;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

ویتامین D و کاهش وزن: چه ارتباطی با هم دارند؟

اگر وزن کم نمی کنید، ممکن است به دلیل کمبود ویتامین D باشد. این وضعیت حساسیت به انسولین را کاهش می دهد و از اکسید شدن موثر چربی جلوگیری می کند. با بخش سلامت از وب سایت گفتنی همراه باشید.

ویتامین D و کاهش وزن: چه ارتباطی با هم دارند؟

شاید جالب باشد: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

سطح ویتامین D در خون می تواند ارتباط نزدیکی با کاهش وزن داشته باشد. ما در مورد یکی از کمبود مواد مغذی به طور عالی و با ارتباط زیاد در فیزیولوژی بدن انسان صحبت می کنیم. در زیر آن چه را که باید در مورد آن بدانید به شما می گوییم تا از نیاز به بهینه سازی سنتز درون زا عنصر مذکور آگاه شوید.

 

حتما ببین: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای، توصیه می شود یک رژیم غذایی متنوع و متعادل پیشنهاد کنید. مهم است که بسیاری از غذاهای مختلف را شامل شود، اما همیشه سعی کنید همان مقدار کالری مصرف شده را بخورید. با این حال، در مورد ویتامین D ملاحظات بیشتری وجود دارد، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر سنتز و متابولیسم آن تأثیر می گذارد.

سطح ویتامین D در افراد دارای اضافه وزن

اولین چیزی که باید بدانید این است که افراد چاق و دارای اضافه وزن سطح ویتامین D در گردش خون پایین تری دارند. در این موارد، کسری ها معمولاً مشخص تر هستند.

این به این دلیل است که ما در مورد یک ترکیب محلول در چربی صحبت می کنیم، یعنی در چربی تجمع می یابد. هر چه مقدار این بافت بیشتر باشد، عنصر در دسترس کمتر برای توسعه عملکردهای فیزیولوژیکی است. مطالعه ای که در مجله Jornal de Pediatria منتشر شده این موضوع را تایید می کند.

همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین میوه ها برای کاهش وزن

بنابراین، جای تعجب نیست که وقتی شروع به کاهش وزن می کنید، سطح مواد مغذی در خون شما شروع به افزایش می کند. در اصل، چیزی مثبت در نظر گرفته می شود، اگرچه اگر از حداکثر محدوده توصیه شده فراتر رود، می تواند اثرات مضری داشته باشد.

به هر حال، برای جلوگیری از تغییرات این نوع، توصیه می شود که یک آزمایش خون منظم انجام دهید. این همچنین نیاز به مکمل را در صورت کمبود ارزیابی می کند.

ما نباید فراموش کنیم که حفظ سطوح پایین مواد مغذی باعث افزایش بروز بسیاری از آسیب شناسی های مزمن می شود. این را تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان می دهد.

بخوانید: لاغری+با این خوراکی ها چربی سوزی سریع و آسان داشته باشید

کمبود ویتامین D و مشکلات کاهش وزن

نکته کلیدی این است که حفظ کمبود مداوم ویتامین D می تواند از کاهش وزن جلوگیری کند و تجمع بافت چربی زیر جلدی را تسهیل کند. این به دلیل پیدایش یک حالت التهابی ناشی از مقاومت پیشرونده به انسولین است. از اینجا به بعد، وقتی صحبت از استفاده از اسیدهای چرب به عنوان یک بستر انرژی به میان می آید، بدن ناکارآمد می شود، بنابراین این اسیدها ذخیره می شوند.

بهبود عادات قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای حفظ ویتامین D در محدوده بهینه و معکوس کردن مشکل ضروری است. بر اساس مطالعه ای که در مجله تحقیقات قدرت و تهویه منتشر شده است، همچنین باید تأکید کنیم که کسری به خودی خود مقادیر قدرت را تعیین می کند . نتیجه ظرفیت کمتری برای انجام تمرینات بدنی است که فرد را در چرخه افزایش توده چربی قرار می دهد.

جالب است بدانید: چرا با اینکه کم می خورم چاق می شوم؟!

انگار همه اینها کافی نیست، دوز ناکافی ویتامین D در گردش خون در بدن مانع هموستاز کلسیم می شود. مقدار کمتری از ماده معدنی در استخوان ها ثابت می شود.

بنابراین، نه تنها سارکوپنی در طول سال ها تجربه می شود، بلکه پوکی استخوان نیز تجربه می شود. هر دو آسیب شناسی کیفیت زندگی را به شیوه ای بسیار منفی تحت تاثیر قرار می دهند و بروز بسیاری از بیماری های مزمن دیگر را افزایش می دهند.

چگونه سطح ویتامین D را افزایش دهیم تا مانع کاهش وزن نشویم؟

در افراد بدون چاقی، برای بهبود سطح ویتامین D و کاهش وزن لازم است عادات خوب قرار گرفتن در معرض نور خورشید ترویج شود. بهتر است خارج از ساعات مرکزی روز، حدود 15 یا 20 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

این روال باید پیش رونده و ثابت باشد. سوختگی های ایجاد شده برای پوست مضر است و با اقدامات احتیاطی خاصی می توان از آن جلوگیری کرد.

در صورتی که خارج از ساعات مرکزی در معرض آفتاب قرار بگیریم، استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند حدود 10 دقیقه به تعویق بیفتد. سپس اگر زیر نور آفتاب ادامه دهید، باید کرم را بزنید.

با این حال، همیشه توصیه می شود که برچسب محصولات محافظ را بررسی کنید تا از مختل کننده های هورمونی احتمالی مواد تشکیل دهنده آن ها جلوگیری کنید. اگر آنها وجود داشته باشند، سنتز تستوسترون و سایر مواد داخلی ممکن است تغییر کند، که همچنین بر مقادیر قدرت عضلانی و توانایی کاهش وزن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ضد آفتاب

نه هر ضد آفتابی. برچسب را بررسی کنید و با SPF ایده آل برای پوست خود مشورت کنید

کمبود ویتامین D باعث کاهش وزن منفی می شود ، اگرچه می تواند با شرایط چاقی نیز همراه باشد. ما در مورد یک ماده مغذی اساسی برای تثبیت وضعیت خوب سلامت در میان مدت صحبت می کنیم، بنابراین حفظ محدوده بهینه تعیین کننده خواهد بود.

یک راه حل ممکن است متوسل شدن به مکمل ها باشد.

باید بر لزوم حفظ یک سری عادات خوب در کنار هم برای جلوگیری از ایجاد آسیب شناسی های مزمن تاکید شود. نه تنها خوب غذا خوردن و قرار گرفتن در معرض آفتاب کافی است، بلکه انجام تمرینات بدنی به طور منظم ضروری خواهد بود.

شاید علاقه مند باشید: 

برای کاهش وزن چه ساعتی باید ورزش کنیم؟

آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا