;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

اصول آرایش لایت تابستانی 1402: خانوم های شیک تو تابستون اینجوری آرایش می کنن

آرایش لایت تابستانی 1402: یکی از کارهای همیشگی خانم‌ها که به عنوان زیبایی و جذابیت بخشیدن به استایل و ظاهر خود انجام می‌دهند، آرایش بوده که در سبک‌های گوناگونی قابل اجرا است.

ولی باید دقت داشت که بعضی از فصول سال سبک آرایش مخصوص به خود را می‌طلبد و باید طبق اصول و روش‌های آن عمل کرد تا بدون نقص انجام گیرد. بنابراین قصد داریم در این مقاله جهت یادگیری شما عزیزان نکات و اصول آرایش لایت تابستانی 1402 و انواع آرایش تابستانی جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

پس با این بخش از مد و زیبایی در مجله گفتنی همراه باشید.

ایده‌ها و اصول آرایش لایت تابستانی 1402: غلیظ ممنوع!

آرایش لایت تابستانی 1402عکس1- آرایش غلیظ

آرایش لایت تابستانی 1402: به صورت کلی باید گفت در فصل تابستان، آرایش ماندگاری چندانی نداشته و بعد از مدتی در عرض چند ساعت از روی صورت پاک می‌گردد، اما می‌توانید با یادگیری سبک و روشی به‌خصوص مثل آرایش لایت تابستانی چهره‌ای زیبا و جذاب داشته باشید و یک آرایش مناسب تابستان را بر روی صورت خود اجرا نمایید.

در فصل تابستان با توجه به اینکه هوا گرم است، آرایش غلیظ به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا گرمای تابستان سبب ذوب شدن و به هم ریخته شدن آرایش می‌گردد. آرایش کردن در این فصل دارای تکنیک‌های مخصوص به خود است تا جلوه شیک و بدون نقصی بر روی صورت خلق نماید. میکاپ تابستانی دخترانه برای خانم‌های جوان بسیار مناسب است، زیرا حالت چهره آن‌ها حفظ می‌شود.

آرایش لایت یا آرایش اروپایی که با نام‌های دیگری مثل آرایش ملایم یا دخترانه هم شناخته می‌شود، روشی از آرایش بوده که باعث تغییر چهره فرد نمی‌گردد.

کلمه لایت در انگلیسی به معنی روشن بوده که به علت استفاده از رنگ‌های روشن در این سبک آرایشی به اسم آرایش لایت معروف است. در این مدل آرایش باید ساده و طبیعی بودن صورت حفظ شده و از رژلب‌های پر رنگ استفاده نشود و همچنین در آرایش چشم تابستانی، مژه و چشم‌ها چندان برجسته و غلیظ نباشند.

اصولی که در آرایش لایت تابستانی 1402 مهم است:

آشنایی با رنگ‌های مناسب تابستانی

آرایش لایت تابستانی 1402: در اولین قدم برای داشتن یک آرایش لایت در این فصل سال، باید با رنگ‌های تابستانه به خوبی آشنا باشید. از انواع سایه‌هایی که رنگ‌های تابستانه را تداعی می‌کنند مثل صورتی کم‌رنگ برای آرایش چشم‌ها، پودر شفاف و درخشان بر روی پوست و های لایت‌های جذابی بزنید. با استفاده از رژگونه صورتی گونه‌های خود را آرایش نمایید. از رژلب‌های هلویی یا صورتی هم برای آرایش لب‌های خود استفاده کنید.

زیر سازی مخصوص آرایش لایت تابستانی 1402

در مرحله اول صورت خود را شسته و از یک کرم مرطوب‌کننده که مناسب پوست شماست، جهت این کار استفاده کنید. پس از آن از مرطوب‌کننده برنزه و یا رنگی استفاده کرده و زیرسازی صورت خود را فقط با استفاده از کرم انجام بدهید. روی مرطوب‌کننده یک کرم پودر سبک بزنید یا به جای کرم پودر کانسیلر را در آرایش خود به‌کار ببرید و لکه‌های روی صورت خود را با آن پوشش بدهید.

استفاده از ضدآفتاب مناسب با نوع پوست

آرایش لایت تابستانی 1402: نکته‌ای مهم و اساسی که در آرایش لایت باید به خاطر داشته باشید استفاده کردن از ضدآفتاب است. ضدآفتاب از پوست در مقابل تشعشعات مضر نور آفتاب محافظت نموده و از صدمه دیدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین در زمان انتخاب ضدآفتاب به میزان SPF آن هم دقت نمایید. قطعا پوست آفتاب سوخته ظاهر و نمایی نامطلوب خواهد داشت، بنابراین حتما از ضدآفتاب استفاده نمایید.

مدل آرایش لب برای فصل تابستان

آرایش لایت تابستانی 1402عکس2_ آرایش لب

در این فصل گرم سال برای آرایش لب بیشتر از رنگ‌های طبیعی مانند صورتی روشن، رنگ پوست، رژلب گوشتی و … استفاده می‌کنند. برای آرایش لب‌ها روی آن‌ها مرطوب‌کننده زده و سپس رژلب کم‌رنگی بر روی آن بزنید. بهتر است رژلب خود را مناسب با لباس و رنگ پوست خود انتخاب کنید و از خط لب هم غافل نشوید. خط لب و رژلب باید یک‌رنگ باشند به طوری که که مرز و تفاوت میان رژلب و خط لب شما قابل تشخیص نباشد.

استفاده کمتر از وسایل آرایشی براق و شاین‌دار

آرایش لایت تابستانی 1402: این مسئله درست است که لوازم آرایشی شاین‌دار و براق باعث پدید آوردن نوعی درخشندگی روی پوست هستند ولی درخشش بیش از حد در فصل تابستان چندان پیشنهاد نمی‌شود. زیرا فصل تابستان و گرمای هوا سبب به وجود آمدن رطوبت روی پوست می‌شود. حالا تصور کنید که رطوبت با لوازم آرایشی درخشانی که روی پوست استفاده کرده‌اید، ادغام شود. قطعا نتیجه جالبی نخواهد داشت.

استفاده از رژ گونه کرمی

رژ گونه‌های پودری رنگدانه‌های بسیاری بیشتری به پوست منتقل می‌کنند و چندان برای فصل تابستان مناسب نیستند. اما استفاده از رژگونه ضروری است، زیرا باعث جذابیت آرایش می‌شود. بنابراین باید در انتخاب رژ گونه دقت لازمه را داشته باشید و از رژگونه‌های پودری که حالتی کیکی و ماسیده بر اثر گرمای هوا روی پوست می‌گیرند، استفاده ننمایید. درنتیجه مناسب‌ترین انتخاب استفاده از رژ گونه‌های کرمی یا استیکی است.

مدل آرایش لایت برای چشم‌ها

آرایش لایت تابستانی 1402عکس3- آرایش ملایم

آرایش لایت تابستانی 1402: آرایش چشم تابستانی با استفاده از رنگ‌های بسیار ملایم، نود یا اسموکی انجام می‌شود. در آرایش چشم بهتر است پیش از آرایش چشم‌ها روی پلک‌های خود مقداری پنکیک بزنید تا چربی آن گرفته شود و پس از آن، از سایه‌های پودری مثل سایه‌های کرمی و صورتی کم‌رنگ جهت این کار استفاده نمایید. برای انتخاب سایه باید به تناژ پوست و رنگ لباس خود توجه داشته و دقت نمایید که سایه تیره و یا مشخصی نزنید.

برای فصل گرما و تابستان خط چشم‌های ژله‌ای و مایع ضدآب بهتر هستند و با عرق کردن ریزش ندارند. در فصل گرما هرگز از مداد چشم استفاده ننمایید. با استفاده از فرمژه هم مژه‌های خود را بلند کرده و روی آن‌ها ریمل بزنید. درصورتی که از خط چشم استفاده نکردید، می‌توانید مقدار بیشتری ریمل بزنید. هیچوقت از ریمل‌های رنگی جهت آرایش چشم تابستانی استفاده ننمایید.

استفاده از برنزر

با استفاده از برنزر، می‌توانید به پوست خود حالت گرم‌تری ببخشید و دندان‌ها و چشم‌های شما بعد از استفاده از برنزر روشن‌تر جلوه خواهند کرد. برای ایجاد ظاهری طبیعی و جذاب بر روی پوست، فقط کافی است برنزر را بر روی قسمت‌های بلند صورت مثل بینی، گونه، پیشانی و چانه بزنید. با این روش جلوه و نمایی طبیعی و بی‌نظیر روی پوست شما ایجاد خواهد شد.

استفاده از وسایل آرایشی ضدآب

آرایش لایت تابستانی 1402عکس4

به طور معمول بیشتر شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، مدل‌های ضدآب محصولات خود را هم به بازار ارائه می‌دهند. شما می‌توانید این محصولات را تهیه کرده و بدون هیچ‌گونه نگرانی از پخش شدن یا ریختن آن‌ها بر روی پوست یا زیر چشم‌ها به انجام کارهای روزانه خود مشغول شوید.

استفاده از پرایمر آرایشی

آرایش لایت تابستانی 1402: صورتی که تمایل دارید آرایش لایت تابستانی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و روی پوست به‌خوبی بنشیند، تنها کافی است استفاده از پرایمر را امتحان کنید.

پرایمر‌ها باعث حالت سنگینی روی پوست نمی‌شوند و همچنین ماندگاری آرایش را در ایام گرم تابستانی افزایش می‌بخشند. به طوری که آرایش ثبات پیدا کرده و به هیچ‌عنوان پخش نمی‌شود.

این مطالب هم جالب هستند:

درمان جوش صورت با طب سنتی چینی

9 روش جایگزین برای استفاده از لاک ناخن که زندگی را بسیار آسان تر می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا