;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

خشکی پوست دست: اگر پوست دست‌هایتان خشک می‌شود این کارها را انجام دهید

خشکی پوست دست: یکی از آسیب‌های شایعی که ممکن است هر فردی درگیر آن شود، خشکی پوست دست است. عواملی همچون قرار گرفتن بیش از حد در معرض بادهای شدید یا در تماس بودن با مواد تحریک کننده می‌تواند از عوامل مؤثر در خشکی پوست دست‌ها باشد. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: ماسک دارچین برای چروک پوست: با این ماسک دوباره جوان می شوید!

راهکارهای ارائه شده برای خشکی پوست دست:

۱- برای شستشوی دست از آب ولرم استفاده شود.

۲- برای شستشوی دست‌ها از صابون یا شوینده‌های غیر صابونی، به نام پن یا سیندت که مخصوص پوست‌های خشک است، به مدت حداقل ۲۰ ثانیه، استفاده کنید.

۳- می‌توانید از محلول‌های ضدعفونی استاندارد حاوی الکل هم برای ضدعفونی دست‌ها استفاده کنید.

۴- بعد از هر بار شستن، آب دست‌ها با دستمال کاغذی و یا حوله تمیز شخصی گرفته شود، و درحالی که دست هنوز نمدار است از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

۵- استفاده از وازلین و یا کرم مرطوب کننده حاوی اوسرین، اوره ۳ تا ۱۰ درصد و گلیسیرین به تمام نقاط دست و انگشتان.

۶- مصرف مرطوب کننده حتما پس از هر بار شستن دستها و یا در زمان استراحت و هنگام خواب توصیه می‌شود.

۷- کلیه کارهایی که دست‌ها با آب و مواد شوینده تماس دارند، از دستکش مناسب استفاده شود و زمان پوشیدن دستکش طولانی نباشد.

۸- اگر با وجود توصیه‌های فوق علائم خارش، التهاب، قرمزی یا زخم پوست اضافه شود، چون ممکن است غیر از اگزمای دست، تشخیص‌های دیگری نیز مطرح باشد بنابراین حتما با پزشکتان مشورت کنید.

بخوانید: درمان خانگی شوره سر با این ۲ روغن معجزه آسا و بسیار ساده!

خشکی پوست دست1

درمان خشکی پوست دست

اگر علی‌رغم رعایت نکات پیشگیری از این بیماری با هم به آن مبتلا شدید جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چرا که با روش‌های مختلف می‌توانید خشکی پوست دست کودکان و بزرگسالان را درمان کنید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

همچنین جالب است: از بین بردن جای جوش با سفیده تخم مرغ با روشی ساده که تعجب می کنید!

روش‌های خانگی برای درمان خشکی پوست دست

درمان‌های خانگی برای از بین بردن خشکی پوست دست بسیار متنوع و مؤثر هستند. این روش‌ها بسیار آسان بوده و به راحتی در خانه قابل اجرا است. از جمله از این روش‌ها عبارت‌اند از:

همچنین بخوانید: ماسک زنجبیل برای رشد مو: با این ماسک مو زیباترین موها نصیب شما می‌شود!

استفاده از دستگاه بخور برای خشکی پوست دست

دستگاه بخور نقش بسیار مؤثری در محافظت از پوست بدن ایفا می‌کند. استفاده از این دستگاه در محیط‌های خشک یا ماه‌های زمستان بسیار چاره ساز است. شما می‌توانید در هر نقطه از خانه از این دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهترین مکان برای استفاده از دستگاه بخور کنار تخت خواب است.

توجه به رژیم غذایی

خشکی پوست دست: مواد غذایی که مصرف می‌کنید نقش بالایی در سلامت پوست بدن شما دارند. پروتئین‌ها و مکمل‌های ویتامین B و ویتامین E از جمله از مواد مغذی هستند که می‌توانند پوست شما را تا حد زیادی نرم نگه دارند.

کاهش استرس برای خشکی پوست دست

خشکی پوست دست: با دور ماندن از محیط‌های استرس‌زا می‌توانید تا حد زیادی خشکی پوست را درمان کنید. چرا که استرس تأثیر بسیار بدی در لامت پوست دارد. از دستگاه‌های دست‌خشک‌کن استفاده نکنید زیرا این دستگاه‌ها باعث تشدید خشکی پوست می‌شوند. تا حد زیاد از استفاده از این دستگاه‌ها بپرهیزید.

همچنین جالب خواهد بود: ماسک ضد ریزش مو که با آن ریزش موی شما قطع می‌شود!

طب سنتی برای خشکی پوست دست

روش‌های بسیار زیادی برای درمان خشکی پوست و دست در طب سنتی وجود دارد. این روش‌ها بسیار مؤثر بودند و تا حد زیادی خشکی پوست را درمان می‌کنند. از جمله از این روش‌ها عبارت‌اند از:

آلوئه‌ورا برای خشکی پوست دست

خشکی پوست دست: استفاده از گیاه آلوئه‌ورا در ترمیم و جوان سازی پوست دست بسیار مؤثر است. این گیاه در پمادها و کرم‌های نرم کننده استفاده می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. از آن گذشته می‌توانید خود گیاه آلوئه‌ورا را تهیه کرده و از ژل آن برای درمان خشکی پوست خود استفاده کنند.

جوی دوسر برای خشکی پوست دست

خشکی پوست دست: شست و شو دست با جوی دوسر خام یا پخته شده نقش زیادی در درمان خشکی دست دارند. شما می‌توانید روغنی طبیعی مانند روغن زیتون را با جوی دوسر مخلوط کرده تا روند درمانی سریع‌تر و مؤثرتر باشد.

همچنین بخوانید: صاف کردن مو با نوشابه را برای یکبار هم شده امتحان کنید!

خشکی پوست دست2: جوی دوسر برای خشکی پوست دست

ترکیب شیر و عسل برای خشکی پوست دست

شست و شو پوست دست با ترکیب شیر و عسل می‌تواند تا حد زیادی خشکی پوست را درمان کند.

استفاده از روغن‌های گیاهی برای خشکی پوست دست

خشکی پوست دست: روغن‌های گیاهی به طور فوق‌العاده‌ای باعث رفع خشکی پوست می‌شوند. روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام از جمله از روغن‌های طبیعی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و به حد قابل‌توجهی خشکی پوستتان را از بین ببرید. روغن نارگیل را می‌توان به عنوان بهترین روغن برای خشکی پوست دست دانست. این روغن به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و آب رسان بسیار قوی است. استفاده از روغن برای درمان خشکی پوست بسیار ساده است. تنها کافی است تا دستان خود را ۲ یا ۳ بار در طول روز با این روغن‌ها ماساژ دهید. پس از یک هفته تغییر فوق‌العاده‌ای را در پوستتان مشاهده خواهید کرد.

کرم و پماد برای خشکی پوست دست

خشکی پوست دست: استفاده از کرم و پماد را می‌توان یکی از بهترین راه‌های درمان پزشکی برای پوستی خشک دانست. وازلین برای خشکی پوست دست بسیار مفید بوده و در زمان کوتاهی باعث ترمیم پوست می‌شود. تعداد بسیار زیادی کرم و پماد برای درمان خشکی پوست وجود دارند از این رو ما نمی‌توانیم بهترین پماد برای خشکی پوست دست را تعیین کنید. پس بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کرده و یک پماد یا کرم مناسب با شرایط پوستی خود تهیه کنید. اگر خشکی پوست دست همراه با خارش باشد، استفاده وازلین می‌تواند باعث تسکین درد خارش شود.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

همچنین جالب است: از بین بردن غبغب با پودر کاد هندی به روشی آسان و بی خطر!

شاید مفید باشد: سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

لباس دردسر ساز دختر رهبر کره شمالی که خبرساز شده است!

بهترین ترفندهای رژگونه زدن با توجه به فرم صورت!…

رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا