;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

روغن های مفید برای ریش: ریش هم مانند موی سر و پوست نیاز به مراقبت دارد!

روغن های مفید برای ریش: بسیاری از آقایان از رسیدگی به ریش های خود غافل هستند. آیا تا به حال از روغن های مختلف برای تقویت ریش استفاده کرده اید؟ جالب است بدانید که ریش هم مثل پوست و موی سر نیاز به رسیدگی دارد. در گذشته از نظر بزرگترها آقایانی که ریش داشتند نشانه نامرتب بودن آنها بود و یا اینکه عزیزی را از دست داده و در کنار لباس مشکی به نشانه‌ی غم و ناراحتی ریش خود را اصلاح نمی‌کردند. در مد و زیبایی امروز، می‌خواهیم در مورد ریش آقایان اطلاعات بیشتری به دست آوریم. با مجله گفتنی همراه باشید.

روغن های مفید برای ریش:

حفاظت از پوست در زمستان و تابستان

تا حالا به این موضوع توجه کرده بودین که ریش از پوست شما می‌تواند مراقبت کند؟ بله، ریش در تابستان در برابر آفتاب سوختگی از پوست شما حفاظت می‌کند و ابتلا به سرطان پوستی را برای شما کاهش می‌دهد و همچنین در زمستان داشتن ریش برای آقایان مانند بخاری همراه می‌باشد؟ بله، پوست شما را گرم نگه می‌دارد و در برابر بادهای سوزناک زمستان از شما حفاظت می‌کند.

شاید جالب باشد: درمان خانگی سردرد و روش های کاربردی موثر: جویدن آدامس ممنوع!

جذابیت ریش برای آقایان

خانوم‌ها برای جذابتر شدن از میکاپ استفاده و صورت خود را اصلاح، مانند تمیز کردن و فرم دادن به ابروهاشون می‌کنند و با اینکار به جذابیت بیشتر خود کمک می‌کنند اما آقایان برای جذابتر شدن صورت خود از ریش و برای بهتر شدن ریش‌ها را با توجه به فرم صورت خود اصلاح می‌کنند و با اینکار چهره‌ای متفاوت تر پیدا می‌کنند.

شاید جالب باشد: دمنوش های مفید برای مشکلات گوارشی یا عطش و تشنگی که بسیار مفید هستند!

کم پشتی ریش

بعضی از آقایون ریش کم پشتی دارند و از این بابت رنج می‌برند برای برطرف شدن این مشکل باید به دنبال علت این موضوع باشند، بعضی از افراد ارثی مشکل کم پشتی ریش دارند اما در بعضی افراد علت نداشتن ریش به کمبود ویتامین و شرایط محیطی و سبک زندگی آن فرد بستگی دارد.

جالب است: قرص آهن باعث چاقی خواهد شد؟ اگر چاقی یا اضافه وزن داریم چه کنیم؟

ریش از آلرژی جلوگیری می‌کند

بعضی از افراد به گرد و غبار آلرژی دارند و در این شرایط دچار عطسه مکرر می‌شوند که با داشتن ریش می‌تواند این آلرژی را کاهش دهند به این علت که ریش‌ها از ورود گرد و غبار به بینی و دهان تا حدودی جلوگیری می‌کنند.

کاهش بیماری

بعضی از پژوهشگران معتقدند ریشی که در زیر چانه و گردن رشد می‌کند باعث گرم شدن آن ناحیه می‌شود و بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حدودی کاهش می‌دهد.

شاید جالب باشد: 3 روغن گیاهی برای گرفتگی عضلات بعد از خستگی کاری یا ورزش که باید امتحان کنید!

روغن های مفید برای ریش:

برای رشد سریع‌تر ریش محصولات مختلفی در بازار موجود است که در این مقاله سه نوع روغن تاثیر گذار را معرفی می‌کنیم.

۱- روغن آرگان:

روغن های مفید برای ریش2: روغن آرگان

روغن های مفید برای ریش: روغن آرگان یکی از روغن‌های معروف مراقبتی پوست و رشد مو است که این روغن محصول مراکش است، خانوم ها از این روغن استفاده‌های بسیاری می‌کنند که در چند سال اخیر این روغن نظر آقایون را هم به خود جلب کرده است و از روغن آرگان برای رشد ریش و مو و برای ترمیم پوست صورت خود استفاده می‌کنند. یکی از ترندهای سال‌های اخیر بلوند کردن ریش و موی سر آقایان است که بسیار پرطرفدار بود. به دلیل اینکه رنگ به دلیل داشتن مواد شیمیایی به مو و ریش آسیب می‌رساند، روغن آرگان پیشنهاد مناسبی برای ترمیم قوی مو است.

شاید جالب باشد: کنترل قندخون با 15 روش طبیعی: این کارها به کنترل دیابت کمک می کنن

۲- روغن رزماری:

روغن های مفید برای ریش3: روغن رزماری

روغن های مفید برای ریش: روغن رزماری برای رشد ریش و افزایش ضخامت ریش و مو بسیار موثر است، یکی از دغدغه‌های افراد رشد کم ریش و سبیل است. رزماری برای پرپشت شدن ریش و سبیل به شما می‌تواند کمک بسیاری کند، مخصوصا به آقایان جوان که علاقه بسیاری به پرپشت بودن ریش و سبیل خود دارند. روغن رزماری یکی از روغن‌هایی است که به صورت روغن خالص، سرم تقویتی، شامپو و غیره قابل خریداری و استفاده است.

شاید مفید باشد: باد شکم را چگونه درمان کنیم؟+ چه بخوریم و چه نخوریم؟

۳- روغن نارگیل:

روغن های مفید برای ریش: روغن نارگیل از آن دسته روغنهای پرطرفدار و نسبتا ارزان قیمت بوده که به راحتی قابل دسترس است، این روغن خاصیت‌های بسیاری دارد که مواد مغذی و کار خون رسانی برای پوست شما را انجام می‌دهد. این روغن را می‌توانید در طول روز به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست و ریش خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد از مدتی شاهد اثر بی‌نظیر آن باشید.

همچنین بخوانید: گیاه جوان کننده که پیری را به تعویق می اندازد: کشف جدید پژوهشگران دانشگاه بالتیک

ته‌ ریش

روغن های مفید برای ریش: امروزه افرادی که ریش ضخیم و پرپشتی دارند خیلی از اوقات از ته‌ ریش استفاده می‌کنند به این علت که بسیاری از خانوم‌ها و آقایان معتقد هستند که ته ریش جذابیت آنها را دو چندان می‌کند، ته ریش مراقبت زیادی نمی‌خواهد فقط کافی است باتوجه به فرم صورت خود ته ریش مناسب را انتخاب کنید.

رفع خارش ریش

روغن های مفید برای ریش1: رفع خارش ریش

روغن های مفید برای ریش: خیلی از افراد علاقه‌ی بسیاری به ریش دارند اما به دلیل خارش و اذیت شدن از ریش گذاشتن جلوگیری می‌کنند. اگر مرتب ریش‌های خود را با تیغ اصلاح کنید و از مرطوب کننده‌های پوستی استفاده نکنید باعث خارش می‌شود. ریش هم مانند موی سر و پوست نیاز به نگهداری مناسب و مراقبت دارد. ریش‌های خود را روزی یکبار با محلول شستشوی ریش و یا شامپو به آرامی و با حوصله به خوبی بشویید.

برای آبکشی ریش ابتدا کمی از آب گرم و سپس از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم به تنهایی باعث خشکی پوست می‌شود. بعد از شستشو حتما صورت و ریش خود را با حوله تمیز کاملا خشک کنید زیرا در صورت خیس ماندن باعث خارش و التهاب می‌شود.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

رژیم گروه خونی: برای لاغر شدن با توجه به گروه خونی خود غذا بخورید!

درمان سرماخوردگی در منزل با روش های کابردی و طبیعی

لک های سفید ناخن را با روش های خانگی ناپدید کنید: مخلوط ماست فوق العاده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا