;
بیماری هاسلامت

قلب شما چند ساله است؟ قلب شما چقدر سالم است؟

قلب شما چند ساله است؟ قلب شما چقدر سالم است؟ شما می توانید با بهبود سبک زندگی خود، خطر حمله قلبی را به عقب برگردانید.

بهداشت عمومی انگلستان ابزار ” سن قلب خود را بشناسید ” راه اندازی کرد تا به مردم ایده ای درباره سلامت قلب خود بدهد.آمار افرادی که تست سن قلب را انجام داده اند باعث نگرانی در خواندن می شود. از هر 8 نفر یک نفر سن قلبی دارد که ده سال بزرگتر از آن چیزی است که در گذرنامه آنها گفته شده است و از هر ده مرد 50 ساله یک نفر سن قلبی 60 یا بیشتر دارد. خوشبختانه، تغییرات زیادی در شیوه زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش “سن قلب” خود ایجاد کنید.

حتما بخوانید: چرا روی پیشانی خود جوش می زنم و چگونه می توانم از شر آنها خلاص شوم؟

قلب-قلب شما چند ساله است؟

بدیهی است که سن شما (سنی که در شناسنامه شما وجود دارد!) بر خطر بیماری قلبی شما تأثیر می گذارد، و هر طور که می خواهیم سعی کنید، ما نمی توانیم آن را تغییر دهیم. جنسیت شما هم همینطور – زنان به اندازه مردان دچار حمله قلبی نمی شوند، اما جایی برای رضایت وجود ندارد. در واقع، سالانه 68000 زن در بریتانیا دچار حمله قلبی می شوند، در حالی که این رقم در مردان 120000 است. اما بیایید در سلامت امروز تمام راه هایی را که می توانید با آن ها از خطرات ایمن بمانید، بررسی کنیم. با گفتنی تا پایان مقاله همراهی کنید.

حتما ببینید: 6 علت درد قفسه سینه: چرا وقتی نفس می کشم سینه ام درد می کند؟

راههای ایمن برای دستیابی به قلب جوان و سالم:

1. برای داشتن یک قلب جوان سیگار نکش

قلب-سیگار نکشید

ترک سیگار احتمالاً بزرگترین لطفی است که می توانید به بدن خود انجام دهید، و اگرچه ممکن است آسان نباشد، هرگز حمایت بیشتری وجود نداشته است.

حتما بخوانید: چگونه در سال جدید سیگار را ترک کنیم؟

این اغلب به سادگی یک قرار ملاقات با یک داروساز محلی است که می تواند مشاوره و کمک های ترک سیگار مانند جایگزینی نیکوتین یا داروی وارنیکلین را ارائه دهد. به احتمال زیاد با استفاده از ترکیبی از کمک های حمایتی و ترک سیگار (از جمله سیگار کشیدن) به مراتب با اراده به تنهایی آن را ترک خواهید کرد.

2. قلب سالم با فعال شدن

قلب-ورزش کردن

فواید ورزش منظم تقریباً بی پایان است – علاوه بر تقویت قلب و کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی، ورزش های تحمل وزن خطر ابتلا به پوکی استخوان (نازک شدن استخوان ها) را کاهش می دهد و می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و شما را کاهش دهد. خطر افسردگی _

نکته کلیدی از دیدگاه قلب شما ورزش هوازی است – نوعی که قلب شما را به تلمبه می رساند و شما را به آرامی از پف خارج می کند. PHE حدود 150 دقیقه در هفته را توصیه می کند – که معادل نیم ساعت پنج بار در هفته است. برای سال‌ها، توصیه‌های «استاندارد» توصیه می‌کردند که افراد 10000 قدم در روز را هدف قرار دهند . اما، در واقع، انجام این مقدار یا بیشتر ممکن است به قلب شما کمک زیادی نکند. همه اینها با سرعت ملایم قدم زدن انجام می شود، در حالی که اگر به اندازه کافی شدید باشد که ضربان قلب و نبض را بالا ببرد، کمتر می تواند کارهای بزرگی برای قلب شما انجام دهد.

3. فشار خون خود را چک کنید

فشار خون بالا دقیقاً در بالای لیست قرار دارد، جایی که به عوامل خطر مربوط می شود. همچنین احتمالاً بزرگترین عامل خطر برای سکته مغزی است. تا زمانی که آن را بررسی نکنید، متوجه نخواهید شد که فشار خون بالا دارید – به جز در موارد بسیار نادر، فشار خون بالا علائم کوتاه مدت ایجاد نمی کند، اما فشار زیادی بر قلب شما وارد می کند.

فشار خون بالا را می توان در اکثریت قریب به اتفاق با داروهای روزانه به طور موثر کنترل کرد – اما واضح است که باید به مصرف قرص ها ادامه دهید و فشار خون خود را به طور مرتب چک کنید. کاهش نمک در رژیم غذایی شما نیز به کاهش فشار خون کمک زیادی می کند.

حتما بخوانید: خواص بی نظیر گزنه برای درمان دیابت و فشار خون

4. کلسترول شما برای داشتن قلب سالم باید نرمال باشد

تقریباً همه می دانند که کلسترول بالا یک عامل خطر برای حمله قلبی است. اما در واقع پیچیده تر از این است. این کلسترول LDL “بد” است که شریان های شما را خز می کند – کلسترول “خوب” HDL در واقع می تواند از شما محافظت کند. بنابراین برخی از افراد یک رقم کلسترول تام طبیعی دارند، اما سطوح کلسترول بد و کم کلسترول خوب بالاست. پزشک عمومی یا پرستار شما می تواند در مورد تجزیه ارقام کلسترول شما و اینکه آیا شما نیاز به اقدام دارید راهنمایی می کنند.

در حالی که سطح کلسترول اکثر مردم تا حد زیادی به سبک زندگی بستگی دارد، یک بیماری ارثی وجود دارد که به این معنی است که بدون درمان ممکن است در معرض خطر حمله قلبی باشید. این بیماری که هیپرکلسترولمی خانوادگی یا FH نامیده می شود، در خانواده ها دیده می شود و به این معنی است که بدن شما نمی تواند کلسترول را به درستی پردازش کند. این منجر به تجمع کلسترول مضر در شریان‌ها، از جمله قلب می‌شود.

اگر والدین، برادر، خواهر یا فرزندی دارید که زیر 60 سال دچار حمله قلبی شده است، یا عمه، عمو یا پدربزرگ زیر 50 سال داشته است، ممکن است در معرض خطر باشید. علائم دیگر عبارتند از کلسترول بالا و توده های چربی روی پلک ها، بند انگشتان، زانوها یا پشت مچ پا. اگر فکر می کنید ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرید و از سطح کلسترول خود اطلاعی ندارید، بدون تاخیر آن را بررسی کنید.

5. کاهش وزن برای یک قلب سالم

همراه با ترک سیگار، نگه داشتن وزن در محدوده سالم به قلب شما کمک زیادی می کند. از دست دادن چربی در صورت اضافه وزن، فشار خون شما را تقریباً به اندازه یک قرص فشار خون روزانه کاهش می دهد.

حتما ببینید: برای کاهش وزن چه ساعتی باید ورزش کنیم؟

خوردن یک رژیم غذایی سالم برای قلب، با میوه و سبزیجات بیشتر، جایگزینی غذاهای تصفیه شده (سفید) با غلات کامل یا سبوس دار، و کره یا چربی اشباع شده با روغن زیتون نیز کمک کننده خواهد بود. و ورزش منظم کلید حفظ سلامت قلب شماست.

لینک های مرتبط:

ماکارونی چاق کننده است؟ آیا خوردن آن باعث افزایش وزن می شود؟

9 خواص دانه چیا را بشناسید

استئوپاتی چیست و چرا باید انجام شود؟

کاهش وزن سریع و سالم با 3 راهکار ساده

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا