;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

لوازم آرایش دست ساز: اگر پوستت خراب و حساسه برای ترمیم از این مواد استفاده کن!

لوازم آرایش دست ساز: امروزه انواع لوازم آرایشی با مواد شیمیایی مضر و البته نرخ‌های گران در بازار موجود است و اگر بتوان با ساخت لوازم آرایشی خانگی بخشی از خریدهای این محصولات را مرتفع ساخت، کمک بزرگی به بودجه ماهیانه و البته سلامت پوست کرده‌ایم.

شاید به نظر فرآیند ساخت لوازم آرایشی خانگی بسیار پیچیده باشد، اما با دنبال کردن این مطلب درخواهید یافت که با ماجرای چندان سختی نیز روبرو نیستید.

اگر پوستتان در اثر آرایش زیاد حساس شده یا مشکلات پوستی پیدا کرده اید و یا نگران خراب شدن پوستتان هستید، با ساختن لوازم آرایش دست ساز و طبیعی می توانید مشکلتان را حل کنید.

لوازم آرایش دست ساز به دلیل نداشتن مواد نگهدارده و عصاره های طبیعی و گیاهی پوست شما را لطیف می کند و به آن آسیب نمی زند.

با این بخش از مد و زیبایی در وب سایت گفتنی همراه باشید.

اینم جالبه: بهترین روغن برای سیاهی و گودی زیر چشم و طرز استفاده صحیح!

طرز تهیه لوازم آرایش دست ساز:

1- طرز تهیه رژ لب در خانه

لوازم آرایش دست ساز- طرز تهیه رژ لب در خانه

مواد لازم: موم زنبور عسل، کره بادام، روغن بادام یا روغن زیتون

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه رژ لب در خانه باید مقادیر مساوی از موم زنبور عسل، کره بادام و نیز روغن بادام یا روغن زیتون را با هم مخلوط سازید. این مواد پایه رژ لب را تشکیل داده و پس از آن باید برای رنگ بخشیدن به آن از مواد طبیعی چون رنگ دارچین، زعفران، چغندر یا رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و در یک محیط سرد بگذارید تا خنک شوند. شما می‌توانید با استفاده از قلمو از این رژ لب خانگی استفاده کرده و آن را به لب‌های خود بزنید.

اینم عالیه: رفع قرمزی رنگ مو در منزل با سریع ترین روش ها: اگر رنگ مویتان خراب شده بخوانید!

2- طرز تهیه ریمل در خانه

طرز تهیه ریمل در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه ریمل در خانه، باید روغن نارگیل و روغن ویتامین E را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و به اندازه نصف آن‌ها موم عسل نیز به مواد خود بیفزایید. سپس این مواد را به روش بن ماری گرم کرده و اجازه دهید به خوبی با هم مخلوط شوند. پس از آن مقداری ژل آلوئه ورا به این مواد افزوده و مقدار مناسبی زغال فعال نیز اضافه کنید تا جایی که رنگ مواد به خوبی سیاه شود. حال این مواد را داخل یک ظرف ریمل قدیمی که به خوبی شسته‌اید، ریخته و از آن استفاده نمایید.

این تست رو از دست نده: تست بینایی گربه شهر آبی کجا قایم شده؟ مواظب باش چشمات چهارتا نشه!

3- طرز تهیه رژ گونه در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه رژ گونه در خانه، دوباره از همان آرد برنج استفاده می‌کنیم. با این تفاوت که این بار نیازمند اضافه کردن رنگ خوراکی یا ترکیبی از رنگ‌ها به رژ گونه هستیم. با توجه به این که رژ گونه خورده نمی‌شود و با لب‌ها تماس ندارد، می‌توانید از کمی مداد شمعی رنده شده که کاملا ریز و پودری شده باشد، در ترکیب با آرد استفاده کرده و ترکیب رنگ‌های جذاب‌تری ایجاد کنید.

این ترفند رو از دست نده: لیفت مژه در منزل را بدون رفتن به آرایشگاه انجام دهید!

4- طرز تهیه سایه چشم در خانه

طرز تهیه سایه چشم در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه سایه خانگی، میتوانید به سادگی از کره شی استفاده کرده و آن را با رنگ‌های خوراکی مخلوط سازید. این سایه چرب و براق بوده و در صورتی که سایه پودری و بدون برق بخواهید، بهتر است به سراغ پودر میکا بروید. پودر میکا را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها خریداری کرده و با ترکیب کردن رنگ آن‌ها، به رنگ دلخواه خود دست یابید. در صورتی که مایل به تهیه سایه اکلیلی هستید، کمی پودر اکلیل به سایه ساخته شده خود، اضافه نمایید.

5- طرز تهیه مداد ابرو در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه مداد ابرو در خانه، یک فندق یا بیشتر را برداشته و روی حرارت نگه دارید. با کمی گرم شدن فندق، می‎توانید از آن به عنوان مداد ابرو استفاده کرده و قسمت‌های خالی ابروی خود را به این شکل پر کنید. جالب است بدانید که فندق دارای خواص تقویتی برای رشد موی ابروهای شما نیز بوده و می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند.

6- طرز تهیه برق لب در خانه

طرز تهیه برق لب در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه برق لب در خانه، می‌توانید مقداری کره شی یا کره کاکائو را با روغن نارگیل مخلوط ساخته و چند قطره عصاره نعناع یا عصاره پرتقال نیز به آن‌ها اضافه نمایید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط ساخته و در جایی و در ظرف مناسبی بگذارید تا خنک شود. با توجه به خوراکی بودن مواد اولیه این برق لب خانگی، استفاده از آن هیچ ضرری نداشته و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

7- طرز تهیه کرم پودر در خانه

لوازم آرایش دست ساز: به میزان لازم نشاسته ذرت را با توناژ رنگ دلخواه خود چون دارچین، جوز هندی یا وانیل مخلوط ساخته و تا رسیدن به غلظت مناسب، چند قطره روغن نارگیل نیز اضافه کنید. به حد کافی این مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست و صاف شده و در یک ظرف مناسب که درب آن کاملا بسته نگه داشته شود، بریزید. به یاد داشته باشید که باز ماندن درب این کرم پودر خانگی، باعث خشک شدن آن گشته و کیفیت کرم پودر را از بین می‌برد.

8- طرز تهیه مرطوب کننده در خانه

طرز تهیه مرطوب کننده در خانه

لوازم آرایش دست ساز: برای تهیه کرم مرطوب کننده در خانه، می توانید به راحتی ژل آلوئه ورا را از برگ تازه آن خارج کرده و با مقداری روغن نارگیل مخلوط سازید. این مخلوط را داخل یک ظرف کرم تمیز و خشک شده ریخته و درب آن را بسته نگه دارید. هر بار مقداری از این کرم طبیعی را به پوست خود زده و بگذارید تا اثرگذاری خود را داشته باشید.

مطالب جالب دیگر که مفید است:

کاربردی از دست نده: رفع موهای زائد با ماسک خانگی: این ترکیبات موهای زائدتان را از ریشه بیرون می کشد!

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

چطوری شکممو آب کنم؟ با این 6 ماده شکمتان تخت می شود!

اسموتی لاغر کننده: این سه اسموتی ساده باعث لاغری و رفع پف دور چشم می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا