;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

شستشوی معکوس مو را یاد بگیرید تا موهای پر پشت و حجیم پیدا کنید!

شستشوی معکوس مو می تواند موهای شما را از نو احیا کند. برای براق و حجیم شدن مو از این روش غافل نشوید. شستشوی معکوس موها یک روش مراقبتی برای موهای چرب و آسیب دیده است که کمک می کند موها شادابی و طراوت خود را تا مدت زیادی حفظ کنند. شستشوی معکوس مو یکی از روش های پر طرفدار مراقبتی از مو می باشد که شاید نام آن مقداری پیچیده به نظر برسد، اما نحوه انجام آن بسیار ساده است.

در این بخش از مد و زیبایی شما را با شستشوی معکوس موها آشنا می کنیم. شستشوی معکوس مو یکی از روش های مراقبتی از موهاست که کمک می کند، طراوت و شادابی مو بعد از شستشو به مدت طولانی تری نسبت به شستشوی معمولی، ماندگار باشد. با گفتنی همراه باشید.

این را هم بخوانید: ماسک های ضد لک صورت که به سادگی در منزل درست می شوند+ روش تضمینی و ارزان

تصویر شستشوی معکوس مو:

اگر موهای چربی دارید یا به طور کلی به سلامت موهایتان اهمیت می دهید، احتمالا اصطلاح شستشوی معکوس مو را شنیده اید. همانطور که می دانید پس از شستشوی معمولی، موها طرافت و شادابی خاصی دارند که پس از مدت کوتاهی از بی می رود. در روش شستشوی معکوس مو شما می توانید این طراوت و شادابی را برای مدت طولانی تر در موهایتان حفظ کنید.

رایج ترین و البته یکی از موثر ترین روش های پاکسازی موها، شستشوی معمولی با شامپو است. این روش برای پاکسازی و شستشو به خوبی عمل می کند، اما پس از مدت کوتاهی (به خصوص اگر موهای چربی داشته باشید) موهایتان خشک و بی روح می شوند و زیبایی و درخشانی خود را از دست می دهند. برای حل این مشکل باید تغییراتی در نحوه شستشوی موهای خود ایجاد کنید، بله! باید از روش شستشوی معکوس مو استفاده نمایید.

همچنین ببینید: چاق شدن صورت: با این روش های ساده تا عید صورتی شاداب پیدا کنید!

شستشوی معکوس مو1

رایج ترین روش شستشوی موها، شستشوی مو با شامپو معمولی است ولی بعد از مدت کوتاهی موها حالت خشک و بی روح پیدا کرده و زیبایی و درخشش خود را از دست می دهد. شستشوی معکوس با ایجاد تغییراتی در روتین شستشوی موها به حل این مشکل کمک می کند.

استفاده از شستشوی معکوس می تواند از بروز آسیب به موها جلوگیری کند البته اگر به صورت متعادل و هفته ای یک بار انجام شود. این روش در بلندمدت می تواند حتی موهای به شدت آسیب دیده را ترمیم نماید.

شاید جالب باشد: رازهای جذابیت پریانکا چوپرا: چطور مثل او جوان و خوش هیکل شویم؟

شستشوی معکوس مو چیست؟

شستشوی معکوس مو به معنی استفاده از نرم کننده قبل از شامپو است. در روتین شستشوی موها معمولا موها را با شامپو می شوییم و سپس از نرم کننده استفاده می کنیم که به تغذیه موها و افزایش رطوبت ساقه مو کمک کرده و از موها در برابر آلاینده ها و مواد شیمیایی محافظت میکند.

در روش شستشوی معکوس ابتدا از نرم کننده که اثرات محافظتی در برابر مواد شیمیایی دارد استفاده می شود بنابراین از موها در مقابل نفود مواد شیمیایی آسیب رسان در شامپو جلوگیری میکند و با لایه محافظی که روی موها ایجاد کرده باعث می شود چربی و مواد مغذی موها با شامپو شسته نشوند.

همچنین ببینید: لباس های لاغر کننده که شما را باریک تر و متناسب نشان می دهند!

فواید شستشوی معکوس مو:

– ترمیم و تقویت ساقه مو

– بهبود آبرسانی مو

– بهبود تغذیه مو

– پیشگیری از خشکی و کدر شدن موها

– پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست سر

– افزایش حجم موها

همچنین بخوانید: رازهای جذابیت سوفیا ورگارا را یاد بگیرید تا در میانسالی مثل زنان جوان به نظر برسید!

نحوه شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس مو بسیار ساده است. کافیست مراحد زیر را طی کنید:

  • موهای خود را کاملا خیس کرده و سپس نرم کننده را بر روی آن ها بمالید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه به حال خود رها کنید.
  • موهایتان را به آرامی آب بکشید. دقت داشته باشید که نباید با فشار این کار را انجام دهید و باید اجازه بدهید که لایه محافظتی نرم کننده بر روی موهایتان باقی بماند.
  • اگر نوک موهای شما بیش از اندازه خشک است، مقداری نرم کننده را به آن بخش ها بمالید و کمتر از سایر قسمت های مو آب بکشید.
  • موهای خود را شامپو زده و بشویید.
  • یک بار دیگر از نرم کننده استفاده کنید و پس از آن مجددا شامپو بزنید.
  • در نهایت از یک سرم مو استفاده کرده و اجازه دهید موهایتان به آرامی و در حالت طبیعی خشک شوند.

شاید جالب باشد: بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

شستشوی معکوس مو برای چه کسانی مفید است؟

این روش معمولا به کسانی توصیه می شود که موهایی چرب، خشن، کدر و نازک دارند، اما در صورتی که از آن به مقدار تعادل استفاده کنید و زیاده روی نداشته باشید، برای همه انواع موها مفید است. البته نرم کننده ها معمولا باعث چرب شدن یا افزایش چربی موها می شوند که یکی از شایع ترین مشکلات افرادی است که موهای چرب دارند. از این رو، اگر می خواهید از خواص نرم کننده ها بهره مند شوید و چربی هایتان را هم از بین ببرید، شستشوی معکوس مو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

شاید جالب باشد: آرایش مخصوص جای جوش که اگر رعایت کنید واقعا جواب می دهد!

 

دسته دیگری که می توانند از این روش استفاده کنند، افرادی هستند که به دلیل خشکی و موخوره نیازمند استفاده از نرم کننده ها هستند اما بنا به دلایلی مانند افزایش چربی پوست سر توسط نرم کننده ها، نمی توانند از آن ها استفاده کنند. با این روش مشکل آن ها نیز حل می شود.

روش شستشوی معکوس مو می تواند بسیاری از آسیب های مو را از بین ببرد و از بروز آسیب های جدید جلوگیری کند. البته باید دقت داشته باشید که استفاده زیاد از آن می تواند مشکل زا باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم استفاده از این روش را به هفته ای یک بار محدود کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر موهای شما آسیب جدی دیده باشند، مشاهده تاثیرات این روش می تواند مدتی طول بکشد.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

ببینید: بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: با این روش ها نتیجه می گیرید!

شاید جالب باشد: سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم با ماست خوردنی که واقعا جالبه!

فواید آب برنج: اگر می خواهید موهایتان بلند شود و پوستی روشن پیدا کنید+ از این به بعد آب برنج را دور نمی ریزید!

انتخاب پالت سایه چشم که بدرد بخور و کاربردی باشه+ اگر قصد خرید سایه چشم دارید از دست ندهید!

آرایش با لباس مشکی باید چگونه باشد؟ با این ترفندها حسابی جذاب می شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا