;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

علت زود سفید شدن مو: چرا بعضی ها موهایشان زود سفید می شود و چه باید کرد؟

علت زود سفید شدن مو: در حالی که برخی از خانم‌ها با تمایل و اشتیاق موهایشان را با استفاده از رنگ موها، به رنگ خاکستری و دودی در می‌آوردند، بسیاری دیگر از دیدن موی سفید رنگ می‌ترسند.

دانشمندان بر روی نحوه پیشگیری از سفید شدن مو سخت کار می‌کنند و به نتایجی هم رسیده‌اند. اگر شما هم در این مورد حساس هستید و می‌خواهید علت زود سفید شدن مو  را بشناسید، این مقاله مد و زیبایی وب سایت گفتنی به شما کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید.

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

علت زود سفید شدن مو: عواملی که دخیل هستند:

از دست ندهید: پاک کردن آرایش چشم را درست و اصولی انجام دهید تا از چروک دور چشم جلوگیری شود

علت زود سفید شدن مو عکس 2: عواملی که دخیل هستند

علت زود سفید شدن مو: بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

خیلی جالبه: باهوش‌ ترین زنان و مردان متولد کدام ماههای سال هستند؟

پیری طبیعی

علت زود سفید شدن مو: این مورد جای تعجبی ندارد. متخصصین پوست این مورد را قانون 50-50 نامیده‌اند. به این معنا که پنجاه درصد از جمعیت جهان حدود 50٪ از موهایشان بعد از سن 50 سالگی سفید می‌شود. دکتر آنتونی، متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه استنفورد می‌گوید: ” مو نیز مانند پوست، با تغییر سن تغییر بافت می‌دهد.”

حتما ببینید: نکات طلایی برای داشتن پوستی شفاف بدون اینکه پولی خرج کنید!

قومیت افراد

علت زود سفید شدن مو: سفیدپوستان بیشتر از بقیه اقشار در معرض سفیدی مو هستند و در بین آن‌ها بریتانیایی‌ها بیشتر از همه و در رتبه بعد آسیایی‌ها و آمریکایی‌ها قرار دارند، اما دانشمندان هنوز علت آن را نمی‌دانند.

استرس

علت زود سفید شدن مو: دکتر روپال کندو، استادیار دانشگاه علوم پزشکی نورت وسترن می‌گوید: “استرس باعث نمی‌شود که موهای شما به طور مستقیم سفید شود، اما آزمایش ثابت کرده است که استرس در مورد مسائل پوست و مو نقش دارد.” این مورد می‌تواند آنقدر مهم باشد که حتی یک محیط استرس‌زا باعث از دست دادن تمام موها شود.

حتما امتحان کن: تست بینایی C رو بین G ها پیدا کن! اگر بتونی یعنی از عقابم تیزتری!

شیوه زندگی

علت زود سفید شدن مو: برای مثال، سیگار کشیدن و پایین بودن ویتامین B12 بر پوست و مو تاثیر دارد. دکتر کارتیک کریشنامورتی، مدیر کلینیک زیبایی مرکز پوست در مرکز پزشکی مونته فیور می‌گوید: “سعی کنید از غذاهایی مقوی مانند جگر و هویج استفاده کنید و موادی شامل برخی ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها ممکن است به محافظت از سلول‌ها در برابر سموم کمک کند و از بیماری قلبی، سرطان، و مشکلات دیگر شامل سفیدی مو جلوگیری کند.”

جالب است ببینید: مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

مو و رنگ

علت زود سفید شدن مو: سلول‌های بنیادی مو و سلول‌های بنیادی رنگدانه دو مورد کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. این دو مورد به طور معمول با هم کار می‌کنند، اما در هر صورت ممکن است گاهی اوقات قبل از موعد مقرر فرسوده شوند. البته محققان در حال تلاش برای کند کردن روند سفید شدن موها هستند.

حتما بخوانید: مردان هوسباز را از صد کیلومتری بشناسید

سوالات متداول درباره علت زود سفید شدن مو:

برای جلوگیری از سفیدی مو چه بخوریم؟

مواد غذایی عوامل موثری در سفیدی زود هنگام مو هستند؛ زیرا بدن ما ویتامین‌های مورد نیاز را از مواد غذایی تامین می‌کند. بعضی از مواد غذایی مانند: جگر، گوشت، نخود، عدس، مارمیت، شکلات‌تلخ و سالمون دارای ویتامین‌های مورد نیاز برای جلوگیری از سفیدی موهستند.

چه عواملی باعث سفیدی زود‌هنگام مو می‌شوند؟

عوامل زیادی وجود دارند که بعضی از این عوامل موروثی و بقیه از غفلت ما به وجود آمده‌اند. عواملی مانند: کمبود ویتامین، سیگار کشیدن، استرس و رنگ‌ها یا محصولات شیمیایی از نمونه‌های آن‌ها هستند.

چه مواد طبیعی برای جلوگیری یا رفع مو سفید وجود دارند؟

مواد طبیعی فراوانی برای جلوگیری یا رفع سفیدی مو وجود دارند. این مواد طبیعی با داشتن ویتامین‌ها به ما کمک می‌کنند تا از سفیدی مو جلوگیری کنیم. که ما می‌توانیم با ترکیب کردن آن‌ها یا هر کدام به تنهایی از آن‌ها استفاده کنیم. انگور فرنگی، برگ کاری، شنبلیله؛ برگ مریم‌گلی، کدو و روغن‌هایی مانند نارگیل، کنجد و سیاه دانه نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.

برای شست‌و‌شوی مو‌ها باید از چه شامپویی استفاده کرد؟

شامپوهای بدون سولفات گزینه عالی برای شست‌و‌شوی مو‌های ما هستند؛ زیرا فاقد مواد شیمیایی و دارای ویتامین‌های مفید برای مو‌ها هستند و باعث نرمی و خوش‌حالتی مو می‌شوند.

این مطالب هم جالب هستند:

جالب است بدانید: مهم‌ترین دلیل بزرگ‌شدن شکم آقایان بعد از ازدواج چیست؟

این تست رو از دست نده: آزمون شناسایی نوزاد پولدار: والدین کدام نوزاد پولدارتر هستند؟ چرا؟

آرایش برای خوش عکس شدن: اگر می خوای خوش عکس باشی اینجوری آرایش کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا