;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان خانگی تنبلی تخمدان و درمان آن با گیاهان دارویی!!

درمان خانگی تنبلی تخمدان:  تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع در زنان است که می تواند علائمی مانند قاعدگی نامنظم، رشد موهای زائد، آکنه و ناباروری را ایجاد کند.

طب سنتی برای درمان انواع تنبلی تخمدان از روش های مختلفی از جمله گیاهان دارویی استفاده می کند.با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

درمان خانگی تنبلی تخمدان

عدم مصرف غذاهای زیر در مدت تنبلی تخمدان :تنبلی تخمدان، مشکلی شایع است و باید مراقب باشیم که مشکلات ناشی از آن کنترل شده و بیشتر نشود. در این صورت باید بعضی از غذاها را از وعده‌های خود کنار بگذاریم؛ مانند:

 

ماست، قارچ، املت، روغن نباتی، قند و شکر زیاد، عدس، گشنیز، بادمجان و ماهی.

 

مهم‌ترین گیاهان دارویی در تقویت تخمدان

جینسنگ :

جینسنگ یک گیاه دارویی است که به‌عنوان یک تازه‌وارد در تنظیم هورمون‌ها و مدیریت تنبلی تخمدان مطرح شده است. این گیاه ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

 

تمشک قرمز

درمان خانگی تنبلی تخمدان: افزایش باروری با کمک برگ سبز تمشک قرمز با کمک انسولین موجود در آن انجام می‌شود؛ افزایش باروری با افزایش تخمک گذاری انجام می‌شود. همچنین باعث تنظیم رگ‌های خونی در بدن می‌شود.

درمان خانگی تنبلی تخمدان-1

رازیانه :

رازیانه منبع خوبی از استروژن است و می تواند به تنظیم قاعدگی و تخمک گذاری کمک کند.

عصاره بادرنجبویه :

بادرنجبویه گیاهی است که به تنظیم هورمون ها و کاهش سطح آندروژن در زنان کمک می کند.

پنج‌انگشت

درمان خانگی تنبلی تخمدان: برای افزایش هورمون های زنانه و همچنین افزایش میزان تخمک گذاری پیشنهاد می‌شود که از گیاه پنج‌انگشت استفاده کنید. شما می‌توانید با نظر پزشک متخصص طب سنتی از انواع این گیاه برای مصرف ( پودر، چای و عصاره گیاه ) استفاده کنید. تأثیرات این گیاه برای مواردی که گفته شد اصولاً بین 60 تا 90 روز است.

تقویت قاعدگی در زنان با شبدر قرمز :

با کمک گیاه شبدر قرمز سطح ایزوفلاون که باعث بهبودی بارداری در زنان می‌شود، افزایش می‌یابد. مهم‌ترین کار این گیاه منظم کردن زمان قاعدگی در خانم‌ها است.

شاه‌تره :

درمان خانگی تنبلی تخمدان: شاه‌تره به‌عنوان یک گیاه دارویی مفید در مدیریت علائم مرتبط با تنبلی تخمدان شناخته می‌شود. این گیاه ممکن است به کاهش رشد موهای غیرمعمول در نواحی بدن کمک کند.

تأثیر چای سبز در افزایش تخمک گذاری :

درمان خانگی تنبلی تخمدان: شاید تابه‌حال نمی‌دانستید که چای سبز در افزایش تخمک‌گذاری و تقویت تخمدان مؤثر هست. با کمک این گیاه گلوبولین اتصال‌دهنده دچار تحریک‌شده و درنهایت در افزایش تخمک‌گذاری تأثیر مستقیم می‌گذارد.

گیاه زنجبیل :

زنجبیل یک گیاه دارویی با ویژگی‌های ضد –التهابی و ضد– اکسیدانی است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف زنجبیل ممکن است به بهبود مشکلات هورمونی و تنظیم سیکل‌های پریودی کمک کند.

پای شیر تنظیم‌کننده هورمون های تخمک گذاری :

درمان خانگی تنبلی تخمدان: عادت های ماهیانه همیشه برای زنان مهم بوده و هست. اگر به دنبال راهی برای تنظیم این مشکل هستید ما پیشنهاد می‌کنیم که از گیاه پای شیر برای این کار کمک بگیرید. همچنین در افزایش تخمک گذاری هم می‌توانید از پای شیر استفاده کنید.

گزنه:

اگر به دنبال راهی مؤثر برای افزایش تخمک گذاری هستید پیشنهاد می‌کنم که از گزنه استفاده کنید. برای زنانی که توانایی کمی در بارداری دارند و از ناباروری می‌ترسند توصیه می‌شود که از دم‌کرده برگ گزنه برای تقویت بارداری استفاده شود.

روغن کتان

درمان خانگی تنبلی تخمدان: حاوی مقادیر زیادی لیگنان که باعث تنظیم میزان هورمون استروژن در بدن می‌شود. اگر فکر می‌کنید که نیاز به تنظیم روند تولیدمثل هستید از روغن کتان می‌توانید استفاده کنید.

عرق گزنه :

اگر به دنبال یک درمان گیاهی موثر برای تقویت و افزایش تخمک گذاری هستید،بهتر است که ازعرق گزنه استفاده کنید. این عرق دارای خواص بینظیری است و برای زنانی که قدرت بارداری کمی دارند یا از ناباروری ترس دارند، می توانند از عرق گزنه برای تقویت بارداری استفاده کنند.

عرق شنبلیله :

مصرف عرق شنبلیله برای مدت زیادی به عنوان درمان طبیعی برای تقویت تخمدان استفاده می شود. طرفداران شنبلیله اعتقاد دارندکه استفاده از مکمل های این گیاه نیز می تواند تخمدان و تخمک را تقویت کنند.

درمان خانگی تنبلی تخمدان-2

عرق مریم گلی :

بانوانی که طبع سردی دارند و تمایل زیادی به مسائل جنسی ندارند، مصرف عرق مریم گلی را پیشنهاد می کنند. از ویژگی های گیاه گل مریمی این است که اگر قبل از دوران بارداری مصرف شود، می تواند تخمدان ها و تخمک ها را تقویت کند.

عرق سیر :

درمان خانگی تنبلی تخمدان: سیر دارای ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز برای سلانتی تخمدان ها است. یکی از مهمترین خواص عرق سیر کمک به سلامتی بانوان است. این گیاه ازبین برنده عفونت های واژن است.

سیر از گیاهانی است که دارای تاریخچه طولانی در علم پزشکی است. سیر در اغلب مناطق ایران کشت می شود. این گیاه خواص درمانی زیادی دارد و از آن به عنوان یک گیاه دارویی و طعم دهنده غذا از زمان های گذشته استفاده می کردند.

عرق نعنا :

اگر تخمدان شما پلی کیستیک است به شما پیشنهاد می کنم که دمنوش و عرق نعنا را امتحان کنید. مصرف نعنا در بلند مدت تاثیر بسیار زیادی روی کیست ها می گذارد.

درمان خانگی تنبلی تخمدان-3

تنبلی تخمدان و طب سنتی :

طب سنتی غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان‎ها را دلیل تنبلی تخمدان‎ها می ‎داند و مهمترین علت آن مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی سرد) و مرغ‎ های هورمونی و استحمام در زمان پریودی است.

 

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی :

• با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد. اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید.

• بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

• شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

• مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

• داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در ۱۴ مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

• درمان تکمیلی حجامت عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت زیر شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

غذاهای مضر برای تخمدان :

اگر به دنبال افزایش تخمک گذاری هستید بهتر است از غذاهایی که طبع سردی دارند مانند بادمجان، روغن‌های صنعتی، مصرف قند و شکر،قارچ و برخی سبزیجات مانند گشنیز، لبنیات مانند ماست، ماهی پرهیز کنید که باعث تنبلی تخمدان می شود.

نتیجه گیری :

با توجه به پیشرفت جوامع بشری بیماری ها نیز پیشرفت زیادی کرده اند. از راه های رهایی و نجات از بیماری های مختلف شناخت طبیعت و گیاهان دارویی است. استفاده از گیاهان دارویی برای بهبود انواع بیماری ها همواره مفید بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا