سر بر اثر عارضه‌های پوستی

برخی عارضه‌های پوستی نیز می‌توانند سبب بروز شوره سر شوند. درماتیت سبوره‌ای مهم‌ترین علت شوره سر بر اثر مشکلات پوست و مو است. این عارضه اغلب با علائمی مانند قرمزی شدید پوست، لکه‌های قرمز و پوسته‌پوسته شده روی پوست، خارش و التهاب پوست سر همراه است.

سایر عارضه‌هایی که می‌توانند منجربه شوره سر شوند عبارت‌اند از:

اگزما
پسوریازیس
سبوسوریازیس
علائم شوره سر
بازرترین نشانه شوره سر دانه‌های ریز و سفیدی است که روی موها و شانه‌ها دیده می‌شوند. شوره سر ممکن است روی ابروها و ریش نیز دیده شود.

خارش پوست سر

در نوزادان شوره سر ممکن است با پوسته‌پوسته شدن و عارضه‌ی کلاه گهواره همراه باشد.(کلاه گهواره یک عارضه‌ی بی‌خطر پوست سر است که در میان نوزادان رایج است و باعث تجمع پوسته و ضایعات چرب زردرنگ روی پوست سر نوزادان می‌شود.)
علائم و نشانه های شوره سر در فصول سرد و خشک و همچنین زمانی‌که تحت استرس هستید عود می‌کنند و تشدید می‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد:

عشق و زیبایی: اگر می خواهید جوان و زیبا بمانید عاشق شوید!

حالت دادن مژه بدون فرمژه با قاشق و مسواک!

بوتاکس دور چشم به صورت خانگی چگونه انجام می شود؟

قهوه برای رشد مجدد موها: با این 3 روش نتیجه می گیرید!

عمل لیپوماتیک اگر از اضافه وزن رنج برده و از تمامی روش‌ها برای کاهش وزن ناامید شده‌ای!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا