;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن بی نظیر است! روش خوردن صحیح آن را یاد بگیرید!

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن: انجیر را صبح ناشتا بخورید و از فواید فوق العاده‌ آن برخوردار شوید. انجیر خشک برای سلامتی ما بسیار مفید است. سرشار از ویتامین A، ویتامین B، پروتئین، فیبر و همچنین آنتی اکسیدان است. همه ما باید تغذیه سالم داشته باشیم؛ اما مصرف غذای سالم در صبح بسیار مفید است. در چنین شرایطی می‌توان انجیر را صبح با معده خالی مصرف کرد. با بخش سلامت گفتنی همراه باشید.

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن:

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن: یکی از مهم‌ترین خواص انجیر لاغری و کاهش وزن است. درمان اختلالات جنسی، یبوست، سوء هاضمه، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم و … از خواص سالم انجیر است. انجیر حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر فراوان است. ویتامین آ، ویتامین ب ۱ و ب ۲، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلر از مواد مغذی موجود در انجیر هستند.

همچنین بخوانید: درمان گیاهی قند خون بالا که قند را به سرعت پایین می‌آورند!

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن1

1. اگر مشکل یبوست دارید

مصرف انجیر برای شما مفید خواهد بود. انجیر دارای مقدار مناسبی فیبر است و فیبر هضم غذا را بهبود می‌بخشد و همچنین اسیدیته را از بین می‌برد. مصرف ۳ وعده انجیر ۵ گرم فیبر به بدن می‌رساند. غلظت بالای فیبر موجب عملکرد منظم روده و جلوگیری از یبوست می‌شود. فیبر موجود در انجیر نه تنها برطرف کننده یبوست است بلکه اسهال و حرکات نامنظم روده‌ای نیز پیش‌گیری می‌کند.

شاید مفید باشد: لک های سفید ناخن را با روش های خانگی ناپدید کنید: مخلوط ماست فوق العاده است!

2. باعث کاهش وزن می شود

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن: فیبر موجود در انجیر به کاهش وزن کمک می‌کند و مصرف آن به مبتلایان به چاقی توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که انجیر نسبتا دارای کالری زیادی است و می ‌تواند منجر به افزایش وزن شود، خصوصا اگر همراه با شیر مصرف شود. به همین دلیل بهتر است در مصرف آن از این جهت جانب تعادل را رعایت کرد. مصرف چند عدد انجیر برای دریافت مواد مغذی آن کافی است. پس بهتر است در مصرف آن زیاده ‌روی نکنید.

شاید مفید باشد: باد شکم را چگونه درمان کنیم؟+ چه بخوریم و چه نخوریم؟

امروزه چربی بدن رایج شده است. مردم راه‌های زیادی را برای کاهش وزن خود در پیش می‌گیرند. برخی یوگا، ورزش، دوچرخه سواری و … انجام می‌دهند. انجیر نیز به ویژه به کاهش وزن کمک می‌کند. انجیر منبع عالی فیبر رژیمی بوده که به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. میزان فیبر بالای این میوه، آب را جذب می کند و دفع مدفوع را راحت تر می نماید. این میوه بهترین گزینه برای درمان یبوست است. همچنین وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر قادر به متابولیز پروتئین به اسیدآمینه است که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

شاید جالب باشد: درمان سرماخوردگی در منزل با روش های کابردی و طبیعی

3. جذب ویتامین ها

با خوردن انجیر با معده خالی، بدن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن را به طور کامل جذب می‌کند.

4. کنترل فشار خون

اگر افزایش سدیم با کاهش پتاسیم همراه شود، نتیجه آن افزایش فشارخون است. انجیر از طرفی دارای مقادیر زیادی پتاسیم و از طرف دیگر دارای میزان کمی سدیم است. در نتیجه این میوه برای مبارزه با فشارخون گزینه بسیار مناسبی است. انجیر با ایجاد تعادل در فشارخون برای شما آرامش به همراه می ‌آورد. انجیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان پتاسیم است که فشار خون را کنترل می‌کند. همچنین سلامت قلب را نیز حفظ می‌کند.

همچنین جالب است: رژیم گروه خونی: برای لاغر شدن با توجه به گروه خونی خود غذا بخورید!

5. سرشار از کلسیم:

کلسیم یک عنصر شیمیایی است که استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کلسیم در انجیر نیز یافت می‌شود که برای استخوان‌ها بسیار مفید است.  انجیر سرشار از کلسیم است. کلسیم نیز برای تقویت استخوان‌‌ها یک ضرورت محسوب می ‌شود. انجیر همچنین دارای فسفر است. فسفر در شکل‌‌گیری استخوان‌ها یا جوش خوردن آن‌ها پس از آسیب ‌دیدگی یا شکستگی موثر است.

شاید جالب باشد: درمان خانگی سردرد و روش های کاربردی موثر: جویدن آدامس ممنوع!

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن:

انجیر را به صورت خیسانده بخورید. همان طور که خوردن بادام خیسانده برای سلامتی مفید است، به همان ترتیب خوردن انجیر خیس شده نیز برای سلامتی مفید است. انجام این کار زمان زیادی نمی‌برد. فقط باید دو تا سه عدد انجیر را قبل از خواب در نصف فنجان آب خیس کنید و صبح ناشتا مصرف کنید.

7. کاهش کلسترول:

انجیر دارای پکتین است. پکتین نوعی فیبر گیاهی و محلول است. هنگامی ‌که این فیبر در سیستم گوارش جابجا می‌ شود، به سادگی کلسترول‌‌های اضافی را با خود حمل می‌کند و به قسمتی از بدن که مواد زائد برای دفع در آنجا جمع می ‌شوند منتقل می ‌شوند. علاوه بر این، انجیر به دلیل وجود فیبر زیاد در آن می ‌تواند در کنترل اشتها و میل شما به مصرف غذاهای چرب و مضر موثر باشد.

شاید جالب باشد: روغن های مفید برای ریش: ریش هم مانند موی سر و پوست نیاز به مراقبت دارد!

8. حفظ سلامت قلب:

انجیر خشک حاوی فنول، امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسیدهای چرب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. برگ انجیر نیز تاثیر زیادی بر میزان تری ‌گلیسیرید موجود در خون دارد. در واقع، برگ انجیر یک بازدارنده برای تری‌ گلیسیرید محسوب می‌شود و مقدار کلی آن را کاهش می‌دهد.

خواص انجیر برای لاغری و کاهش وزن3

9. کنترل قند خون:

برگ انجیر باعث می‌شود نیاز بدن افراد دیابتی به انسولین کاهش یابد. این مورد برای بیمارانی که باید انسولین تزریق کنند می‌‌تواند موثر باشد. انجیر سرشار از پتاسیم است که می‌تواند به کاهش جذب قند پس از هر وعده غذایی کمک کند. هرچه میزان پتاسیم در بدن بیشتر باشد، نوسانات قند در بدن کاهش می‌یابد و دیابتی‌ها می‌‌توانند زندگی عادی‌‌تری داشته باشند.

شاید جالب باشد: 3 روغن گیاهی برای گرفتگی عضلات بعد از خستگی کاری یا ورزش که باید امتحان کنید!

10. پیش‌گیری از ابتلا به سرطان روده:

حضور فیبر باعث می‌شود حذف رادیکال‌های آزاد از بدن ساده و سریع‌تر صورت گیرند. رادیکال‌های آزاد، علت ایجاد سرطان در بدن هستند. فیبر فعالیت روده را تنظیم می‌کند و به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.

11. پیش‌گیری از سرطان سینه بعد از یائسگی :

فیبر موجود در انجیر محافظ زنان در برابر ابتلا به سرطان سینه بعد از یائسگی است.

شاید جالب باشد: کنترل قندخون با 15 روش طبیعی: این کارها به کنترل دیابت کمک می کنن

12. حفظ رطوبت پوست

خوردن انجیر کمک می کند تا پوست جوان و شاداب به نظر برسد. اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجود در انجیر از پوست حفاظت می کنند؛ با علائم پیری مقابله می کنند؛ و قرمزی مربوط به آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از ترکیبات ضدالتهابی را کاهش می دهد.

همچنین ببینید: کاهش وزن در ماه رمضان چطور امکان دارد؟

13. مقابله با سرطان پوست

انجیر حاوی فیتوشیمیایی موسوم به «بنزآلدئید»، عنصر فعال موجود در عصاره آب این میوه، است که دارای قابلیت های مقابله با سرطان است. در مطالعه سال ۲۰۱۲ مشخص شد انجیر منبع خوب ترکیبات بیواکتیو نظیر فنولیک، کومارین و اسیدهای چرب است که می تواند در درمان سرطان های پوست بجز ملانوم موثر باشد. بعلاوه، انجیر حاوی کومارین های است که برای سرطان های پوست و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

همچنین بخوانید: شین اسپلینت چیست؟ اگر بعد از ورزش‌های هوازی دچار درد ساق پا می شوید!

ویتامین های لاغر کننده که اگر مصرف کنید خیلی سریع تر وزن کم می کنید!

رژیم لاغری فودمپ: اگر مشکلات گوارشی دارید از این روش کاهش وزن استقبال خواهید کرد

لاغری سریع تا عید+ لاغری سریع شکم در یک هفته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 6 =

دکمه بازگشت به بالا