;
مد روزمد و زیبایی

خانوم ها و آقایان ایرانی به این دلیل به جای قرص لاغری، قرص منیزیم مصرف کنید!

قرص منیزیم و لاغری: سلول‌های بدن انسان از منیزیم برای تولید انرژی، سنتز آنزیم‌ها و انجام صدها واکنش شیمیایی استفاده می‌کنند. منیزیم یکی از املاح ضروری محسوب می‌شود که بدن جهت عملکرد صحیح خود به آن نیازمند است.

این ماده معدنی بیش از هر چیز در انقباض و عملکرد عضلات نقش داشته و به قلب نیز کمک می‌کند تا ریتم طبیعی خود را حفظ نماید. مطالعات نشان می‌دهند که منیزیم به جذب بهتر کلسیم در بدن نیز کمک کرده و اگر سطوح آن در بدن مناسب باشد، به تقویت استخوان‌ها هم کمک خواهد شد. آیا می‌دانستید که قرص منیزیم در کمک به لاغری نیز می‌تواند مفید واقع شود؟ تاثیر منیزیم در کاهش وزن موضوع این مقاله است.

با این بخش از مد و زیبایی در مجله گفتنی همراه باشید.

آیا به اندازه قرص لاغری موثر است؟

تنظیم قند خون

قرص منیزیم و لاغری: منیزیم به تنظیم قند خون کمک کرده و به این ترتیب به افرادی که داری اضافه وزن یا در معرض ابتلا به دیابت هستند کمک می‌کند تا با کاهش قند خون در لاغر کردن خود موفق‌تر باشند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که منیزیم در تنظیم سطح گلوکز در افرادی که مقاومت به انسولین دارند، موثر است.

اشخاصی که در این مطالعه روزانه مقادیر مناسبی از منیزیم را دریافت کرده بودند، با تنظیم قند خون کاهش وزن بهتری را تجربه کردند. در این مطالعه کاهش نفخ شکم بر اثر مصرف منیزیم آنقدر مشهود بود که محققان منیزیم را به عنوان یک درمان احتمالی برای علائم سندرم پیش از قاعدگی پیشنهاد دادند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه مصرف کالری‌های خود را نیز محدود کرده و تمرینات ورزشی را هم به برنامه روزانه خود افزودند تا کاهش وزن بهتری داشته باشند.

کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب

قرص منیزیم و لاغری: تحقیقات نشان داده‌اند که منیزیم ممکن است به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و منجر به کیفیت خواب بهتر شود. محققان استرس و کمبود خواب را با ترشح کورتیزول (هورمون استرس) که باعث ذخیره چربی اضافی در بدن می‌شود مرتبط دانسته‌اند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف منیزیم ممکن است سطوح بالای کورتیزول در بدن را کاهش داده و در نتیجه اضطراب را کمتر کند. این مطالعه همچنین نشان داد که در این صورت فرد می‌تواند کاهش وزن بهتری داشته باشد. تاثیر منیزیم در لاغری ممکن است به همین دلیل باشد.

افزایش انرژی سلولی

قرص منیزیم و لاغری عکس1

قرص منیزیم و لاغری: اگر رژیم کاهش وزن شما شامل تمرینات ورزشی با شدت بالا باشد، برای حمایت و بازسازی سلول‌های خود به الکترولیت نیاز دارید. منیزیم در کنار کلسیم، سدیم کلراید، پتاسیم و فسفات یکی از ۵ الکترولیت اصلی مورد نیاز بدن به شمار می‌آید.

تاثیر منیزیم در کاهش وزن ممکن است به این دلیل باشد که این عنصر یک عامل کمکی مورد نیاز در تولید ATP است. ATP کوآنزیم مورد نیاز برای انتقال انرژی درون و بین سلول‌ها محسوب می‌شود. منیزیم با ATP به عنوان یک باتری سلولی عمل کرده و انرژی حاصل از مواد غذایی را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. این فرآیند ممکن است به شما کمک کند انرژی خود را در حین تمرینات استقامتی مصرف و کاهش چربی‌های بیشتری داشته باشید.

بهبود عملکرد ورزشی

قرص منیزیم و لاغری: مطالعات نشان داده‌اند که بدن انسان در طول ورزش تا ۲۰ درصد بیشتر از زمان استراحت به منیزیم نیاز دارد. منیزیم در واقع به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات کمک می‌کند.

از آنجایی که سطوح بالای اسید لاکتیک در بدن می‌تواند باعث درد و خستگی عضلانی شود، منیزیم ممکن است به افزایش اثربخشی تمرینات کمک کرده و از این طریق منجر به کاهش وزن شود.

منیزیم همراه با انتقال اسید لاکتیک، قند خون را برای انرژی در حین ورزش به داخل خون منتقل می‌کند و موجب می‌شود تا اکسیژن به مقدار کافی در اختیار عضلات قرار گیرد. خواص منیزیم برای لاغری به دلیل تاثیر در بهبود عملکرد ورزشی نیز هست.

منیزیم و کمک به ثابت نگه داشتن ریتم قلب

قرص منیزیم و لاغری: تاثیر منیزیم در کاهش وزن از این جهت نیز می‌تواند باشد که این ماده معدنی در انقباض عضلات قلب نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. ضربان قلب و فشار خون تا حد زیادی به الکترولیت‌های اصلی بدن مثل منیزیم وابستگی دارند.

منیزیم با اتصال به پروتئین‌ها و شل کردن عضله قلب به ایجاد تعادل در این عضو کمک می‌کند. از آنجایی که منیزیم در کاهش آریتمی در حین تمرینات ورزشی موثر است، به فرد کمک می‌کند تا به منظور کاهش وزن بتواند تمرینات خود را با کیفیت بهتری انجام داده و در نتیجه در لاغر شدن موفق‌تر باشد.

اثر منیزیم در کاهش التهاب بدن

قرص منیزیم و لاغری: التهاب مزمن یکی از دلایل اصلی اضافه وزن به شمار می‌آید زیرا در این صورت تنظیم متابولسیم بدن برهم خورده و سوخت و ساز با اختلال مواجه می‌شود. اگر در سلول‌ها التهاب وجود داشته باشد، احتمال بروز سندرم متابولیک بیشتر خواهد شد.

مطالعات نشان می‌دهند که افراد با سطوح پایین منیزیم در بدن خود التهاب بالایی دارند و سطح قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید در خون آنها زیاد است. مصرف قرص منیزیم در این افراد موجب سنتز اسیدهای چرب شده و به کاهش شاخص توده بدنی و حفظ وزن ایده‎‌آل کمک می‌کند. منیزیم همچنین می‌تواند به عنوان یک الکترولیت از احتباس مایعات مرتبط با التهاب پیشگیری کرده و برای کاهش وزن مفید واقع شود.

تاثیر منیزیم در لاغری با بهبود خلق و خو

قرص منیزیم و لاغری: بر اساس تحقیقات می‌توان گفت که استفاده از قرص یا مکمل منیزیم می‌تواند خطر بروز افسردگی را کاهش داده و خلق و خوی افراد را بهبود بخشد. همان‌طور که پیشتر گفتیم منیزیم می‌تواند ترشح هورمون کورتیزول را در بدن کاهش دهد.

این هورمون ارتباط مستقیم با اضطراب و استرس دارد. مطالعات دیگری نیز نشان داده‌اند که خطر بروز افسردگی در افرادی که کمبود منیزیم دارند، بیش از سایرین است. افسردگی و بی‌تحرکی خود می‌تواند یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن به شمار آید. پس با مصرف قرص منیزیم و کاهش احتمال افسردگی در پروسه لاغر شدن می‌توان موفق‌تر عمل کرد.

مقدار نیاز روزانه به منیزیم

قرص منیزیم و لاغری عکس2

قرص منیزیم و لاغری: دلایل تاثیر منیزیم در کاهش وزن را برایتان شرح دادیم. اما باید بدانید که منظور این نیست که شما تنها با خوردن قرص منیزیم لاغر خواهید شد. مکمل منیزیم قرص لاغری محسوب نمی‌شود اما به دلایلی که شرح دادیم می‌تواند مراحل لاغر شدن را ساده‌تر کند.

لاغری زمانی بوجود می‌‎آید که کالری مصرفی شما کمتر از مقدار کالری باشد که در طی روز می‌سوزانید. به عنوان یک فرد بزرگسال روزانه در مقادیر زیر به منیزیم نیاز دارید که با خوردن منابع منیزیم یا در صورت لزوم کپسول منیزیم می‌توانید این نیاز را برطرف نمایید:

  • بزرگسالان ۱۹ تا ۳۰ سال: آقایان: ۴۰۰ خانم‌ها: ۳۱۰ میلی‌گرم
  • افراد بالای ۳۱ سال: آقایان: ۴۲۰ و خانم‌ها: ۳۲۰ میلی‌گرم

عوارض مصرف قرص منیزیم

قرص منیزیم و لاغری: مکمل‌های منیزیم کاملا ایمن هستند؛ به شرط آنکه در مقادیر معمول و توصیه شده از آنها استفاده کنید. مقادیر بالای منیزیم عوارض زیر را به دنبال دارند:

  • ناراحتی معده
  • اسهال
  • حالت تهوع
  • گرفتگی عضلات شکم

اگر سطوح منیزیم در بدن بسیار بالاتر از سطح طبیعی باشد، عوارض جدی‌تری حاصل می‌شود که شامل این موارد است:

  • ضعف عضلانی
  • فشار خون پایین
  • خواب آلودگی
  • تشنگی بیش از حد
  • اختلال در تنفس
  • از دست دادن اشتها
  • ضربان قلب نامنظم

در صورت مشاهده این علائم بلافاصله باید به پزشک مراجعه نمایید.

قرص منیزیم را کی بخوریم؟

قرص منیزیم و لاغری: گفتیم که منیزیم و لاغری به یکدیگر مرتبط هستند. به طور کلی توصیه می‌شود که مکمل‌های منیزیم همراه با وعده‌های غذایی یعنی صبحانه، ناهار یا شام مورد استفاده قرار گیرند.

وقتی قرص منیزیم را در کنار غذا نخورید، ممکن است دچار مشکلات گوارشی مثل اسهال شوید. اگر با مصرف قرص منیزیم هیچ نوع عوارض گوارشی برایتان رخ نمی‌دهد در هر زمان دیگری از روز هم می‌توانید این مکمل را مورد استفاده قرار دهید.

کلام پایانی

قرص منیزیم و لاغری: در این مطلب تاثیر منیزیم در کاهش وزن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر در قالب مکمل از منیزیم استفاده می‌کنید، دقت کنید که بیش از مقدار توصیه شده استفاده نشود زیرا چنانچه شرح دادیم عوارض جانبی ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

چنانچه کمبود منیزیم دارید این مشکل را برطرف کنید تا لاغر شدن و چربی‌سوزی با سهولت بیشتری در بدن شما صورت گیرد. دقت کنید که قرص منیزیم، قرص لاغری نیست و با این هدف نباید مورد مصرف قرار گیرد.

همچنین مورد پسند بوده اند:

مقایسه باربی های ایرانی و آمریکایی: 13 خانوم های بازیگری که به سبک باربی لباس پوشیدند!

درمان گیاهی افتادگی پلک: با این ماده های طبیعی افتادگی پلکتان کاهش می یابد

اصول آرایش لایت تابستانی 1402: خانوم های شیک تو تابستون اینجوری آرایش می کنن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا