;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

روغن پسته و خواص زیبایی آن را امتحان کنید اگر پوستی مخملی و سالم می خواهید+ طرز تهیه در منزل

روغن پسته و خواص زیبایی: روغن سبز رنگ حاصل از این دانه که طعمی متمایز، خنثی و قوی دارد، به همه چیز از دیابت گرفته تا سلامت قلب کمک می‌کند اما آیا می‌دانستید که می‌تواند نقش مهمی در زیبایی پوست و مو ایفا کند؟ اگر مشتاق هستید با خواص روغن پسته برای پوست و مو آشنا شوید، ما را تا انتهای مد و زیبایی از مطالب مجله گفتنی همراهی کنید.

روغن پسته و خواص زیبایی:

خواص روغن پسته برای مو

روغن پسته و خواص زیبایی: گرچه روغن پسته، روغن گران قیمتی است اما به واسطه اینکه دارای ویتامین‌های (A)، (B)، (C)، (E)، (K)، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است، بسیار با کیفیت می‌باشد، از این رو می‌توانید از خواص روغن پسته برای پوست و موی خود بهره مند شوید.

شاید جالب باشد: بعد از برداشتن کاشت ناخن با این روش ها می توانید آسیب ها را به حداقل برسانید!

درمان ریزش مو

روغن پسته و خواص زیبایی: بیوتین به عنوان ویتامین 7 شهرت دارد و متعلق به مجموعه ویتامین‌های (B) است. بیوتین به طور قابل توجهی به سلامت و دوام مو کمک می‌‎کند، زیرا نقش مهمی در سنتز یا تجزیه و تحلیل اسیدهای آمینه تشکیل دهنده کراتین (جزء اصلی مو) ایفا می‌کند. از آنجایی که روغن پسته منبع عالی از بیوتین است، به تقویت و درمان ریزش مو کمک می‌کند.

از دست ندهید: جوش شیرین و زیبایی پوست و مو و ناخن: اگر ناخن هایتان زرد شده حتما امتحان کنید!

افزایش رشد مو

روغن پسته و خواص زیبایی: ویتامین (E) به تحریک و بازسازی موهای آسیب دیده کمک می‌کند، زیرا فولیکول‌ها را تثبیت کرده و موجب به افزایش رشد مناسب آن‌ها می‌شود، بنابراین با استفاده از روغن پسته می‌توانید موهایی شاداب، خوش ‌رنگ، ضخیم و پرپشت داشته باشید.

کمک به درمان شوره سر

از دیگر انواع خاصیت روغن پسته برای مو، این است که می‌تواند به درمان خشکی مو و شوره سر کمک کند.

پیشنهاد می شود: دلایل چرب شدن مو را بدانید و این کارها را انجام ندهید!

روغن پسته1

مواد لازم برای تهیه روغن پسته

مغز پسته: ۵۰۰ گرم
آب: ۲.۵ قاشق غذا خوری

مراحل تهیه روغن پسته

با به ‌کارگیری و مخلوط مواد لازمی چون آب و پسته مخلوط شده، می‌توان روغن پسته را به روش ذیل در خانه تهیه کرد:

همچنین بخوانید: آرایش مخصوص جای جوش که اگر رعایت کنید واقعا جواب می دهد!

مرحله اول: جدا کردن پوست پسته‌ها

کار را با جدا کردن پوست نازک روی پسته‌ها شروع می‌کنیم. این کار را به راحتی با فشار دادن پسته می‌توان انجام داد. در صورتی که مرحله اول را به درستی و بدون له شدن پسته‌ها انجام دهید، روغن پسته شما در نهایت با کیفیت است و تلخ نمی‌شود.

مرحله دوم: تفت دادن پسته‌ها

حال یک ماهیتابه برداشته و پسته‌های آماده شده را به داخل آن بریزید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و پسته‌ها را به صورت مداوم و یکنواخت تفت دهید تا خامی آن‌ها از بین رود.

جالب است: حلزون تراپی روشی برای جوان‌سازی و زیبایی پوست به سبک کره ای!

مرحله سوم: آسیب کردن پسته‌ها

در این روش به یک دستگاه میکسر یا آسیاب نیاز دارید. پسته‌های تفت داده شده را داخل دستگاه ریخته و تا جایی که خوب پودر شوند، این کار را ادامه دهید. فراموش نکنید که گاهی نیاز است مواد را خوب هم بزنید و زیر و رو کنید.

مرحله چهارم: اضافه کردن آب به پودر پسته‌ها

در این مرحله آب را به پودر پسته یکدست بیفزایید و دستگاه را مجدداً روشن نمایید تا در نهایت خمیر نرمی به دست آید.

مفید است: ۱۰نشانه اعتیاد به آرایش: آیا می توانید بدون آرایش جایی ظاهر شوید؟

مرحله پنجم: عبور پسته‌ها از تنظیف

خمیر به دست آمده را با فشار از صافی یا تنظیف عبور دهید. صافی یا تنظیف شامل سوراخ‌های ریزی است که خمیر و روغن پسته‌ها را به نوعی از هم جدا می‌کند. از آنجایی که فشار زیادی نیاز دارید، بهتر است یک ظرف گود بردارید و تنظیف را داخل آن بگذارید. روی صافی یا تنظیف یک جسم سنگین قرار دهید تا فشار لازم برای خروج روغن پسته تأمین شود.

اگر تا به امروز نمی‌دانستید که روغن پسته چه مزایایی دارد، از این پس علاوه بر فواید آن، با روش تهیه این روغن ارزشمند نیز آشنا شدید. حال دیگر می‌توانید پس از تهیه این روغن، از خواص روغن پسته برای پوست و موی خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: خشکی پوست دست: اگر پوست دست‌هایتان خشک می‌شود این کارها را انجام دهید

نحوه استفاده از روغن پسته و خواص زیبایی:

روغن پسته2

می‌توان از خواص روغن پسته برای پوست و موی خود به صورت موضعی استفاده کرد. به عنوان مثال: می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری روغن گردو را با ۳ قاشق غذاخوری روغن پسته مخلوط کنید. آن را به مدت چند ثانیه در ماکروویو حرارت دهید و روی موهای مرطوب خود بمالید. در مرحله بعد حدوداً به مدت ۳۰ دقیقه از سشوار استفاده کنید، سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.
می‌توان به خاصیت روغن پسته برای منافذ پوست اشاره کرد. می‌توانید مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید. روغن پسته کومدون زا (آکنه‌هایی که هنوز التهابی نشده اند) نیست، بنابراین منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، به راحتی توسط پوست جذب می‌شود و به جای چربی، احساس ابریشمی به آن می‌دهد. از این طریق نیز می‌توانید از خواص روغن پسته برای پوست و موی خود بهره مند شوید.
برای اینکه از خواص روغن پسته به جهت درمان‌های پوستی بهره ببرید، بهتر است شب‌ها قبل از خواب صورت خود را کاملاً بشویید و چند قطره از این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید. به عنوان مثال، از این طریق می‌توانید چین و چروک‌ دور چشم‌ها را از بین ببرید.
این روغن اگر به صورت موضعی استفاده شود، می‌تواند تسکین دهنده درد نیز باشد.

دو نکته مهمی که در نحوه استفاده از روغن پسته باید بدانید:

روغن پسته و خواص زیبایی: قبل از بهره مندی از خواص روغن پسته برای پوست و موی خود، مقدار کمی از آن را برداشته و تست انجام دهید تا عدم حساسیت بدن شما نسبت به آن اثبات شود.
فراموش نکنید که استفاده مداوم و البته به مقدار مناسب از روغن پسته برای پوست و موی در کنار سایر مواد کلیدی در محصولات مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند پوستی مخملی و سالم داشته باشید.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

شاید جالب باشد: پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

مفید است: مام ضد عرق خانگی در منزل درست کنید و نگران عوارض استفاده از آن نباشید!

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب به‌ راحتی ۱۰ سال چهره شما را جوان می‌کند!

آرایش صورت باریک: با این ترفندها باریک بودن صورت خود را بپوشانید!

خواص گلاب برای پوست: اگر پوست صورتتان شل شده این روش را امتحان کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا