;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

گیاه جوان کننده که پیری را به تعویق می اندازد: کشف جدید پژوهشگران دانشگاه بالتیک

گیاه جوان کننده که پیری را به تعویق می‌اندازد! پژوهشگران دانشگاه بالتیک به تازگی دریافته‌اند که گیاه دکمه طلایی اثر زیادی در کند شدن روند پیری انسان دارد. گیاه دکمه طلایی روند پیری را کند می‌کند، این کشف جدید پژوهشگران دانشگاه بالتیک است.

بخوانید: اگر در این ساعت از روز بخوابید می میرید!

این گیاه تا پیش از این در صنایعی مانند تولید مواد آرایشی، رنگ و نگهدارنده‌های طبیعی استفاده می‌شد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بالتیک نشان می‌دهد که گیاه مذکور ضد جهش سلولی است و جذب اکسیژن را نیز برای بدن تسهیل می‌کند.

گیاه دکمه طلایی، در کنار موارد فوق، آثار آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و محافظتی برای قلب نیز دارد، نتایج پژوهش‌های علمی دانشمندان دانشگاه بالتیک در مجلۀ علمی فارمِسِتیکس (Pharmaceutics) چاپ شده است.

ببینید: خستگی بهاری و راههای خلاص شدن از آن چیست؟

مکانیسم عملکرد

مواد شیمیایی موجود در دکمه طلایی باعث افزایش بزاق و جریان خون به بافت ‌های دهان، معده، روده و ناحیه لگن می‌ شوند. در نتیجه برخی تحقیقات مشخص شده که این مواد شیمیایی ممکن است بر مغز نیز تاثیر بگذارند. عصاره تانسی ممکن است درد را کاهش و تولید صفرا را افزایش دهد و در عین حال اشتها را در افراد مبتلا به مشکلات کبدی و کیسه صفرا بالا ببرد.

ببینید: بهترین خوراکی برای یبوست: خرما و آلو را خیس کنید بسیار اثربخشی فوری دارد

هرچند به مطالعات انسانی بیشتری در راستای اثبات قطعی کاربردهای مختلف گیاه دکمه طلایی نیاز است، یافته های علمی و تجربی کنونی موارد زیر را تایید می کنند:

– تقویت اعصاب و کمک به ایجاد آرامش عصبی

– شروع قاعدگی

– نابودسازی کرم های نواری در کودکان

– مقابله با باکتری های بیماری زا

– میگرن

– تشنج

– درد مفاصل

– بهبود هضم و اشتها، نفخ، اسپاسم و زخم معده

– رفع احتباس مایعات

– مشکلات کلیوی

– گال، خارش، کبودی، زخم، رگ به رگ شدن، تورم، کک و مک، آفتاب سوختگی، دندان درد و دافع حشرات در استفاده موضعی روی ناحیه آسیب دیده

شاید جالب باشد: ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

احتیاط مصرف

تانسی در صورت مصرف خوراکی خودسرانه غیر ایمن است و می تواند باعث تهوع، درد معده، اسهال، گیجی و خونریزی شود. این گیاه حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام توژون است که استفاده غیر اصولی از آن را خطرناک می سازد. به همین دلیل توصیه می شود که تنها از فرآورده های دارویی تعیین دوز شده گیاه تحت نظر پزشک یا داروساز استفاده شود و تهیه دمنوش و چای را به کلی کنار بگذاریم.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

شاید جالب باشد: 8 غذای غنی از ید برای بهبود سلامت غده تیروئید

شین اسپلینت چیست؟ اگر بعد از ورزش‌های هوازی دچار درد ساق پا می شوید!

تقویت مغز و هوش جنین: باید برای هوش جنین چه بخوریم؟

باد شکم را چگونه درمان کنیم؟+ چه بخوریم و چه نخوریم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا