;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

میکاپ کره ای طبیعی: آن ها با شاین و رایحه میوه ای خودشان را کیوت و جوان تر می کنند!

میکاپ کره ای طبیعی بیش از هر چیز بر جوان‌تر نشان دادن چهره و به‌نمایش گذاشتن پوستی شاداب و درخشان تمرکز دارد. امروزه، تکنیک‌های زیبایی کره‌ای (K-Beauty) که در طول سال‌ها ایجاد شده و به کمال رسیده‌اند، نظر بسیاری از علاقه‌مندان به آرایش را به خود جلب کرده‌اند.

کافی است نگاهی به چهره‌های بازیگران و سلبریتی‌های این کشور بیندازید تا ببینید از هایلایترها و سایر محصولات آرایشی به‌گونه‌ای استفاده می‌کنند که گویی همه آن‌ها چهره‌ای معصوم و همچنین، پوستی بی‌عیب‌ونقص، جوان و درخشان دارند.

در واقع، تماشاگر تصور می‌کند که آن‌ها بدون هیچ تلاش خاصی از زیبایی طبیعی برخوردارند. در مجموع، پوست‌یک‌دست، شاداب، نچرال و جوان خانم‌های کره‌ای است که این روش آرایش را به یکی از رایج‌ترین ترندهای روز دنیا تبدیل کرده است.

مجله گفتنی تخصصی ترین مطالب در حوزه زیبایی و به خصوص میکاپ و استایل کره ای را به شما ارائه می کند. شما با مراجعه به بخش زیبایی آسیایی می توانید این مطالب را ببینید.

این ترفند عالیه بخونی: تونر رازیانه درست کنید و پوست خود را تا قبل عید پاکسازی کنید!

شاید جالب باشد: مراحل آرایش نچرال فرانسوی یکی از ظریف‌ترین و شیک‌ترین استایل‌های آرایشی که باعث می شود در مهمانی های فامیلی بدرخشید!

اسرار میکاپ کره ای طبیعی چیست؟

۱. آبرسانی پوست را جدی بگیرید

درست است که اغلب خانم‌های کره‌ای به شکل قابل توجهی از هایلایترها و محصولاتی با قابلیت پوشانندگی بالا استفاده می‌کنند. با این حال، نباید تصور کنید که همه درخشندگی و شادابی چهره آن‌ها حاصل استفاده از لوازم آرایشی است؛ چرا که این بانوان به آبرسانی و مرطوب کردن پوست‌شان هم به‌شدت اهمیت می‌دهند.

هیدراته کردن پوست یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که سلامت و زیبایی آن را تضمین کرده و تا اندازه قابل توجهی از پیروی زودرس جلوگیری می‌کند. برای این منظور، لازم است به‌طور منظم و حداقل روزی دو مرتبه از کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست‌تان استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌های رطوب‌رسان هم از بهترین روش‌های آبرسانی به پوست است که حداقل هفته‌ای یک‌بار توصیه می‌شود. به‌علاوه، پیشنهاد می‌کنیم برای آبرسانی به پوست صورت‌تان از اسپری مرطوب‌کننده هم استفاده کنید.

این محصول برای انواع پوست‌ از جمله پوست‌های حساس طراحی شده و به شادابی آن کمک می‌کند. برای کسب بهترین نتیجه ممکن، لازم است ابتدا صورت‌تان را با شوینده‌ها و فوم‌های مناسب با نوع پوست‌تان شست‌وشو دهید و سپس از محصولات مرطوب کننده بر روی پوست تمیز استفاده کنید.

جالب است ببینید: ساخت ریمل در منزل: با مواد بسیار ساده ریمل حجم دهنده و تقویتی بسازید

۲. استفاده از محصولات ضد آفتاب را فراموش نکنید

محافظت پوست در برابر اشعه‌های زیان‌آور خورشید یکی از مهم‌ترین بخش‌های میکاپ کره ای طبیعی است. به همین دلیل، بسیاری از برندهای مطرح کره‌ای انواع محصولات ضد آفتاب را تولید می‌کنند و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

برخلاف تصور اغلب افراد، SPF موجود در محصولات آرایشی گوناگون مانند BB Creamها و کرم پودرها برای مقابله با اثرات نامطلوب تابش آفتاب کافی نیست.

بنابراین، اگر شما هم دوست دارید مانند بانوان کره‌ای پوستی سالم و درخشان داشته باشید باید هر روز به‌طور منظم و به‌ویژه قبل از آرایش از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

انجام این کار، علاوه مقابله با ایجاد لک و التهابات رایج خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی نظیر سرطان پوست را نیز به حداقل کاهش می‌‌دهد. طبیعی است که محصولات ضد آفتاب را هم باید متناسب با نوع پوست‌تان خریداری کنید.

جالب است بخوانید: پوست و موی سالم: چرا کره‌ای‌ها پوست و موی سالم و بی‌نقصی دارند؟

۳. از BB Cream یا پنکیک آرایشی استفاده کنید

میکاپ کره ای طبیعی عکس 1: آرایش نچرال

میکاپ کره ای طبیعی علاوه بر ایجاد پوستی یک‌دست و جوان بر سرعت و سادگی مبتنی است. یعنی، در این شیوه آرایشی قرار نیست زمان زیادی را صرف خودآرایی کرده و از تکنیک‌های پیچیده‌ای استفاده کنید.

به همین دلیل، استفاده از محصولاتی مانند BB Cream و پنکیک‌های آرایشی که نیاز چندانی به زیرسازی جدی ندارند و پوشش مطلوبی ایجاد می‌کنند در میان خانم‌های کره‌ای رواج دارد.

در صورت لزوم، می‌توانید این دو محصول را به‌طور مکمل و همراه با هم استفاده کنید. بافت سبک و فرمولاسیون مبتنی بر آب BB Cream باعث می‌شود که به‌راحتی بر روی پوست بنشیند و بدون ایجاد لایه‌ای ضخیم، پوشش مناسب و یک‌دستی را به‌وجود آورد.

برای کسب بهترین نتیجه ممکن، پیشنهاد می‌کنیم این محصول و همچنین، پنکیک آرایشی را در شرایط پر نور و ترجیحا زیر نور طبیعی روی صورت‌تان بمالید. در هنگام استفاده از پنکیک، به‌جای ضربه زدن بر روی پوست حتما با کمک پد موجود در بسته‌بندی آن را به‌آرامی روی پوست‌ صورت‌تان بمالید تا به خوبی و به شکلی یک‌دست پخش شود.

همجنین جالب است: آرایش برای سلفی گرفتن: برای این که در عکس زیبا باشید، باید نوع آرایشتان متفاوت باشد!

۴. کانسیلر کلید حل معماست

کانسیلر یکی از لوازم اصلی برای اجرای میکاپ کره ای طبیعی است. در هنگام انتخاب این محصول، کافی است به رنگ پوست‌تان توجه کرده و گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم‌رنگ پوست یا تنها یک درجه روشن‌تر از آن باشد.

با کمک این وسیله کاربردی به‌سادگی می‌توانید جای جوش، التهاب، لکه‌های پوستی و کبودی زیر چشم‌هایتان را بپوشانید. در عین حال، با استفاده از کانسیلر می‌توانید چهره‌تان را کانتور کنید و تیغه بینی و همچنین، استخوان گونه را برجسته‌تر نشان دهید.

ببینید: فواید آب برنج: اگر می خواهید موهایتان بلند شود و پوستی روشن پیدا کنید+ از این به بعد آب برنج را دور نمی ریزید!

۵. سایه چشم را با دقت انتخاب کنید

میکاپ کره ای طبیعی عکس 2: سایه چشم کره ای

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، میکاپ کره ای طبیعی بیش از هر چیز بر نچرال و جوان نشان دادن چهره تاکید دارد. برای این منظور، لازم است از سایه‌هایی با رنگ‌های روشن و ترجیحا درخشان استفاده کنید تا چهره‌تان را بشاش‌تر و شاداب‌تر نشان بدهند.

در هنگام انتخاب سایه چشم لازم است حتما به رنگ پوست‌تان هم دقت کرده و آن را متناسب با چهره‌تان برگزینید. در غیر این‌صورت، چهره‌ای تصنعی خواهید داشت.

شاید جالب باشد: آرایش با لباس مشکی باید چگونه باشد؟ با این ترفندها حسابی جذاب می شوید!

۶. خط چشم‌ را فراموش نکنید

استفاده از خط چشم مشکی و کشیدن خطوط ضخیم در بسیاری موارد کاربرد دارد. با این حال، این تکنیک به‌هیچ عنوان با میکاپ کره ای طبیعی متناسب نیست.

اگر دوست دارید تکنیک آرایش کره‌ای را امتحان کنید، لازم است خط چشم‌تان را با ظرافت تمام روی بن مژه بکشید. بسیاری از خانم‌های کره‌ای خط چشم قهوه‌ای را به مشکی ترجیح می‌دهند.

۷. چسب پلک را امتحان کنید

بسیاری از خانم‌های کره‌ای برای جوان‌تر نشان دادن چشمان‌شان از چسب پلک استفاده می‌کنند. این ابزار آرایشی در واقع، یک نوار نامرئی و شفاف از جنس لاتکس است که در سریع‌ترین زمان ممکن افتادگی و سالخوردگی پلک را مخفی می‌کند.

کافی است قبل از آراستن چشم‌ها این محصول ضد حساسیت را با کمک موچین درست بالای خط پلک قرار دهید. سپس، می‌توانید روند آرایش چشم را دنبال کرده و روی چسب را با سایه بپوشانید. در پایان روز، به‌سادگی می‌توانید آن را بردارید و آرایش چشم‌ها و صورت‌تان را تمیز کنید.

همچنین بخوانید: از بین بردن کک و مک با راهکارهای طبیعی

۸. از فر مژه و ریمل کمک بگیرید

بسیاری از بانوان کره‌ای از داشتن مژه‌های کوتاه و صاف گله‌مند هستند. این‌جاست که فر مژه و ریمل به فریادشان می‌رسند. توصیه می‌کنیم، به‌ویژه در آب‌وهوای مرطوب و گرم از ریمل ضد آب استفاده کنید تا آرایش چشمان‌تان ثبات و پایداری بیش‌تری داشته باشد و اصطلاحا نریزد. در ضمن، با کمک محصولاتی مانند پرایمر مژه یا فیکس‌کننده ریمل می‌توانید ماندگاری و دوام آرایش چشم را افزایش دهید.

۹. ابروها‌یتان را مرتب کنید

ابروها به شکل قابل توجهی در شکل دادن به چهره تاثیرگذارند. فرم ابروهای شما اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند چهره‌تان را جوان‌تر و معصومانه‌تر از همیشه نشان دهد. تا چند سال قبل، اغلب خانم‌های کره‌ای فرم صاف را برای ابروهای‌شان انتخاب می‌کردند.

اما این روزها، بیش‌تر آن‌ها ابروهای منحنی و قوسی شکل را ترجیح می‌‌دهند. با این حال، شکل ابروی هر کسی با دیگری تفاوت داشته و با اجزا چهره خودش هماهنگی دارد.

بنابراین، فارغ از آن‌که چه مدل ابرویی در کره ترند شده لازم است موهای زائد اطراف ابرو را تمیز کرده و با استفاده از سایه یا مداد ابرو به طبیعی‌ترین شکل ممکن قسمت‌های کم‌پشت را پر کنید.

برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم از مدادها و سایه‌های کم‌رنگ استفاده کنید. همچنین استفاده از ریمل ابرو را برای مرتب کردن ابروهایتان اصلا دستکم نگیرید.

همچنین جالب است: از بین بردن آکنه با آلوئه‌ورا + کمرنگ کردن لکه‌های پوستی با ترکیب مواد دیگر

۱۰. با استفاده از رژگونه صورت‌تان را شاداب‌تر کنید

میکاپ کره ای طبیعی عکس 3: جیسو

وقتی مراحل پایه‌ای آرایش به سبک کره‌ای را به پایان رساندید، زمان آن است که پوست‌تان را به طبیعی‌ترین شکل ممکن درخشان و شاداب کنید. برای انجام این کار، بسته به میل‌تان می‌توانید از رژگونه پودری، کرمی یا مایع استفاده کنید.

به افراد مبتدی توصیه می‌کنیم رژگونه پودری را انتخاب کنند. چرا که استفاده از این محصول به‌مراتب آسان‌تر از انواع دیگر بوده و برای پخش کردن آن به تبحر خاصی نیاز نخواهید داشت. بسیاری از خانم‌های کره‌ای برای گلگون نشان داده صورت و داشتن چهره‌ای جوان و شاداب از رژگونه‌های صورتی یا مرجانی استفاده می‌کنند.

۱۱. آرایش لب گرادیانتی را امتحان کنید

گرادیانت یا بُعد بخشیدن به لب یکی از مهم‌ترین میکاپ کره ای طبیعی است که لب‌ها را پف‌دارتر، جوان‌تر و زیباتر نشان می‌‌دهد. برای این منظور، لازم است با استفاده از قلم‌موی مخصوص اطراف لب‌ها را با یک رژ تیره‌ رنگی کرده و بخش‌های میانی را با رنگ روشن‌تر کانتور کنید. سپس، با کمک سرانگشتان‌تان روی لب‌ها ضربه بزنید و رنگ‌ها را به‌طور متناسب با هم ترکیب کنید.

برای کسب نتیجه بهتر، خوب است محصولاتی را برگزینید که از بافت یکسانی برخوردار باشند. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از بالم لب یا رژلب مایع و بی‌رنگ ظاهر درخشان‌تری را ایجاد کرده و به محو کردن حد فاصل رنگ‌ها کمک کنید. یادتان باشد، شیب‌دار کردن تاج لب هم به جذابیت بیش‌تر آن کمک می‌کند.

• لبخندتان را در چشم‌هایتان منعکس کنید

ایجاد یک برآمدگی کوچک زیر پلک پایین را می‌توان از رایج‌ترین ترفندهایی دانست که از میکاپ کره ای طبیعی ناشی می‌شود. این برآمدگی‌ها در حالت عادی با هر لبخندی در زیر پلک پایین به‌وجود می‌آیند و چهره را بشاش‌تر نشان می‌دهند. خبر خوب این است که شما هم با استفاده از هایلایتر و یک سایه تیره‌تر می‌توانید این برجستگی را در زیر چشمان‌تان ایجاد کنید.

برای این منظور، ابتدا با لبخند زدن در مقابل آینه باید برجستگی طبیعی زیر پلک‌تان را پیدا کنید. سپس، با استفاده از قلم‌موی مخصوص سایه مقداری هایلایتر را درست زیر خط مژه پایین چشم بمالید. سپس، یک سایه کمی تیره‌تر را انتخاب کرده و آن را مستقیما زیر این بخش بزنید. یادتان باشد، این برجستگی با پف کیسه‌ای و آویختگی زیر چشم تفاوت دارد.

• خط چشم «سگی» را هم امتحان کنید

بسیاری از شما با خط چشم گربه‌ای آشنایی دارید. این روش آرایش چشم بسیار مرسوم است و معمولا برای کشیده‌تر و جذاب‌تر نشان دادن چشم‌ها به‌کار می‌رود. اما بسیاری از خانم‌های کره‌ای برای معصومانه‌تر و جوان‌تر نشان دادن چهره‌شان از روش خط چشم «سگی» یا puppy-dog eyes استفاده می‌کنند.

برای این منظور، کافی است برخلاف تکنیک‌های پیشین، زاویه خط چشم را اندکی به سمت پایین متمایل کنید. مراقب باشید در انجام این کار زیاده‌روی نکنید. در غیر این‌صورت، ممکن است چشم‌های شما افتاده و غمگین به‌نظر برسند.

• سایه چشم را مینیمال نگه دارید

اگر قصد دارید از میکاپ کره ای طبیعی پیروی کنید لازم است در انتخاب رنگ‌ محصولات آرایشی به‌ویژه رنگ سایه دقت کنید و آن‌ها را به مینیمال‌ترین شکل ممکن به‌کار برید. در این سبک از آرایش، لازم است از رنگ‌های درخشان، خنثی و ملایم استفاده کنید تا چهره‌تان جوان‌تر و معصومانه‌تر به‌نظر برسد. در صورت تمایل، می‌توانید کمی سایه اکلیلی بدون رنگ را روی پلک‌تان بمالید و چهره‌ای درخشان و جذاب داشته باشید.

برای پیروی از میکاپ کره ای طبیعی به چه ابزارهایی نیازمندیم؟

• کرم پودر سبک یا BB Cream
• پنکیک آرایشی سبک
• پالت سایه چشم با رنگ‌های درخشان و ملایم
• هایلایتر براق
• خط چشم مویی
• کانسیلر
• رژگونه با رنگ‌های ملایم و میوه‌ای
• تینت لب

نکته پایانی

ما در این بخش از مد و زیبایی در وب سایت گفتنی، به صورت کامل و جامع، میکاپ کره ای طبیعی و ترفندهای لازم را گفتیم که به جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دادن چهره‌تان کمک می‌کنند.

نظر شما چیست؟ شما چه سبک آرایشی را ترجیح می‌دهید؟ از کدام محصولات آرایشی بیش‌تر استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را  به‌ اشتراک بگذارید.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

همچنین ببینید: بهترین ماسک لک صورت که تیره‌ترین لک روی پوست را محو می کند!

مشکی کردن موهای سفید با روش های طبیعی و خانگی که سیاهی موها را برمی گردانند

پاک کردن آرایش چشم را درست و اصولی انجام دهید تا از چروک دور چشم جلوگیری شود

چسباندن مژه مصنوعی در منزل با روشی ساده، از این به بعدنترسید و خودتان دست به کار شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا