;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب: داشتن یک خواب خوب می تواند به مبارزه با خروپف و استراحت بهتر کمک کند. کسانی که با فردی که شب ها خروپف می کند می خوابند، می دانند که این چقدر می تواند ناراحت کننده باشد و چگونه می تواند بر کیفیت زندگی هر دو تأثیر بگذارد. به همین دلیل، بسیاری به دنبال یک درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب هستند. با بخش سلامت از مجله گفتنی همراه شوید.

بیشتر داروهایی که برای این موضوع یافت می‌شوند، نوشیدنی‌های دارویی هستند که باید قبل از خواب مصرف کنید. اصولاً تصور می‌شود که مصرف آن به استراحت بهتر فردی که خروپف می‌کند کمک کند که به نوبه خود باعث کاهش خروپف شود. آیا کنجکاو هستید که بیشتر بدانید؟ پس تا پایان مقاله را بخوانید.

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-درمان طبیعی خروپف

آپنه خواب چیست؟

همچنین بخوانید: 11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

این واقعیت که فرد در طول شب خروپف می کند و روز بعد با این احساس که استراحت نکرده و خوب نخوابیده است از خواب بیدار می شود، می تواند نشان دهنده آپنه خواب باشد. در این موارد، بهتر است با مراجعه به پزشک برای معاینه، شک و تردید را برطرف کنید. آپنه خواب، ناراحتی تنفسی است که در اثر انسداد یا فروپاشی راه هوایی فوقانی به دلیل باریک شدن یا انسداد راه های هوایی ایجاد می شود.

یک وقفه موقت در تنفس برای کمی بیشتر از 10 ثانیه وجود دارد که منجر به فروپاشی و کاهش سطح اکسیژن می شود. تنفس با خروپف بلندی که در اثر تلاش هوا از راه هوایی باریک ایجاد می شود  و سپس به حالت عادی باز می گردد.

آپنه انسدادی خواب

علاوه بر آپنه، عوامل دیگری نیز با خروپف مرتبط هستند. چاقی، انسداد سوراخ های بینی و حتی بهداشت نامناسب وضعیت بدن برخی از آن هاست. این مشکل نیاز به درمان پزشکی دارد، زیرا امکان “از بین بردن” آن به طور طبیعی وجود ندارد. با این حال می توان عادات خوب و سبک زندگی مناسب را به صورت روزانه اضافه کرد. باورهای عمومی به نوبه خود مصرف برخی از داروهای طبیعی را برای بهبود کیفیت استراحت شبانه پیشنهاد می کند.

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-آپنه انسدادی خواب

درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب

تمام مواد تشکیل دهنده این درمان طبیعی حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامت کل بدن است. علاوه بر این، یک نوشیدنی عالی برای  قبل از خواب، به عنوان بخشی ازتنظیم خواب محسوب می شود.

همچنین بخوانید: خواص فوق العاده جینسینگ و انواع آن برای سلامتی را بدانید

مواد لازم

1 تکه زنجبیل
1 فنجان آب (100 میلی لیتر)
پوست سیب خشک شده (به سلیقه)
اختیاری: 1 قاشق چایخوری عسل (5 گرم)

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-زنجبیل

آماده سازی

زنجبیل را بشویید و به ورقه های کوچک برش دهید. آب وقتی به نقطه جوش رسید، زنجبیل و پوست سیب خشک را اضافه کنید. اجازه دهید کمی بپزد(حدود 10 دقیقه). حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مایع برای چند دقیقه بماند (درپوش گذاشته شود ). بعد از این مدت یکی دو ساعت قبل از خواب سرو و مصرف کنید.

نکاتی برای مبارزه با خروپف

با توجه به این که نتایج این نوشیدنی بستگی زیادی به عادات دیگری دارد که برای مقابله با آپنه خواب اتخاذ می شود، توصیه هایی را در زیر به اشتراک می گذاریم.

از نوشیدنی های الکلی و آرام بخش خودداری کنید

مصرف نوشیدنی های الکلی و آرام بخش های معمولی عملکرد سیستم عصبی مرکزی را تغییر می دهد که بر خروپف تأثیر می گذارد. با شل شدن بیش از حد ماهیچه ها و بافت های داخل گلو، جریانی از هوا به داخل آن جریان می یابد و باعث ایجاد صدای آزاردهنده می شود. بنابراین، برای مبارزه با خروپف باید از آن ها اجتناب شود.

بخوانید جالبه: خواص بی نظیر گزنه برای درمان دیابت و فشار خون

سیگار کشیدن ممنوع

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-سیگار کشیدن ممنوع

هم سیگاری ها و هم سیگاری های غیرفعال به دلیل موادی که با دود سیگار خارج می شوند در معرض خطر خروپف هستند. این دود بافت‌ راه‌های هوایی را آلوده می‌کند، آن ها را منقبض می‌کند و منجر به خروپف مکرر می‌شود. بنابراین، برای مبارزه با خروپف، ایده آل این است که سیگار نکشید.

ورزش منظم داشته باشید

فعالیت بدنی نه تنها به تناسب اندام شما کمک می کند، بلکه باعث تقویت فعالیت قلب و سایر سیستم های بدن می شود. در این صورت به پاکسازی ریه ها، تسهیل تنفس و استراحت کمک می کند.

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-ورزش منظم داشته باشید

شام سبک بخورید

خوردن بیش از حد و درست قبل از خواب می تواند باعث اختلال در خواب شود. بنابراین شام را باید حداقل سه ساعت قبل از استراحت میل کرد. از غذاهایی که هضم آن ها سخت است مانند لبنیات و گوشت قرمز خودداری کنید. این مواد حضور مخاط را در گلو افزایش می دهند و هنگام خواب بر مشکلات تنفسی تأثیر می گذارند.

از بالش های سفت استفاده کنید

در نهایت، با کمک یک بالش سفت، می توانید سر خود را کمی نسبت به بقیه بدن خود بالا بیاورید که احتمال خروپف را کاهش می دهد. آیا در مبارزه با خروپف مشکل دارید؟ حتما این درمان طبیعی و هر یک از توصیه های داده شده را امتحان کنید. تا در حد امکان از آن اجتناب کنید.

درمان طبیعی خروپف و آپنه خواب-از بالش های سفت استفاده کنید

لینک های بیشتر:

آب با نمک دریا: آیا در برابر یبوست موثر است؟

چرا عسل با گذشت زمان فاسد نمی شود؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =

دکمه بازگشت به بالا