;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

رژگونه خانگی با وازلین بسازید+ آموزش مرحله به مرحله و آسان

رژگونه خانگی با وازلین: رژگونه یکی از آن لوازم آرایشی است که همه خانم‌ها به آن علاقه دارند و برای با طراوت‌ نشان دادن پوست خود از آن استفاده می‌کنند.
تهیه رژگونه با وازلین می‌تواند به خانم‌ها کمک کند تا مقداری از هزینه‌هایی که باید برای خرید لوازم آرایشی بدهند، کاهش یابد؛ بنابراین اگر شما هم دوست دارید بدانید این کار هیجان‌انگیز را چگونه انجام می‌دهیم، همراه مد و زیبایی باشید.

همچنین جالب است: چرا دختر شب در دنیای مدلینگ غوغا به پا کرده است؟

 رژگونه خانگی با وازلین:

مواد موردنیاز برای ساخت رژگونه با وازلین

وازلین
رژگونه یا سایه چشم پودری به انتخاب شما
یک چوب برای تراشیدن سایه چشم و مخلوط‌کردن رژگونه کرم
یک ظرف

همچنین بخوانید: ماسک زنجبیل برای رشد مو: با این ماسک مو زیباترین موها نصیب شما می‌شود!

مراحل ساخت رژگونه با وازلین

برای ساخت رژگونه در خانه ابتدا مقداری از وازلین را در ظرفی بریزید.

مرحله بعدی آن است از یک سایه که در خانه دارید استفاده کنید. این سایه را با نوک سوهان ناخن یا یک وسیله تیز خراش دهید. حالا پودر را در ظریفی که وازلین را ریخته‌اید منتقل کنید. توجه کنید اگر می‌خواهید رنگ رژگونه‌تان تیره باشد، از سایه پودری بیشتری استفاده کنید و اگر دوست دارید رژگونه حالت کرمی داشته باشد، پودر کمتر اما وازلین بیشتری بریزید.

حالا این دو مواد را با هم ترکیب کنید تا یک ژله صاف رنگی به دست بیاید.

اگر دوست دارید رژگونه‌تان نرم‌تر باشد باید این مخلوط را آب کنید و در دمای محیط بگذارید.

نکته‌ مهم آن که شما می‌توانید قبل از اضافه‌کردن پودر به مواد، وازلین را ذوب کنید. برای ذوب کردن وازلین حتماً مراقب باشید.

همچنین نگاه کنید به: چهره مورد علاقه مردان ایرانی: چرا کلویی کارداشیان از نظر مردان جذاب است؟

 رژگونه خانگی با وازلین:

حالا رژگونه کرمی مانند شما آماده شده است. استفاده و ترکیب این محصول بسیار آسان و کم‌هزینه است. همچنین شما می‌توانید از این رژگونه برای مدت طولانی استفاده کنید بدون آنکه پوستتان دچار چروک و عرق شود. البته این موضوع به پایه آرایش شما نیز بستگی دارد. همچنین از این رژگونه می‌توانید به‌عنوان های‌لایتر نیز استفاده کنید.

فواید وازلین برای پوست

1. خواص وازلین برای صورت نرم و لطیف

وازلین، منافذ پوست را می‌پوشاند و با نفوذناپذیری پوست، مانع از خشکی آن خواهد شد. همچنین، مانع از تعرق بیش از اندازه پوست خواهد شد.

وازلین حاوی پارافین مومی است که استفاده مستمر از آن موجب افزایش نرمی و صافی پوست می‌شود. اما استفاده روزانه از وازلین می‌تواند چربی پوست را افزایش دهد و باعث برق بیش از حد پوست شود. به همین خاطر، بهتر است از وازلین برای رفع خشکی و ترک پوست استفاده کنید.

بنابراین، افراد دارای پوست خشک می‌توانند با خیال راحت از وازلین استفاده کنند. اما افراد دارای پوست چرب، بهتر است به صورت مداوم از وازلین استفاده نکنند. زیرا، وازلین باعث حبس چربی در پوست می‌شود. استفاده از وازلین در افراد دارای پوست حساس، اثرات منفی ایجاد نمی‌کند.

وازلین برای درمان ترک‌های پوستی نیز کاربرد دارد که می‌توانید در مقاله «ترک پوستی» اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

همچنین جالب خواهد بود: ماسک ضد ریزش مو که با آن ریزش موی شما قطع می‌شود!

2. استفاده از خواص وازلین برای پوست به عنوان لایه‌بردار

با ترکیب کردن وازلین و شکر می‌توان یک لایه‌بردار خانگی تهیه کرد. دانه‌های شکر می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

قبل از استفاده از این لایه‌بردار، لازم است صورت‌تان را به خوبی بشویید تا پوست عاری از هرگونه لوازم آرایشی باشد. همچنین، می‌توانید مقداری وازلین و نمک دریا را ترکیب کنید و هنگام استحمام، بر روی پوست بدن ماساژ دهید تا پوستی شاداب و بانشاط داشته باشید.

3. رفع چین و چروک‌ با استفاده از وازلین برای پوست

چربی وازلین با حفظ رطوبت پوست، باعث حذف رطوبت پوست و کمتر دیده شدن چین و چروک صورت می‌شود. برخی تصور می‌کنند که وازلین می‌تواند باعث رفع و درمان چین و چروک پوست شود. در صورتی که وازلین، تنها می‌تواند روند پیری صورت را کاهش دهد. برای حفظ رطوبت پوست و پیشگیری از چین و چروک، ابتدا پوستتان را با آب سرد و شوینده مناسب بشویید. سپس با یک حوله تمیز و نرم خشک نمایید و مقداری وازلین را بر روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

همچنین بخوانید: صاف کردن مو با نوشابه را برای یکبار هم شده امتحان کنید!

برای جذب بهتر، با نوک انگشت به سطح پوست ضربه بزنید.
پپتیدها که یکی از ترکیبات اصلی وازلین هستند باعث افزایش سفتی و زیبایی پوست می‌شوند. به همین خاطر، وازلین می‌تواند چین و چروک دور چشم را درمان کند.
جهت استفاده خاصیت وازلین برای پوست اطراف چشم، قبل از خواب صورتتان را بشویید و آرایش چشم‌ها را پاک نمایید. سپس، ترکیبی از وازلین، عسل و سفید تخم مرغ تهیه کنید و بر روی پوست دور چشم بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه، پوست را با آب سرد بشویید.
به طور کلی، وازلین به عنوان یک مرطوب کننده قوی پوست در میان مردم شناخته شده است و می‌تواند با جلوگیری از چین و چروک صورت و اطراف چشم، روند پیری را به تعویق بیندازد و به این صورت از خواص وازلین برای پوست بهره مند شوید.
اگر تمایل به داشتن پوستی زیبا و شاداب دارید، می‌توانید مقداری وازلین و چند عدد توت فرنگی را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیری نرم به دست بیاید.

4. خواص وازلین برای پوست برای درمان آفتاب سوختگی

در صورت ابتلا به آفتاب سوختگی خفیف می‌توانید با ماساژ دادن وازلین بر روی موضع، آثار ناشی از سوختگی را کاهش دهید. طی تحقیقات انجام شده، بهتر است برای درمان سوختگی و زخم‌ها از وازلین استریل شده استفاده نمایید. زیرا در غیر اینصورت باعث ورود باکتری‌ها، میکروب‌ها و دیگر پاتوژن‌ها به بدن و ایجاد عفونت خواهید شد.

به هیچ عنوان از وازلین بر روی سوختگی‌های شدید و تازه استفاده نکنید؛ زیرا احتمال دارد شرایط بدتر شود. بهتر است از خواص وازلین برای درمان آثار و جای سوختگی استفاده نمایید

شاید مفید باشد: سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

5. ترمیم ترک و زخم لب‌ با وازلین

زخم‌ها مکان خوبی برای ورود میکروب‌ها و باکتری‌ها به درون بدن هستند. به همین خاطر، می‌توانید با استفاده از وازلین بر روی زخم‌ها و خراشیدگی‌ها، مانع از ورود باکتری‌ها به درون زخم شوید و آن‌ها را سریع‌تر درمان کنید. نقش احیاءکنندگی وازلین باعث درمان خشکی و ترک لب‌ها می‌شود و می‌توانید لب‌های شاداب، خوشرنگ و زیباتر داشته باشید.

مقداری وازلین را با شکر ترکیب کنید و بر روی لب‌ها ماساژ دهید تا تمامی سلول‌های مرده از روی سطح لب برداشته شود و نرمی و لطافت به لب‌های بازگردد. خواص وازلین برای لب‌ها برهیچ‌کس پوشیده نیست. در صورتی که تمایل دارید در مورد خشک شدن لب اطلاعات بیش تری کسب کنید مقاله «علت خشکی لب» را مطالعه نمایید.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

ببینید: روغن رزماری برای ابرو و روش استفاده از آن را یاد بگیرید!

همچنین جالب است: از بین بردن غبغب با پودر کاد هندی به روشی آسان و بی خطر!

شاید جالب باشد: ماسک دارچین برای چروک پوست: با این ماسک دوباره جوان می شوید!

5 نکته مهم برای افزایش ماندگاری رنگ مو

مشکی کردن موهای سفید با روش های طبیعی و خانگی که سیاهی موها را برمی گردانند

7 باورهای غلط درباره جذابیت: چرا خانم های دارای اضافه وزن نباید مشکی بپوشند؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =

دکمه بازگشت به بالا