;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

کرم ویتامین سی اگر به تازگی چین‌های ریزی روی صورتتان سبز شده+ بهترین زمان استفاده

کرم ویتامین سی می‌تواند پای ثابت روتین پوستی شما باشد. درواقع اگر بخواهید کمی بیشتر از کرم مرطوب‌کننده به پوست‌تان برسانید، یکی از اولین گزینه‌ها خرید محصولات ویتامین سی است.

اگر شما هم به مراقبت از پوست‌تان اهمیت می‌دهید، حتما اسم کرم ویتامین سی به گوش‌تان خورده یا قبلا آن را خریده‌اید. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات مفید و کاربردی درباره خرید کرم ویتامین سی به شما بدهیم. با گفتنی همراه باشید.

کرم ویتامین سی چیست؟

هر قدر هم پرتقال بخوریم و ویتامین سی خوراکی مصرف کنیم، جای کرم، لوسیون یا سرم ویتامین سی را برای پوست نمی‌گیرد. اگر جای آکنه روی پوست‌تان باقی مانده، به‌تازگی چین‌های ریزی روی صورت‌تان سبز شده، زیاد در معرض آفتاب هستید یا به داشتن پوست شفاف و تر و تازه اهمیت می‌دهید، زمانش رسیده که یکی از محصولات ویتامین سی را به روتین پوستی‌تان اضافه کنید. ویتامین سی را می‌توانید به‌شکل سرم و کرم تهیه کنید.

کاربرد کرم ویتامین سی چیست؟

کرم ویتامین سی1

۱- کرم ویتامین سی در تولید کلاژن نقش دارد

کلاژن پروتئینی‌ است که در جوان بودن پوست نقش پررنگی دارد. زمانی که سن بالا می‌رود، تولید کلاژن کند می‌شود. این‌جاست که پای ویتامین سی به میان می‌آید. با مصرف ویتامین سی موضعی، تولید کلاژن تقویت می‌شود. درنتیجه روند نمایان شدن چین‌ و چروک روی پوست هم کند خواهد شد.

۲- کرم ویتامین سی پوست را روشن می‌کند

شاید مدتی‌ست پوست‌تان کدر شده و درخششی ندارد. در این صورت خوب است به خرید سرم ویتامین سی فکر کنید. این محصول جذاب بعد از چند هفته پوست شما را روشن، شفاف و نرم می‌کند.

۳- کرم ویتامین سی در نقش ضدلک ظاهر می‌شود

با بالا رفتن سن و البته در اثر نور آفتاب، ممکن است لکه‌هایی روی صورت‌تان پدیدار شده باشد. گاهی هم جای آکنه روی پوست می‌ماند که هیچ خوشایند نیست. در چنین مواردی ویتامین سی مثل یک قهرمان به‌دادتان می‌رسد. با مصرف منظم محصولات پوستی دارای ویتامین سی، سرم یا هر محصولی که دارای ویتامین سی باشد، این لکه‌ها به تدریج کم‌رنگ یا محو می‌شوند.

۴-کرم ویتامین سی از آسیب نور آفتاب پیشگیری می‌کند

آنتی‌اکسیدان موجود در ویتامین سی از آسیب اشعه UV پیشگیری می‌کند. البته به این معنی نیست که می‌توانید سرم ویتامین سی یا کرم آن را به‌جای ضدآفتاب به‌کار ببرید. چرا که نمی‌تواند اشعه UVA یا UVB را جذب کند. نور آفتاب با همه‌ قشنگی‌اش، باعث تولید رادیکال آزاد می‌شود، یعنی اتم‌هایی که الکترون کم دارند. رادیکال آزاد دنبال اتم‌هایی می‌گردد که بتواند از آنها الکترون بدزدد و از همین راه به پوست سالم، آسیب می‌رساند. این‌جاست که ویتامین سی وارد عمل می‌شود و با تولید آنتی‌اکسیدان، به رادیکال‌های آزاد الکترون می‌رساند.

کرم ویتامین سی2

۵-کرم ویتامین سی آفتاب‌سوختگی خفیف را تسکین می‌دهد

استفاده از این محصول می‌تواند آفتاب‌سوختگی و قرمزی مختصر پوست را کم کند. به همین دلیل، جا دادن آن در روتین پوستی، کار هوشمندانه‌ای به‌حساب می‌آید.

۱۸ سالگی زمان مناسبی‌ است تا کرم یا سرم ویتامین سی را وارد روتین پوستی کنید. از این سن می‌توانید پوست‌تان را درمقابل آسیب‌های محیطی حفظ کنید. استفاده از ویتامین سی زیر کرم ضدآفتاب، اثر مراقبت از پوست را دوچندان می‌کند.

چه کسانی باید مراقب مصرف کرم ویتامین سی باشند؟

افرادی که پوست خیلی حساسی دارند، ممکن است با مصرف ویتامین سی دچار قرمزی و حساسیت شوند. اگر شما هم جزو این دسته افراد با پوست حساس قرار می‌گیرید، بعد از خرید سرم ویتامین سی یا کرم آن، روی بخشی از دست‌تان امتحان کنید. به این ترتیب اگر قرار باشد پوست‌تان حساسیت نشان دهد، متوجه می‌شوید و به صورت‌تان نمی‌زنید.

موارد احتیاطی مصرف کرم ویتامین سی کدامند؟

ویتامین سی را نباید هم‌زمان با رتینول یا نیاسینامید استفاده کنید. چراکه سطح PH‌آنها با هم سازگار نیست. دست‌کم نیم ساعت بین مصرف آنها باید فاصله بیندازید. همچنین، هم‌زمان با این کرم، بنزویل پروکساید و اسیدهای دیگر را استفاده نکنید.

مراقب باشید محصولات ویتامین سی درمعرض نور و هوا قرار نگیرند. تاریخ انقضای کالا را چک کنید و اگر احساس کردید بوی کرم عوض شده، آن را کنار بگذارید و به پوست‌تان نزنید.

چطور کرم ویتامین سی را به پوست بزنیم؟

پس از این‌که پوست‌تان را با فیس واش یا تونر پاک کردید، نوبت به ویتامین سی می‌رسد. بعد از استفاده از محصولات ویتامین سی می‌توانید مرطوب‌کننده و ضدآفتاب بزنید. محصولات پوست بلافاصله اثر نمی‌کنند. ویتامین سی هم استثنا نیست. حدود شش تا هشت هفته طول می‌کشد تا اثر این محصول را با چشم خودتان ببینید.

چه زمانی کرم ویتامین سی بزنیم؟

بعضی از کارشناسان صبح را بهترین زمان برای مصرف این کرم می‌دانند و بعضی دیگر شب را. اما نکته‌ مهم تداوم و نظم استفاده از این محصول است. بهترین حالت این است که هر روز یا یک روز درمیان و به‌طور منظم سرم ویتامین سی یا کرم آن را به پوست‌تان بزنید.

شاید برایتان جالب باشد:

بهترین ماسک صورت به روش شگفت انگیز ژاپنی ها برای نرمی و لطافت پوست!

درمان آکنه را با راحت ترین روشها در خانه امتحان کنید!

نحوه استفاده از کرم پودر: برای هر نوع پوستی قلق داره که اگه یاد بگیری پوستت یکدست و درخشان میشه!

ژلیش ناخن از آن چیزی که فکر می کنید آسان تر است: ساده ترین روش برای برداشتن لاک ژلیش

جوش سر سیاه: آیا روشی برای کندن ریشه آن ها هست؟ بله خاک رس!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شش =

دکمه بازگشت به بالا