;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

برای آسیب کمتر به پوست، پاک کننده آرایش طبیعی در خانه بساز + آموزش

پاک کننده آرایش طبیعی: بیشتر خانم ها برای رفتن به مهمانی ها و یا در موقعیت های خاص صرف نظر از اینکه چه لباسی بپوشند آرایش می کنند. اما اغلب از پاک کردن آرایش ها پس از مهمانی غفلت می کنند ، این اشتباه کوچک می تواند آسیب طولانی مدتی را به همراه داشته باشد به همین خاطر در آرایش و زیبایی از بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی گفتنی پاک کننده های آرایش طبیعی را به شما معرفی می کنیم.

این هم بدردت میخوره: سم‌زدایی پوست در منزل که حسابی پوست شما را ترمیم می کند!

4 پاک کننده آرایش طبیعی یا دم دستی

1. روغن نارگیل: روغن نارگیل با خواص شگفت انگیزی که دارد ، استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید برای پاک کردن آرایش استفاده کنید .

2. نارون کوهی: نارون کوهی نه تنها پاک کننده آرایشی خوبی است بلکه پوست را با رفع جوش و حفظ رطوبت بهبود می بخشد. برای پاک کردن آرایش آن را با روغن درخت چای و یا روغن اسانس لیمو ترکیب و استفاده کنید

3. روغن جوجوبا: این روغن پوست را تسکین داده و از آن محافظت می کند، و مهم تر از همه اینها یک پاک کننده آرایش بشمار می رود و برای پاک کردن آرایش چشم که بسیار حساس است آن را با روغن بادام ترکیب کنید.

4. شامپو بچه: پاک کردن ریمل کمی سخت از دیگر مواد آرایشی است.استفاده از کمی شامپو بچه و یک پنبه توپی راه حل مناسبی برای پاک کردن ریمل است.شامپو بچه علاوه بر اینکه برای کودکان تولید می شود برای بزرگسالان نیز کاربرد دارد.

روغن نارگیل پاک کننده آرایش طبیعی
روغن نارگیل پاک کننده آرایش طبیعی

این هم بدردت میخوره: سم‌زدایی پوست در منزل که حسابی پوست شما را ترمیم می کند!

پاک کننده های آرایش طبیعی ترکیبی

در ادامه روش هایی برای درست کردن پاک کننده آرایش طبیعی به شما نشان می دهیم که نیاز به ترکیب شدن تعدادی مواد با یکدیگر دارند، با ما همراه باشید:

 

1. پاک کننده آرایش طبیعی با عسل – لیمو برای پوست چرب :

مواد لازم :

  • نصف فنجان جو (50 گرم)
  • آب پرتقال تازه (60 میلی لیتر)
  • آب (60میلی لیتر)
  • نصف قاشق سوپ خوری عسل

تمام مواد لازم را در یک کاسه بریزید و آن ها را با یک قاشق به هم بزنید مخلوط را روی صورت مرطوب ماساژ دهید و 30 ثانیه بعد با استفاده از آب ولرم، آن را بشویید .

2. پاک کننده طبیعی با خیار برای پوست معمولی :

مواد لازم:

  • نصف فنجان ماست ساده (125 گرم)
  • نصف خیار خرد شده
  • 5 برگ نعناع متوسط، خرد شده

تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید مخلوط را روی صورت مرطوب بمالید و قبل از شستن با استفاده از آب ولرم، آن را به مدت پنج دقیقه بگذارید.

عصاره خیار :

روش اول :

عصاره خیار برای پوست های چرب خاصیت خنک کنندگی دارد علاوه براین برای پاک کردن آرایش و روشن شدن پوست کدر مفید است.

روش دوم :

یک خیار تازه را پوست کنده و رنده کنید.مخلوط یک هشتم فنجان آب خیار با چند قطره روغن بچه را روی پنبه ی توپی قرار داده و برای پاک کردن آرایش چشمهایتان استفاده کنید.

پاک کننده آرایش طبیعی 4
پاک کننده آرایش طبیعی

این هم جالبه: خواص روغن دنبه: اگه پوستت کدر شده و جوش می زنی ببین!

3. پاک کننده آرایش با گوجه

مواد لازم:

  • 1 عدد گوجه فرنگی رسیده
  • 2 قاشق سوپ خوری شیر
  • 2 قاشق سوپ خوری تازه، لیمو، یا آب پرتقال تازه

مواد اولیه را مخلوط و آن را روی صورت مرطوب بمالید و با استفاده از آب ولرم بشویید. می توانید باقی مواد پاک کننده آرایش طبیعی را تا یک ماه نگه دارید.

این هم جالبه: خشک کردن فوری لاک ناخن با چند ترفند اگر دستگاه لاک خشک کن ندارید!

4. روغن زیتون بهترین پاک کننده آرایش طبیعی:

روش اول : 

برای پاک کردن آرایش روی یک پد پنبه چند قطره روغن زیتون ریخته و آن را به صورت دایره ای روی صورت خود حرکت دهید.آرایش چشم نیاز به زمان بیشتری برای پاک شدن دارد.پد پنبه را روی چشمان خود کشیده و به مدت 10 ثانیه چشم خود را ببندید، سپس آن را به آرامی پاک کنید.

اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید.

روش دوم :

استفاده از پاک کننده های شیمیایی بی کیفیت توصیه نمی شود بهتر است از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش استفاده کنید و آن را با گلاب مخلوط کرده ،این مورد برای پوست های خشک و یا حساس عالی است

روش سوم :

از ترکیب مساوی روغن زیتون و روغن بچه مخلوطی تهیه کنید و با یک تکه پنبه این مخلوط را به آرامی پشت پلک حرکت دهید تا سایه و خط چشم پاک شود.این دو روغن علاوه بر خاصیت پاک کنندگی دارای خواص نرم کننده نیز هستند که باعث نرمی و افزایش رطوبت در نواحی اطراف چشم می شوند.

پاک کننده آرایش طبیعی
پاک کننده آرایش طبیعی

این مطلب هم جالبه: 5 ترفند طبیعی برای داشتن پوست بدون لک و چروک+ طرز تهیه ماسک برنج

ساخت پاک کننده آرایش خانگی با آلوئه ورا :

روش اول :

حتما در مورد مزایای معجزه آسا این گیاه می دانید، بنابراین آن را در برنامه روتین خود گنجانده و برای پاک کردن آرایش با روغن زیتون ترکیب کنید.

روش دوم :

برای پاک کردن فونداسیون و رژ گونه از صورت خود ، وازلین و ژل آلوئه ورا را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. وازلین، پوست را تمیز و مرطوب می کند و آلوئه ورا، مواد زائد چسبناک را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا