;
بیماری هاسلامت

درمان واریس با میکروفوم

درمان واریس با میکروفوم: در میان جایگزین های مختلفی که امروزه وجود دارد، درمان واریس با میکروفوم یکی از موارد درخواستی است. از چه چیزی تشکیل شده است؟ خطرات آن چیست؟ برای دانستن همه چیز بخش سلامت امروز از وب‌سایت گفتنی را از دست ندهید.

آیا درمان واریس با میکروفوم را می شناسید؟ به یاد داشته باشید که رگ‌های واریسی، یک مشکل سلامتی و زیبایی هستند. آنها خود را به صورت رگه های عنکبوتی آبی یا بنفش یا به صورت ضخیم و تیره شدن رگ ها نشان می دهند.

خوشبختانه، در حال حاضر چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند آنها را به حداقل برساند. در این میان میکروفوم را می یابیم که به دلیل سادگی و نتایج خوب آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از چه چیزی تشکیل شده است؟ چگونه انجام می شود؟ امروز به جزئیات آن می پردازیم.

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

رگهای واریسی

واریس با نارسایی وریدی مرتبط است. در پاها به صورت رگ‌های متورم، با برآمدگی‌ها و پیچ‌خوردگی‌هایی که شبیه گره به نظر می‌رسند، ظاهر می‌شوند که چندان جذاب نیستند. با این حال، ممکن است انسداد سیاهرگ ها در نواحی و اندام های دیگر مانند مری (واریس مری) و راست روده (بواسیر) نیز وجود داشته باشد.

علت وریدهای واریسی معمولاً به نارسایی دریچه ای یا ضعف دیواره وریدها مرتبط است. به نوبه خود، این به عوامل ارثی و همچنین سن، عادات و سبک زندگی بستگی دارد.

خبر خوب این است که چندین نوع درمان برای مقابله با علل و پیامدهای واریس وجود دارد. این موارد از تغییرات رژیم غذایی و تمرینات واریس گرفته تا جراحی، از طریق لیزر درمانی و سایر روش ها را شامل می شود.

حتما بخوانید: 4 علامت بدن که مثل یک زنگ خطر است و نشان می دهد چیزی درست نیست!

در این مورد همان طور که قبلاً اشاره کردیم توضیح خواهیم داد که درمان واریس با میکروفوم شامل چه مواردی است. به‌علاوه، به جزئیات بهبودی شما و خطرات احتمالی شما می‌پردازیم. به خواندن ادامه دهید!

وریدهای واریسی وریدهای برآمده ای هستند که به نارسایی وریدی مربوط می شوند. برای درمان آنها باید اصلاحاتی در سبک زندگی ایجاد کرد.

درمان واریس با میکروفوم

به طور خاص، درمان درمان واریس با میکروفوم شامل تزریق یک ماده به وریدهای آسیب دیده است. این به دنبال تقویت سخت شدن و بهبود دیواره های داخلی وریدها به منظور محدود کردن و تغییر جهت گردش خون است. سپس وریدهای درمان شده توسط بافت اطراف دوباره جذب می شوند تا زمانی که ناپدید شوند.

ماده مورد استفاده در این روش، پلیدوکانول، که به نام Laureth -9 نیز شناخته می شود ، یک عامل اسکلروز کننده است. این باعث افزایش تشکیل لخته و بافت اسکار می شود. بنابراین، گشاد شدن وریدهای آسیب دیده کاهش می یابد که بارزترین علامت واریس است.

لازم به ذکر است که این درمان نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا بیهوشی ندارد. با این حال، باید توسط یک متخصص انجام شود و یک پروتکل باید رعایت شود.

حتما بدانید: پس از مرگ چه اتفاقی در بدن می افتد؟

مراحل درمان واریس با میکروفوم

محل قرارگیری سیاهرگی که باید با سونوگرافی داپلر درمان شود.
معرفی کاتتر
تزریق میکروفوم از طریق کاتتر. این روند همیشه نظارت می شود.
هنگامی که میکروفوم اعمال می شود، کاتتر برداشته می شود و یک باند یا پانسمان در جایی که سوراخ ایجاد شده قرار می گیرد.

بهبودی و خطرات در درمان واریس با میکروفوم

درمان واریس با میکروفوم کم تهاجمی است. بنابراین، دوره نقاهت طولانی لازم نیست. فرد حتی می تواند تقریباً بلافاصله به فعالیت های روزانه خود بازگردد. با این حال، نظارت پزشکی باید حفظ شود.

همچنین ممکن است چندین جلسه درمانی برای به دست آوردن نتایج خوب لازم باشد. این موضوع توسط پزشک معالج و همچنین میزان مصرف ماده در جلسات مشخص می شود.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که استفاده از این تکنیک خطرات و عوارض جانبی احتمالی را به همراه دارد. بیایید مرتبط ترین را در زیر ببینیم.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی درمان واریس با میکروفوم:

اثرات موقت: قرمزی، کبودی، تیرگی، دید عروق. اینها باید به مرور زمان از بین بروند.

عوارض جانبی که نیاز به توجه دارند: در صورت وجود تورم، احساس گرما یا واکنش آلرژیک، باید به پزشک مراجعه کنید. در موارد شدیدتر، لخته های کوچکی رخ می دهد که نیاز به تخلیه دارد.

بهبودی و خطرات در درمان واریس با میکروفوم

پس از درمان واریس با میکروفوم، ممکن است فرد دچار قرمزی و کبودی شود. با این حال، طبیعی است که این وضعیت در مدت زمان کوتاهی بهبود یابد.

در مورد درمان میکروفوم چه چیزهایی را به خاطر بسپاریم؟

انجام درمان واریس با میکروفوم به معنای بهبود کیفیت زندگی بیمار از نظر زیبایی شناختی است. همچنین می تواند به سایر علائم مرتبط با این بیماری مانند درد، تورم و گرفتگی کمک کند.

این روش کم تهاجمی در نظر گرفته می شود، اما باید توسط یک متخصص انجام شود. همچنین در صورت بروز واکنش های نامطلوب مانند التهاب یا آلرژی، لازم است فوراً به دنبال مراقبت باشید تا از عوارض جلوگیری شود.

لینک های مرتبط:

5 ماده غذایی که می توانند باعث ریزش مو شوند

سندرم خشکی چشم: علائم، علل، درمان

قلب شما چند ساله است؟ قلب شما چقدر سالم است؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا